اخبار و گزارشات کارگری سوم آذرماه

- رضا شهابی در زندان مجددا دست به اعتصاب غذا زد

رضا شهابی عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد که ازخرداد ماه سال 1389 در بازداشت موقت به سر می برد، در اعتراض به شرایط بازداشت خود از هفته پیش اقدام به اعتصاب غذا کرده است.

رضا شهابی عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اعتصاب غذای خود را در شرایطی آغاز کرده است که وضعیت جسمانی وی بسیار وخیم گزارش شده است.اعتصاب غذای رضا شهابی در شرایطی صورت گرفت که قوه قضایی دوبار با آزادی وی به قید وثیقه مخالفت کرده است وبراساس آخرین تماس هایی که با خانواده اش داشته است وی اعلام کرده که دیگر توان تحمل این شرایط را ندارد.

در باره وضعیت جسمانی و روانی رضا شهابی گفتگویی انجام داده ایم با ربابه رضایی همسر رضا شهابی.
-آغاز اعتصاب غذای رضا شهابی در شرایط وخیم جسمانی

رضا شهابی كارگر و عضو هیأت‌­مدیره‌­ی سندیكای كارگران شركت واحد كه از 22 خرداد 89 در بازداشت مhttp://www.khamahangy.com/images/stories/etesab.jpgوقت به سر می‌برد تنها به دلیل دفاع از حقوق كارگران دستگیر شده در طول این همه مدت تحت فشار و اذیت قرار گرفته و در آخرین تماس تلفنی که با خانواده‌ی خود داشت ،اعلام کرد که دیگر توان تحمل این شرایط را ندارد و از ابتدای آذرماه دست به اعتصاب غذا خواهد زد . این کارگر زندانی اعتصاب غذای خود را در شرایطی آغاز کرده است که وضعیت جسمانی‌اش بسیار وخیم است: بنابر گفته‌ی دکتری که او را معاینه کرده، غضروف بین تعدادی از مهره‌های ستون فقرات‌اش از بین رفته و به دلیل فشار مهره‌ها روی اعصاب نخاعی، احتمال از کار افتادن دست و پای چپ او وجود دارد؛ هم‌چنین رضا شهابی از درد شدید در ناحیه‌ی گردن، کمر و دست رنج می‌برد و قلب و کلیه‌اش وضعیت خوبی ندارد. با توجه به شرایط فوق‌الذکر، اعتصاب غذا می‌تواند تأثیرات بسیار مخرب و غیرقابل بازگشتی بر سلامتی او بگذارد.

کمیته‌ی هماهنگی ضمن ابراز نگرانی شدید از سلامت این کارگر مبارز، خواستار رسیدگی فوری مسئولین به وضعیت او است و تمامی عواقب جسمانی که ممکن است برای او اتفاق بی‌افتد را متوجه مسئولین امنیتی و قضایی می‌داند که بی‌دلیل او را زندانی کرده و ماه‌هاست در حالت بلاتکلیف نگاهش داشته‌اند.

کمیته‌ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری

***
«علی نجاتی را با غل و زنجیر به پزشک قانونی بردند»-

بر اساس خبر ارسالی به کمیته هماهنگی، روز چهارشنبه 3 آذر علی نجاتی کارگر نیشکر هفت ­تپه و عضو هیات مدیره­ ی سندیکای کارگران این شرکت را برای بررسی­های پزشکی به پزشک قانونی شهر شوش منتقل کردند.
نجاتی که از اوضاع وخیم جسمی رنج می­برد در زندان دچار مشکلات جدی  شده است و برای تایید و در حالی که دست و پای او را دستبند و زنجیر زده بودند به پزشک قانونی بردند.
پزشک زندان و پزشکان معالج نجاتی همگی از اوضاع وخیم قلبی نجاتی گزارش داده­ اند و همگی خواهان آزادی علی نجاتی شده­ اند. نجاتی از مشکلات عدیده­ ی جسمی در قلب رنج ممی برد و به هیچ عنوان امکان تحمل شرایط زندان را ندارد.
کمیته­ ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل­های کارگری ضمن محکوم کردن احکام زندان برای کارگران و فعالان کارگری خواهان آزادی فوری علی نجاتی می­ باشد.

کمیته‌ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری

***
- وضعیت علی نجاتی بررسی شود

بر اساس خبر ارسالی به کمیته‌ی هماهنگی، امروز پاسخ رسمی پزشکی قانونی شوش مبنی بر وضعیت بد جسمانی علی نجاتی به دادستانی شوش ابلاغ شده است. در این گزارش رسمی پزشکی اعلام شده است که احتمال سکته‌ی قلبی بسیار زیاد است و نجاتی باید از محیط‌هایی مانند زندان دور نگه داشته شود.

دادستانی شوش عطف به این گزارش رسمی، نامه‌ای به زندان شوش زده و اعلام کرده : «بررسی شود»!

این در حالی است که علاوه بر پزشکان معالج نجاتی و پزشک رسمی زندان، پزشکی قانونی نیز وضعیت جسمی و قلب نجاتی را خطرناک اعلام کرده و خواهان دور نگه داشتن وی از محیط‌های پر استرس و آلوده به دود هم‌چون زندان شده است. اما دادستانی شوش به جای دستور فوری و اکید برای آزادی نجاتی تنها اعلام کرده است « بررسی شود».

کمیته‌ی هماهنگی ضمن محکومیت ادامه‌ی بازداشت علی نجاتی، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط این کارگر دربند است.

کمیته‌ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری

***
-فشار فزاينده بر كارگران شركت پرهون طرح در نيروگاه سيكل تركيبي سنندج

طبق خبر ارسالی به این وبلاگ، در پی اعتراضات و اعتصابات مكرر كارگران ، مدیران دفتر تهران با حضور در كارگاه سنندج با قصد فریب و توهم آفرینی با كارگران به گفتگو نشسته اند. آنان اظهار داشته اند كه شركت به دلیل كمبود نقدینگی مایل به فروش ماشین آلات سنگین هستند و از كارگران خواسته اند كه فعلا به صورت داوطلبانه یك ماه به مرخصی بروند تا وضعیت شان روشن شود. كارگران اما ، دریافته اند كه صورت وضعیت های میلیاردی واریز شده به حساب شركت در محل های دیگر سرمایه گذاری شده است .آنان می دانند كه این بار سایه اخراج بر سر 80 كارگر باقی مانده در دفتر مهندسی ،اداری ، خدمات و معدود كارگران فنی هر ساعت گسترده تر می شود و با شروع زودهنگام سرما و بیكاری گسترده ، دیگر امیدی به یافتن كار ندارند. این كارگران كه 3 ماه از شركت طلب دارند هر لحظه خود را در معرض اخراج می بینند و زندگی پر از رنج و استرسی را تحمل می كنند. آنان اقدامات تنبیهی و فریبكارانه صاحبان سرمایه را در عدم تمدید قرارداد كارگران شركت كننده در اعتصابات روزهای قبل و امید های واهی به كارگران دیگر را از ابزارهای دایمی برای تحت فشار قراردادن كارگران به منظور رضایت به شرایط فعلی و ایجاد انشقاق و پراكندگی در میان كارگران می دانند.
كارگران شركت پرهون طرح همیاری دیگر كارگران نیروگاه ها به ویژه دیگر كارگران شركت های مختلف در نیروگاه سیكل تركیبی سنندج را می طلبند

برگرفته ازوبلاگ کارگران نیروگاه های ایران 3آذرماه1390.

***
-جان باختن یک کارگرجوان ساختمانی درقم

بنابه گزارش امروز 3آذرماه مهر،عصردیروزدرشهرک پردیسان قم ،بدلیل عدم رعایت اصول ایمنی دربتن ریزی ساختمانی 8طبقه،یک کارگر20ساله جان خودراازدست دادویک کارگردیگر ازناحیه لگن و کمرمجروح شد.

-تجمع کارمندان ستادبسیج اقتصادی مقابل وزارت صنعت،معدن وتجارت
به گزارش مهرکارمندان ستاد بسیج اقتصادی کل کشوردیروز2آذرماه ازساعت9صبح  برای اعتراض به عدم دریافت حقوق و مزایای خود جلوی ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت واقع درخیابان سمیه  تجمع کردندوخواستاررسیدگی به وضعیتشان شدند.
یکی از حاضران در تجمع‌، از قول مساعد ذی‌حساب وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حل مشکلات کارمندان ستاد بسیج اقتصادی کشور خبرداد و گفت: مطابق وعده ذی‌حساب، مشکل تا دوشنبه هفته جاری حل خواهد شد..
بنا بهمین گزارش ،پس ازاین وعده ذی حساب کارمندان با امید به حل شدن مشکل به تجمعشان پایان دادند.
اما کارمندان نیز که از سال 88 مطالبات معوقی از وزارت بازرگانی دارند، هم اکنون انتظارشان بر این است که بتوانند بعد از گذشت بیش از دو سال مطالبات خود را دریافت کنند.
کارمند ستاد بسیج اقتصادی گفت: هم اکنون مطالبات هر یک از کارمندان به طور متوسط به 10 میلیون تومان می‌رسد، در حالیکه تا پایان سال گذشته تنها 400 هزار تومان از آن تسویه شده است.
وی افزود: کارمندان قصد داشتند تا به صورت مستقیم با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفتگو کنند، اما متاسفانه موفق نشدند

2468-سوم آذرماه1390

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر