اخباروگزارشات کارگری10بهمن 1390

- تصویر دستور لغو احکام صادره بر علیه کارگران بازداشتی در مراسم اول ماه مه سنندج در سال  1386
- یک هزار و ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت ریسندگی کاشان بیش از۳۳ ماه حقوق معوقه طلب دارند
- اعتصاب لوکوموتیوران و تاخیر 6ساعته قطار مشهد
تصویر دستور لغو احکام صادره بر علیه کارگران بازداشتی در مراسم اول ماه مه سنندج در سال  1386

اتحادیه آزاد کارگران ایران
تاریخ: 10/11/1390
علیرغم لغو کلیه احکام صادره بر علیه 13 کارگر دستگیر شده در اول ماه مه 1386 در تاریخ 2/3/1387، و پس از گذشت بیش از سه سال از لغو این احکام،  اوایل امسال، دادگاه اجرای احکام شهر سنندج طی ابلاغیه ای به شیث امانی و صدیق کریمی دو عضو هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، به آنان اعلام کرد حکم شش ماه زندان صادره بر علیه آنان لغو نشده است و این دو کارگر می باید روانه زندان شوند. شیث و صدیق از اول سال جاری تلاش کردند زیر بار این ابلاغیه غیر قانونی نروند اما دادگاه اجرای احکام، با اصرار بر اجرای حکم شش ماه زندان این کارگران، نهایتا دستور مصادره حقوق ماهیانه ضامنین این دو کارگر را صادر کرد. با این حال شیث و صدیق به مقاومت و اعتراض خود ادامه دادند تا اینکه در تاریخ  26 دی ماه 1390، هنگامی که شیث امانی قصد ملاقات با دادستانی شهر سنندج در مورد بازداشت غیر قانونی شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا، دو تن از اعضای هیئت مدیره اتحادیه را داشت توسط مامورین بازداشت و بلافاصله به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.
(بخشی از اطلاعیه هفتم بهمن ماه اتحادیه آزادکارگران ایران  در باره شیث امانی)
یک هزار و ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت ریسندگی کاشان بیش از۳۳ ماه حقوق معوقه طلب دارند
ایلنا طی گزارشی بتاریخ8بهمن ماه با اشاره به مشکلات کارگری و عدم امنیت شغلی کارگران شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل ازجمله مشکلات کارگران کارخانجات ریسندگی و بافندگی، مخمل و ابریشم و صنایع راوند نوشت:
یک هزار و ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت ریسندگی کاشان هنوز بیش از۳۳ ماه حقوق معوقه طلب دارند و این شرکت ازنظر نقدینگی با مشکل مواجه است و توان خرید مواد اولیه به طور یکجا برای ادامه تولید را ندارد. 
بنا بهمین گزارش ،کارگران این شرکت علاوه برحقوق معوقه‌ای که طلب دارند با هفته‌ای پنجاه هزار تومان امرار معاش می‌کنند و همچنان با مشکل بازنشستگی و غیره مواجه هستند، حتی اکثر کارگرانی که از ۵ سال پیش تاکنون بازنشست شده‌اند حق سنوات خود را دریافت کرده‌اند. 

اعتصاب لوکوموتیوران و تاخیر 6ساعته قطار مشهد
به گفته برخی از مسافران این قطار به دلیل اعتصاب و خروج لوکوموتیوران از قطار در ایستگاه بین راهی "نقاب"، به درخواست مسئولان راه آهن شمال شرق یک لوکوموتیوران از مشهد برای هدایت و حرکت این قطار اعزام و قطار را به مقصد رسانده است.
اعتصاب برخی لوکوموتیورانان در راه آهن شمال شرق در اعتراض به مشکلات معیشتی و حقوقی خود طی یک هفته اخیر باعث ایجاد اختلال در حرکت قطارها و تاخیرهای چندساعته قطارهای مسافربری شده است.
به گزارش مورخ 9بهمن ماه بازتاب، برخی لوکوموتیورانان پس از حرکت قطارها در برخی از ایستگاه های بین راهی با خروج از قطار باعث توقف چندساعته قطار می شوند.
 از جمله در روز گذشته (هشتم بهمن ماه) قطار مسافربری محلی شاهرود – مشهد به شماره 326 ساعت 12:10 از شاهرود حرکت می کند و در حالی که قرار بوده ساعت 18:30 در مشهد باشد، به دلیل اعتصاب لوکوموتیوران و خروج وی از قطار ساعت 24، یعنی با 5/5 ساعت تاخیر به مقصد رسیده است.
به گفته برخی از مسافران این قطار به دلیل اعتصاب و خروج لوکوموتیوران از قطار در ایستگاه بین راهی "نقاب"، به درخواست مسئولان راه آهن شمال شرق یک لوکوموتیوران از مشهد برای هدایت و حرکت این قطار اعزام و قطار را به مقصد رسانده است.
 اداره کل راه آهن شمال شرق در شاهرود، در پاسخ به خبرنگار ما اظهار کرد که قطار به موقع راه افتاده است و راه آهن مشهد با تایید این تاخیر و افزایش تاخیرها، اعزام لوکوموتیوران را تایید کرد.
ظاهرا در مقصد هم مسافران پس از نیم ساعت تجمع در ایستگاه راه آهن خراسان رضوی و عدم رسیدگی به اعتراضشان محل را ترک کرده اند.
مشابه این اتفاق در هفتم بهمن ماه در قطار محلی سمنان – مشهد رخ داده است.
راه آهن شمال شرق از سوزن خروجی ایستگاه گرمسار شروع می شود و تا سوزن ورودی ایستگاه نقاب ادامه دارد.
دهم بهمن ماه1390

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر