زباله‌گردى و افزايش خطر ابتلا به ايدز ميان كودكان كار

عضو هيئت مديره انجمن حمايت از حقوق کودکان نسبت به افزايش آمار مبتلايان به ايدز در ميان كودكان كار هشدار داد.
ليلا ارشد در گفتگو با خبرنگار ايلنا يکی از دلايل افزايش ابتلا به ايدز در کودکان كار و خيابان را رواج «زباله گردى» ميان اين كودكان دانست و افزود: اين كودكان هنگام زباله‌گردى با وسايل آلوده و برنده‌اى مثل سوزن و تيغ و سرنگ تماس مستقيم برقرار مي‌كنند كه لمس اين اشياء برنده مي‌تواند عامل انتقال ويروس HIV باشد.
اين مددكار اجتماعى ادامه داد: علاوه بر كودكانى كه در نظافت شهر توسط پيمانكاران به خدمت گرفته مي‌شوند، کودکانی که به دليل فقرخانواده‌هاي‌شان مجبور به تکدی يا زباله گردی در خيابانها هستند نيز بايد تحت نظارت شهردارى قرار بگيرند و با دريافت امكانات حداقلى همچون دستكش مقاوم خطر ابتلا به انواع بيماري‌ها را براى اين كودكان كار كاهش دهند.
او تاكيد کرد: : مادرانی که بدلايل مختلف به اين بيماری مبتلا هستند بايد شناسايى و تحت حمايت و کنترل قرار گيرند تا اين بيماری را به فرزندان آنان منتقل نشود.
ليلا ارشد در بخش ديگرى از اين گفتگو به حذف روز جهانى ايدز از تقويم رسمى كشور انتقاد كرد و افزود: طى دو سال اخير با حذف روز جهانی ايدز از تاريخ رسمی طبق تصويب شورای عالی انقلاب فرهنگي، يادآورى و اطلاع رسانى به افراد جامعه جهت پيشگيری از ابتلا به اين ويروس كشنده بسيار کاهش يافته و يا شايد فراموش شده است و اين در حالى است كه روز به روز بيمارى ايدز بخصوص در ميان کودکان خيابانی در حال افزايش است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر