خبرهای کارگری-هشتم آذرماه1390

- کارگران فضای سبز سنندج بار دیگر در مقابل دفتر این نهاد دست به تجمع زدند
بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران بدنبال تجمع حدود 100 نفر از کارگران فضای سبز شهر سنندج در مقابل دفتر این نهاد در ششم آذر ماه به این کارگران وعده داده شد روز هفتم آذر در ملاقات حضوری با شهردار مرکزی سنندج به خواستهای آنان رسیدگی خواهد شد اما دیروز به این کارگران اعلام شد شهردار حضور ندارد.
بدنبال این وضعیت این کارگران از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر امروز و برای بار دوم در مقابل دفتر فضای سبز شهر سنندج دست به تجمع اعتراضی زدند. بدنبال این تجمع مسئولین دفتر فضای سبز شهر سنندج اعلام کردند عده کمی از شماها را طی روزهای اینده بکار خواهیم گرفت. اما کارگران خواهان تضمین کار و دستمزد و واریز بیمه همه همکاران خود در طول ماههای سرد سال شدند.
بنا بر این گزارش همچنین امروز حراست منطقه 3 شهرداری سنندج طی تماسی با برخی از کارگران آنان را تهدید به اخراج دائمی کردند.
کارگران فضای سبز شهر سنندج اعلام کرده اند در صورت عدم رسیدگی به خواستهای شان اعتراضات خود را گسترش خواهند داد.
اتحادیه آزاد کارگران ایران – هشتم آذر ماه 1390
-گزارشی از دومین روز تجمع اعتراضی کارگران فضای سبز شهرداری سنندج
طبق گزارش رسیده به انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه، امروز سه شنبه 8 آذر 90 حدود 30 نفر از کارگران فضای سبز شهرداری سنندج در مقابل پارک دیدگاه در اعتراض به اخراج خود تجمع کردند. روز گذشته نیز این کارگران در مقابل شهرداری سنندج تجمع کرده بودند. بر اساس گزارش رسیده هنوز از طرف مسؤلین هیچ جوابی به کارگران معترض داده نشده است، ولی کارگران مصمم به ادامه تجمعات و اعتراضات خود هستند. کارگران فضای سبز از سوی پیمانکاران شهرداری هر سال از اوایل اسفند تا شروع فصل سرمای سال بعد به استخدام در می آیند و در فصل سرما بدون پرداخت هیچ گونه حق و حقوقی و حتی برخورداری از بیمه درمانی اخراج می شوند.
انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه     8/9/1390
-تجمع جمعی از بازنشستگان ‌مقابل مجلس
به گزارش فارس جمعی از بازنشستگان عضو صندوق حمایت از بازنشستگان فولاد صبح امروز8آذر در اعتراض به عدم دریافت بموقع حقوقشان مقابل مجلس تجمع کردند.
این بازنشستگان خواستار تخصیص اعتبار در راستای اجرای قانون بودجه 1390 کل کشور برای پرداخت مستمری بازنشستگان به این صندوق شدند.
-مرگ کارگر ساختمانی در اثر سقوط داخل چاه
به گزارش پایگاه خبری 125،کارگر40ساله، در زیرزمین یک ساختمان مسکونی در حال ساخت دربلوار اشرفی اصفهانی،بلوارکمالی تهران در حال حفر چاهک آسانسور بود که بدلیل عدم رعایت اصول ایمنی ازجمله تاریکی محیط به داخل چاه حدوداً 20 متری سقوط کردوجان باخت.
-سقوط به داخل چاه جان دو كارگر را در ریگان گرفت
دو كارگردیروز7آذرماه، حین كار با سقوط به داخل چاهی در روستای ناصریه بخش گنبكی شهرستان ریگان جان باختند.
مسول ستاد هدایت عملیات اورژانس 115 شرق استان كرمان روز سه شنبه8آذر در همین رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: عصر دیروز فردی كه با طناب قصد كف زنی چاهی را در روستای ناصریه داشت به دلیل پاره شدن طناب به داخل چاه سقوط كرد و در آب غرق شد.
'روح اله عباس زاده'، افزود: كارگر دیگری نیز كه به قصد كمك وارد چاه شده بود، به خاطر گازگرفتگی دچار خفگی شد.
وی ادامه داد: با توجه به اینكه تعدادی مار در گذشته در این چاه دیده شده بود ، كارگران برای كف زنی و ورود به آن این چاه را با بنزین آتش می زنند كه این اقدام موجب گاز گرفتگی آنها می شود.
وی گفت: با توجه به امكانات كمی كه در اختیار آتش نشانی شهرستان ریگان قرار دارد، بیرون آوردن جسد این دو نفر از چاه حدود سه ساعت و نیم طول كشید.
2468-هشتم  آذرماه1390

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر