هفت ترم ممنوعیت تحصیل در دانشگاه کمبریج به دلیل یک اعتراض شاعرانه!

ستار رحمانی
دانشجوی دانشگاه کمبریج به دلیل اعتراض شاعرانه در جلسه دوید ویلتس، وزیر علوم و دانشگاهها ، در دانشگاه کمبریج، هفت ترم از درس خواندن ممنوع می شود! ادامه تحصیل یک دانشجوی دکتری کمبریج تا سال 2014 به دلیل نقش او در اعتراض به وزیر علوم و دانشگاه ها، دوید ویلتس به حالت تعلیق در آمد. دانشجوی ادبیات انگلیسی بعد از خواندن یک شعر در حالی که دوید ویلتس سخنرانی می کرد هفت ترم از درس خواندن محروم شد.این دنشجو که در رزونامه دانشجوئی به نام اوون هلند نام برده شده است شعری به این مضمون خواند:  "شما مردی هستی که به بازار و به قدرت رقابت برای بالا بردن کیفت باور دارید. اما به جهان دور وبرت نگاه کن: خدایانت شکست خورده اند."

به دلیل تکرار شعر دانشجوی بامبرده توسط تمام دانشجویان حاضر در جلسه، وزیر مجبور به ترک سخنرانی  در مورد" ایده دانشگاه" در نوامبر سال گذشته شد.
حکم دادگاه که "اخراج موقت نامیده شده است" با ریاست یک قاضی دیوان عالی از نهاد مستقل  و توسط دادگاه انظباطی دانشگاه به دانشجوی نامبرده تحمیل شد.
 در اعتراض به این حکم بیش از 60 دانشجو و آکادمیسین  یک نامه "اسپارتاکوس" به مسئولین دانشگاه نوشتند و اعلام کردند که آنها هم در این اعتراض به همان اندازه اوون هلند نقش داشته و می بایست "حکم قاضی برای آنها هم صادر شود....
  گاردین 18 مارس 2012
ستار رحمانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر