اخراج 170 کارگر در کارخانه های بهینه تکنیک و چدن پارس و وضعیت شغلی کارگران شرکت کاوه


بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران طی روزهای گذشته و با نزدیک شدن به پایان سال کارخانه بهینه تکنیک 100 نفر  از کارگران خود را اخراج کرد. مسئولین این کارخانه  به کارگران اعلام کرده اند بدلیل اینکه کارخانه سایپا قطعات تولید شده را تحویل نمیگیرد علاوه بر این صد کارگر، کارگران دیگری نیز اخراج خواهند شد. این کارخانه 500 کارگر دارد و  تولید کننده قطعات پراید و ماشینهای سبک است. کارخانه بهینه تکنیک در خیابان نوزدهم شهر صنعتی کاوه قرار دارد.
بنا بر گزارش دیگری که از موج اخراج سازی ها در کارخانه های شهر صنعتی کاوه به اتحادیه آزاد کارگران ایران رسیده است در کارخانه چدن پارس نیز 70 کارگر از کار خود اخراج شده اند. این کارگران بدلیل داشتن قرارداد موقت و اخراج پیش از موعد یکساله، قادر به دریافت بیمه بیکاری نمی باشند. کارخانه چدن پارس حدود 400 کارگر دارد و در خیابان هفدهم شهر صنعتی کاوه واقع است.
همچنین صدها کارگر  شرکت گروه کاوه که مشتمل بر 11 شرکت و کارخانه می باشد بدون کمترین امنیت شغلی در  این کارخانه ها مشغول بکار هستند. اکثر این کارگران با دادن تعهد محضری و دریافت سفته از سوی کارفرما با قرارداد یکماهه در این کارخانه ها کار میکنند.
اغلب کارخانه های شهر صنعتی کاوه که یکی از بزرگترین شهرهای صنعتی کشور است کارگران خود را با دریافت تعهد محضری و سفته و قرار داد سفید امضا بکار میگیرند و  از اواخر بهمن ماه شروع به اخراج آنان میکنند تا عیدی و پاداش مشمول این کارگران نشود .
 اخراج دهها هزار کارگر  در سراسر کشور در ماههای پایانی سال باعث میشود تا این کارگران علاوه بر عدم دریافت عیدی و پاداش، علیرغم اینکه بیمه بیکاری از حقوق هایشان کسر میشود قادر به وصل به بیمه بیکاری نیز نشوند. کارفرمایان این کارخانه ها پس از گذشت حدود یکماه از شروع سال جدید بار دیگر این کارگران  را دعوت بکار میکنند.
اتحادیه آزاد کارگران ایران – ششم اسفند ماه 1390
k.ekhraji@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر