اخباروگزارشات کارگری28فروردین ماه1391

-اطلاعیه سنديكاي كارگران شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه درباره حکم رضاشهابی
- کارگران صنایع فلزی 1و2 در جلوی وزارت صنایع و معدن دست به تجمع اعتراضی زدند
- تجمع کارگران صنایع فلزی ایران مقابل وزارت صنایع + عكس
- اعتراض كارگران نساجي كردستان به عدم اجراي قانون مشاغل سخت و زيان آور
- تجمع اعتراضي کارگران پروژه سد بنیر
- اخراج 150 کارگر از کارخانه سیمان بوکان
- اخراج تعدادي از كارگران كارخانه آرد مهاباد
- بیکاری 230 کارگر کارخانه تولید مواد غذایی کیوان همدان
- مرگ کارگرمقنی پس ازسقوط در چاه 50 متری
رضا شهابي به 6 سال حبس تعزيري محكوم گرديد
بنا به اخبار رسيده، رضا شهابي عضو هيئت مديره سنديكاي كارگران شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه كه از 22 خرداد 1389 و به مدت 22 ماه در بازداشت بسر مي برد، طبق حكم شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به 6 سال حبس تعزيري، 5 سال محروم از فعاليتهاي سنديكايي و پرداخت 7 ميليون تومان جريمه نقدي محكوم گرديد.
سنديكاي كارگران شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه ضمن محكوم نمودن اين حكم خواستار آزادي فوري رضا شهابي و ديگر كارگران در بند است.
سنديكاي كارگران شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه- فروردين 1391
کارگران صنایع فلزی 1و2 در جلوی وزارت صنایع و معدن دست به تجمع اعتراضی زدند
طبق خبرهای ارسالی به اتحادیه آزاد کارگران ایران کارگران صنایع فلزی 1و2 در پی محقق نشدن یکی از بندهای صورتجلسه تنظیمی وزارت صنایع که مبلغ حدود 30 میلیون لازم داشت امروز به جهت اعتراض به وضعیت بلاتکلیفی خود و احقاق حقوقهای معوقه ی خود از ساعت 10 صبح در جلوی وزارت صنعت و معدن دست به تجمع زدند. کارگران در این تجمع با دادن شعارهایی مثل یا حجت ابن الحسن ریشه ی ظلومو بکن و یا مرگ بر سرمایه دار و وزارت صنایع,صنایع ها ویران است ویا جواب میخوایم یاالله و صالح نیا بیا پایین .معاون وزارت صنایع را خطاب قرار میدادندو خواهان پاسخگویی آنان شدند.
بلافاصله نیروهای امنیتی اطراف کارگران حلقه زدند و از کارگران خواستند تا نمایندگانشان را به دفتر معاون وزارت صنایع بفرستند تا جلسه ایی در این خصوص تشکیل دهند ولی کارگران موافقت نکردندو گفتند حرف دیگه بسه ,ما از دادن وعده و وعید خسته شدیم و میخواهیم که جواب درست به ما داده شود.اگر آنان حرفی دارند به میان کارگران بیایند.
ساعت 12.5 ظهر تمام کارگران را به مسجد وزارت صنایع بردند و آقایان صالح نیا معاون وزارت صنایع و آقای صادقی مسئول صنایع استان تهران در جمع کارگران حاضر شدند و ادعا کردند که چون مالکین جدید را ندیدندو نماینده تام الاختیار آنان نیز نتوانسته به تعهدات داده شده عمل کند وزارت صنایع همان مالک قبلی را به رسمیت میشناسدو از کارگران خواست به تجمع پایان دهند تا آنان با نمایندگان کارگران جلسه ایی داشته باشدو نتایج را بعد از 10 روز اعلام نماید ولی کارگران گفتند در همان مسجد میمانند تا نتیجه جلسه معلوم شود
ساعت 3.5 بعد از ظهر نمایندگان کارگران از جلسه بیرون آمدندو گفتند مسئولین وزارت صنایع با مالک قبلی به صورت تلفنی گفتگو کردند و وزارت صنایع متعهد گردیده ظرف 10 روز آینده مشکلات سرویس آیاب و ذهاب و ناهار  و تامین اعتبار دفترچه های بیمه ی آنان را حل کند و نفری 500 هزار تومان به کارگران پرداخت گرددو تکلیف مدیریت این کارخانه را معلوم نمایند
کارگران ساعت 4 بعد از ظهر به تجمع خود پایان دادند
تجمع کارگران صنایع فلزی ایران مقابل وزارت صنایع + عكس

به گزارش 28فروردین ایلنا،حدود 800 کارگر و بازنشسته صنایع فلزی ایران صبح امروز در اعتراض به عدم پرداخت بیش از 8 ماه حقوق و بیمه معوقه، در مقابل وزارت صنایع تجمع کردند.
بنا بهمین گزارش ،نماینده کارگران معترض گفت: بعد از تجمع کارگران صنایع فلزی ایران مقابل دفتر ریاست جمهوری مسئولین این نهاد نامه‌اي با 6 ماده مبنی بر اینکه کارفرما موظف به پرداخت تمامی مطالباطت معوقه کارگران تا پایان ماه جاری است، به وزارت صنایع ارسال نموده است که متاسفانه تا کنون عملی نشده است.
اين كارگر افزود: وزارت صنايع کارفرما را متعهد به پرداخت مطالبات قانونی کارگران كرده است اما در حال حاضر کارفرما به بهانه اینکه سرمایه دار اصلی جهت پرداخت مطالبات کارگران تامین مالی نکرده از انجام تعهد خود طفره می‌رود.
او با اشاره به اینکه کارگران کارخانه صنایع فلزی بلحاظ مالی دچار مشکل شده اند عنوان کرد: کارگران چاره ای جز تجمع ندارند و اگر مشکلاتشان حل نشود به اعتراض خود ادامه می‌دهند.
در ادامه یکی از بازنشستگان صنايع فلزي اظهار داشت: کارخانه صنایع فلزی ایران به 100 نفر از بازنشستگان خود که از 2 سال گذشته بازنشسته شده‌اند هیچ گونه سنوات و مزایای بازنشستگی پرداخت نکرده است.
تجمع كارگران تا لحظه تنظيم اين خبر همچنان در خيابان کلانتری، مقابل ساختمان وزارت صنایع ادامه دارد.


اعتراض كارگران نساجي كردستان به عدم اجراي قانون مشاغل سخت و زيان آور
به گزارش رسيده به كميته ي هماهنگي، در روز يكشنبه مورخ 91/1/27حدود 30 نفراز کارگران اخراجی نساجی     کردستان در مقابل اداره کار و تامین اجتماعی سنندج دست به تجمع اعتراضی زدند.
اين تجمع در اعتراض به عدم اجراي قانون مشاغل سخت و زيان آور صورت گرفته است. لازم به توضيح است كه اداره كار و تامين اجتماعي در مورد بازنشستگي اين كارگران با ا ستفاده از اين قانون كارشكني كرده و هيچ جوابي به كارگران داده نشده است.
تجمع اعتراضي کارگران پروژه سد بنیر
در تاريخ 91/1/27  حدود 70 نفر از کارگران اخراجي موسسه یونس وابسته به     قرارگاه خاتم الانبیا که در پروژه سد بنیر در قسمت تونل توار  مشغول به  کار بوده­اند از ساعت 8 صبح در مقابل اداره کار سنندج دست به تجمع اعتراضی زدند. این کارگران كه در تاريخ 90/11/15از کار بیکار شده و به صورت قراردادی کار می­کردند، 5 ماه  است كه حقوق نگرفته­اند . كارگران معترض از مسئولین اداره کار خواستند که به مشکلاتشان رسیدگی کند اما اداره کار پاسخ به آنان اعلام كرده که شکایت کنید تا رسیدگی شود.
در پي اين جواب اداره كار، کارگران اعلام كرده اند كه در صورت عدم رسيدگي به خواسته هايشان در تاريخ 91/1/28 مجددا در مقابل اداره كار تجمع خواهند نمود.
كميته ي هماهنگي براي كمك به ايجاد تشكل هاي كارگري-27 فروردين 1391




اخراج 150 کارگر از کارخانه سیمان بوکان
طی دو هفته‌ی اخیر نزدیک به 150 کارگر کُرد از سوی مسئولان کارخانه‌ی سیمان "کاوان" شهرستان بوکان اخراج شده‌اند.
بنا به گزارش آژانس خبررسانی کُردپابتاریخ 27فروردین، در دو هفته‌ی گذشته، مسئولان شرکت سیمان کاوان"سردار" بوکان اقدام به اخراج 150 کارگر کارخانه که همگی جوان هستند، نموده است.
براساس این گزارش علت اخراج گروهی این تعداد از کارگران هنوز مشخص نیست.
پیشتر نیز 21 کارگر کارخانه‌ی کشت و صنعت مهاباد و 12 نفر از کارگاه ریسندگی پرریس سنندج از کار اخراج شدند که برخی از آنان پیشینه‌ی 10 سال فعالیت در این کارخانه‌ها را داشتند.
اخراج تعدادي از كارگران كارخانه آرد مهاباد
طی چند روز گذشته کارفرمای کارخانه آرد سنبل مهاباد واقع در 10کیلومتری جاده  مهاباد- ارومیه تعداد 5 نفر از كارگران بخش توليد را اخراج نموده است.
از زمان اجراي طرح به اصطلاح هدفمند کردن یارانه­ها این چندمین بار است که کارخانه مذبور اقدام به تعدیل نیروی کاری خویش نموده و کارگران را اخراج مي­نماید. کارفرمای کارخانه مذكور دلیل اخراج این کارگران را ناتوانی در خرید گندم اعلام و گفته است  که فعلا گندم کافی برای شروع به کار مجدد این کارگران موجود نیست .
كميته ي هماهنگي براي كمك به ايجاد تشكل هاي كارگري-27 فروردين 1391
بیکاری 230 کارگر کارخانه تولید مواد غذایی کیوان همدان
به گزارش مورخ28فروردین مهر، کارخانه کیوان همدان با بیش از چهار دهه فعالیت در حوزه تولید مواد غذایی در همدان تعطیل شده و 230کارگر این کارخانه بیکارشدند.
براساس این گزارش،پس از آن که در بهمن ماه سال 88 بخش اعظمی از سهام کارخانه کیوان در بورس به متقاضیان واگذار شد این واحد تولیدی با قدمت 40 ساله در مسیر رکود افتاد و سرنوشت کارگران آن در هاله ای از ابهام قرار گرفت تا اینکه در نخستین ماه سال جدید 230 کارگر این کارخانه بیکار شدند.
این کارخانه که توانایی و پتانسیل تولید 30 نوع محصول را داراست در سال جاری با بیکار کردن 230 کارگر خود، موجی از نگرانی را در بین کارگران استان همدان ایجاد کرده است.
بر اساس بررسی های انجام شده در بهمن ماه سال 1388 این کارخانه به بخش خصوصی واگذار شده است و از آن پس رفته رفته تعدیل نیرو در این کارخانه قوت گرفت تا اینکه در سال جدید تمام کارگران این واحد تولیدی اخراج شدند.
مرگ کارگرمقنی پس ازسقوط در چاه 50 متری
به گزارش مورخ 28فروردین ماه پایگاه خبری 125، کارگرمقنی 49ساله پس ازسقوط درچاه 50متری دریک مجتمع مسکونی واقع در میدان تجریش، خیابان دربند، خیابان ناودانکجان خودراازدست داد.
علی امینی معاون عملیات منطقه سه گفت: در محل حادثه چاهی به عمق 50متر درون حیاط یک مجتمع مسکونی مشاهده شد و کارگرانی که در حال تعویض لوله و قرار دادن پمپ درون چاه بودند یکی از مقنی ها به ناگهان با پمپ بداخل چاه سقوط می کند.
وی در ادامه تصریح کرد : آتش نشانان بی درنگ با استفاده از تجهیزات ایمنی وارد چاه شده و جسد بی جان کارگر مقنی به نام (عبداله-س) را پیدا کرده و با تلاش فراوان به سطح زمین منتقل کردند.
امینی افزود: امدادگران اورژانس حاضر در محل پس از معاینه کارگر اعلام کردند که وی در اثر ضربات وارده و برخورد به دیواره چاه درگذشته است.
بیست وهشتم فروردین ماه1391
akhbarkargari2468@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر