کشته شدن ۳۸۴ کودک در رویدادهای سوریه

راديو زمانه‌: یونیسف اعلام کرد که از آغاز اعتراضات در سوریه علیه حکومت بشار اسد تاکنون دست‌کم ۳۸۴ کودک کشته شده‌اند. در رویدادهای روز گذشته سوریه نیز ۹ کودک جان خود را از دست دادند. به گزارش رویترز، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) امروز جمعه هفتم بهمن‌ماه (۲۷ ژانویه) آمار قتل کودکان در سوریه را منتشر ساخت.یونیسف گفت تعداد کودکان در زندان‌های سوریه نیز تقریبأ به همان میزان کودکان کشته شده است.خانم ریما صلاح، معاون مدیر یونیسف در این‌باره گفت: "تا هفتم ژانویه ۳۸۴ کودک در سوریه کشته شده‌اند که بیشتر آن‌ها پسر بودند. برخی از این کودکان در حبس بودند و برخی نیز کمتر از ۱۴ سال سن داشتند."
ریما صلاح افزود حکومت سوریه نسبت به حفاظت از کودکان و حقوق آنان تعهد قانونی دارند.این در حالی است که فعالان حقوق بشر در سوریه اعلام کردند که در درگیری‌های امروز دست‌کم ۲۰ نفر از معترضان و شش تن از نیروهای امنیتی سوریه کشته شده‌اند.آن‌ها گفته‌اند ۱۲ نفر در شهر درعا و پنج نفر نیز در شهر آلپو، کشته شده‌اند.امروز همچنین گزارش شد که ارتش سوریه به شهر حما حمله کرده است.از سوی دیگر روزنامه لوموند چاپ فرانسه، از کشتار گسترده روز گذشته در حمص خبر داد و نوشت جسدهای کودکان پیچیده در کفن و پیکرهای خونین غیرنظامیان در خیابان‌های این شهر دیده می‌شد.
بنا به این گزارش درگیری‌ها در محله کرم الزیتون شهر حمص با شلیک از ‌سوی مواضع اشغال‌شده توسط ارتش سوریه آغاز شد.به گفته شاهدان عینی این تیراندازی‌ها چهار نفر را مورد هدف قرار دادند و یک زن سالمند نیز به شدت زخمی شد.پس از این حمله چندین نفر دیگر نیز مورد هدف گلوله قرار گرفتند که در مجموع چهار نفر کشته و چهار نفر زخمی شدند.شلیک‌ها در طول روز ادامه یافت و ساختمان‌ها را مورد هدف قرار داد که سه نفر دیگر کشته و نزدیک به ۵۰ نفر زخمی شدند.بنا به این گزارش پس از این شلیک‌ها نیروهای امنیتی و نیروهای شبه‌نظامی طرفدار حکومت که "شبیحه" نامیده می‌شوند، به‌منظور سرکوب اعتراضات شکل‌گرفته با پشتیبانی وسایل نقلیه مسلح، به این محله وارد شده و بی‌هدف شلیک می‌کردند.
آن‌ها پیش از آن‌که محله را ترک کنند گروهی را نیز بازداشت کردند.کمی دیرتر در محله دیگری به‌نام ناصحین کشتار دیگری رخ داد. در ساختمانی که دو خانواده در آن زندگی می‌کردند جسد ۱۱ نفر یافت شد که چهار نفر از آنان کودک بودند. تنها یک کودک سه ساله و یک نوزاد چهار ماهه از این کشتار جان سالم به‌در برده بودند.همسایه‌ها گفتند حمله‌کنندگان هفت نفر بودند که لباس نظامی بر تن داشتند و از خودروی نظامی پیاده شدند و پس از کشتار با همان خودرو دور شدند.حمله نیروهای امنیتی حکومت سوریه در روز گذشته به کرم الزیتون "بی‌اندازه شدید" گزارش شده است. همچنین در خلدیه و باب عمرو نیز حمله‌هایی صورت گرفت.شامگاه دیروز دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که بر اساس اظهارات شاهدان عینی در مجموع ۲۶ نفر در طول روز در حمص کشته شدند که ۹ نفر آنان کودک بودند.به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، نیروهای امنیتی روز گذشته در شهرهای حما و درعا نیز به حملاتی دست زده‌اند که با در نظر گرفت تلفات شهرهای دیگر، در طول روز پنج‌شنبه ۳۴ نفر کشته شده‌اند.بنا بر آمار سازمان ملل متحد از آغاز اعتراضات در سوریه تاکنون بیش از ۵۴۰۰ نفر کشته شده‌اند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر