اعتصاب میلیونها نفر در هند واعتصابگران فرودگاه فرانکفورت در انتظار حکم دادگاه

اتحادیه آزاد کارگران ایران- یورونیوزاعتصاب میلیون ها نفر در هند
28/02 12:13 CET
میلیون ها نفر از مردم هند روز سه شنبه در اعتراض به شرایط کار به مدتبیست و چهار ساعت در سراسر کشور دست به اعتصاب زدند.
 این اعتصاب به دعوت یازده سندیکای اصلی و پنج هزار نهاد کارگری کوچک انجاممی شود. اتحادیه ها تهدید کرده اند که در صورت بی تفاوتی دولت به خواسته هایشان مدتاعتصاب را تمدید کنند.
 معترضان خواستار تعیین دستمزد حداقلی برای کارگران، تبدیل قراردادهای موقتبه دایمی و نیز وضع مقرراتی برای حمایت از حقوق کارگران در مقابل صاحبان صنایع هستند.
 در مقابل دولت از اتحادیه ها خواسته است تا اعتصاب خود را که منجر به تعطیلیبانک ها، مغازه ها و دفاتر در این کشور یک میلیارد و دویست میلیون نفری شده است پایاندهند.
 اعتصابگران فرودگاه فرانکفورت در انتظار حکم دادگاه
 28/02 19:34 CET
شرکت اداره کننده فرودگاه فرانکفورت و خطوط هوایی لوفت هانزا قصد دارندبا حکم قضایی مانع گسترش اعتصابها بشوند.
 اعتصاب کنندگان در فرودگاه فرانکفورت خواهان همراهی کارمندان برج مراقبتدر اعتصاب شدند. اما دادگاه باید درباره قانونی بودن اعتصاب دوازده کارمند برج مراقبتنظر بدهد.
 اعتصاب 190 کارمند فرودگاه فرانکفورت که از بعدازظهر یکشنبه آغاز شد بیستدرصد پروازها را لغو کرده است.
 یکی از مسافران می گوید: «به نظر من حرفهای آنها بسیار مبالغه آمیز است.اعتصاب کنندگان درآمد بالایی دارند، اما درنهایت ما مسافران باید بار این اتفاقات رابه دوش بکشیم
 یک زن که نگران اعتصاب کارمندان برج مراقبت است می گوید «این اقدام فرودگاهرا فلج خواهد کرد. به نظر من مطرح کردن چنین درخواستی بسیار خیالپردازانه است
 اعتصابهای جاری در صورت عدم همراهی کارمندان برج مراقبت چندان کارایی نخواهدداشت.  شرکت اداره کننده فرودگاه فرانکفورت بر اثر اعتصاب در هر روز یک میلیونیورو درآمد خود را از دست می دهد. فرودگاه فرانکفورت از نظر شمار مسافران سومین فرودگاه اروپا است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر