اخبارکارگری, -بخشی از کارگران کنسرسیوم شرکتهای ایرانی، چینی در پالایشگاه شازند اراک تقدیر نامه ها را نپذیرفتند

براساس گزارش رسیده به انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه، کنسرسیوم شرکتهای ایرانی، چینی در پالایشگاه شازند به مناسبت عید قربان و غدیر اقدام به توزیع لوایح تقدیر به همراه سکه طلا بین مدیران و کارگران کرده اند. به گفته بعضی از کارگرانی که لوایح را نپذیرفته اند، برای هر یک از مدیران ارشد این لوایح همراه با سکه های فراوانی بوده در حالیکه برای تعدادی از کارگران همراه با یک ربع سکه و برای بقیه همراه با 15 الی 20 هزار تومان بوده است.
کارگران وقتی که نسبت به تفاوتهای زیاد و تبعیض بین خود و مدیران اعتراض می کنند، بعضی از مدیران می گویند شما نباید ناراحت شوید چون این لوایح دارای ارزش معنوی فراوان هستند. کارگران در جواب این عوامفریبی می گویند ارزش معنوی مال خودتان، ارزش مادی را به ما بدهید و به دنبال آن لوایح تقدیر به همراه پولها را به مدیران بر می گردانند.

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه   26/8/1390

کارگران شرکت پرهون -طرح، فعالیت شرکت را به طور کلی متوقف کردند

بنابر خبر رسیده به انحمن صنفی کارگران یرق و فلزکار کرمانشاه، کارگران شرکت پرهون طرح در نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج بعد دو روز اعتصاب در محل کار، با هماهنگی ای کرده بودند امروز در خانه مانده و قرار است فردا نیز همچنان از رفتن به محل کار خودداری کنند. برا اساس این خبر امروز به علت عدم حضور یکپارچه کارگران در محل کار، شرکت کاملا به تعطیلی کشیده شده است. روز گذشته چهارشنبه کارگران به دنبال اینکه مدیران شرکت مپنا (پیمانکار اصلی) وعده پرداخت حقوقها را تا شنبه داده بودند اعلام کرده اند که تا روز شنبه در منزل خواهند ماند.

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه     26/8/1390

 -نامه اعتراضی سیصد تن از کارگران پروژه ای به ریاست مجلس

کانون مدافعان حقوق کارگر- بیش از سیصد تن از کارگران پروژه ا ی که در پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت می کنند، طی نامه ای به ریاست مجلس شورای اسلامی، به شرایط کار و زندگی خود اعتراض کرده و خواهان رسیدگی به وضعیت خود شده اند.

در این نامه آمده است که کارگران پروژه ای، با آنکه روزانه بیش از دوازده ساعت در شرایط طاقت فرسا کار می کنند، اما از بهداشت، تغذیه و حقوق بسیار پایینی برخوردارند. کارگران پروژه ای در بیابان های مناطق عمدتا گرمسیری، فاقد امکانات، دور از خانواده و زندگی شهری، به رغم کار سخت و طاقت فرسا، غذا و مسکن مناسبی ندارند و در زیر کار سخت، به سرعت فرسوده می شوند.

این کارگران، با روزانه دوازده ساعت کار اجباری، در معرض اجحاف و زورگویی کارفرمایانی قرار دارند که از وجود بیکاری و نیاز آنان، استفاده کرده و اغلب ماه ها حقوق آنان را به تعویق می اندازند.

امضا کنندگان این نامه، خواستار بازرسی فوری از شرایط کارشان توسط نهادهای مسئول شده اند. آنها همچنین خواهان رعایت قوانین سختی کار در مورد آنان و بازنشستگی پس از بیست سال کار، طبق قوانین هستند.

کانون مدافعان حقوق کارگر، خواهان رسیدگی فوری به اعتراض این کارگران است که تحت بسیار سخت، مورد سوء استفاده ی کارفرمایان و پیمانکاران قرار دارند. کانون همچنین خواستار به رسمیت شناختن حق تشکل مستقل کارگران است تا بتوانند از حقوق خودشان دفاع کنند.

18نوامبر2011

-فدراسیون جهانی کارگران بخش حمل و نقل خواستار آزادی فعالان کارگر زندانی در ایران شد

فدراسیون جهانی کارگران بخش حمل و نقل روز جمعه خواستار آزادی فعالان کارگر زندانی در ایران شد. این فدراسیون با ابراز نگرانی از وضعیت جسمانی رضا شهابی، از مقام های ایران خواست او و دیگر فعالان کارگری چون ابراهیم مددی را آزاد کنند.

این دو نفرازاعضای هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه هستند.

رضا شهابی از خردادماه  پارسال و ابراهیم مددی از سال 1386 به اتهام های امنیتی در زندان اوین بسر می برند.

رادیوفردا۱۳۹۰/۰۸/۲۷

-همهمه اعتراض پيچيده در استيشن هاي پرستاري را چه کسي فرياد کند؟     

مطلبي را به نقل از پايگاه اطلاع رساني پرستاري تحت عنوان " سکوت رسانه اي هيئت مديره هاي نظام پرستاري و وبلاگهاي خاموش " خدمتتان منعکس نمودم که مشحون از واقعيتهاي دردآور بود.

نظام پرستاري نقطه اميد و آرزوي پرستاران براي اعتبار بخشيدن به حرفه پرستاري و پيگيري مشکلات آنهاست و گسترش دامنه تشکيلاتي آن در يکصد هيئت مديره در سرتاسر کشور که در ارتباط مستقيم با پرستاران حوزه کار و فعاليت خود هستند بايد بلندترين صداي پرستاري در بيان و انعکاس نظرات پرستاران و مشکلات آنها باشد.

واقعيت قضيه اين است که پرستاران بخاطر سکوت و خاموشي رسانه اي جامعه پرستاري کشور، دنبال پرکردن اين خلاء بوده و ميخواهد رسانه مستقل و فراگير پرستاران ايران باشد.

واقعيت اين است که پرستاري کشور ما در هيچ زمان به اندازه الان دچار مشکلات و معضلات صنفي و تضييع حقوق خود نبوده است.

چرا صداي همهمه اعتراض پرستاران در همه استيشن هاي پرستاري پيچيده و فراتر از آن به گوش مسئولان نمي رسد؟

ما دو راه بيشتر نداريم- يا بايد منتخبين خود در نظام پرستاري سرتاسر کشور و هيئت مديره هاي آن را به تحرک و فعاليت واداريم و يا از همين الان به فکر گزينه هاي مناسبي باشيم که از خود ما و براي ما باشد .انگيزه فعاليت و اعتراض و پيگيري داشته باشد.

يکصد هيئت مديره نظام پرستاري در سرتاسر کشور با ابزار رسانه سازماني که در اختيار دارند اگر بتوانند مشارکت پرستاران حوزه خود را با انعکاس بي کم و کاست مشکلات آنها برانگيزند ، شاهد فرياد بلند پرستاران براي عدالت خواهي خواهيم بود.

سایت خانه پرستار27 / 8 / 1390

- باز هم یک کارگرقربانی عدم رعایت اصول ایمنی درگودبرداری شد

به گزاراش مورخ 27آبان ماه پایگاه خبری 125   دریک گودبرداری درخیابان دلاوران،خیابان تکاوران شمالی درتهران دو کارگر ساختمانی  زیر خرواری خاک گرفتار شدند ویکی ازاین 2کارگرجان خود را از دست داد.

به گفته داود علیپوری رئیس ایستگاه 17 آتش نشانی، گودبرداری غیر اصولی در زمینی به مساحت 500مترمربع موجب ریزش دیواره محل گودبرداری و گرفتار شدن دو کارگر افغانی 30و 18 ساله شد.

داود علیپوری در ادامه اظهارداشت: آتش نشانان سرانجام در تلاشی همه جانبه موفق شدند دو کارگر جوان را که در زیر خرواری از خاک مدفون شده بودند با رعایت اصول ایمنی از درون آوار خاک بیرون آورندو برای معاینه و مداوا در اختیار امدادگران اورژانس قرار دهند.

به گفته عوامل اورژانس یکی از کارگرها که 30 سال سن داشت درهمان لحظات اولیه وقوع حادثه به علت خفگی جان خود را از دست داده بود ولی نفر دوم از این حادثه به طرز معجزه آسایی جان سالم بدر برد وبرای مداوای بیشتر راهی مرکز درمانی شد.

-اجساد2کارگرمقنی20و30ساله ازچاه خارج شد
درخبر دیروز بنقل ازگزارش پایگاه خبری125 نوشتیم:

 دوکارگر مقنی مقارن ظهر امروز26آبان براثر ریزش چاه در خیابان ولیعصر ، محله محمودیه در عمق 15 متری آن بدام افتادند.

بنا بهمین گزارش ،ظاهرا دو کارگر مقنی در عمق 15 متری چاهک یک پروژه پل سازی سرگرم حفاری بودند که ناگهان با ورود فاضلاب چاه مجاور آن به داخل این چاه ، هر دو کارگر در عمق آن گرفتار شدند

وخاطرنشان کردیم که تاساعت تنظیم گزارش ازخارج کردن این 2کارگراطلاعاتی حاصل نشده است.

به گزارش امروز،27آبان،همین پایگاه  خبری هر2کارگرمقنی30و20ساله درانتهای چاه وزیرانبوهی فاضلاب غرق شدندواجسادشان حدودساعت 16دیروزازچاه خارج شد.

در این حادثه یکی از آتش نشانان به نام سعید رستمی از ناحیه سر دچار مصدومیت شد که بلافاصله به بیمارستان منتقل شد.

اجساد این دوکارگرجهت انجام مراحل قانونی و بررسی بیشتر درخصوص علت مرگ و نیز چگونگی وقوع این حادثه تحویل عوامل انتظامی شد.

2468-بیست وهفتم آبان ماه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر