نامه اعتراضی سندیکاهای اروپائی به مقامات دولت ایران در رابطه با محکومیت رضا شهابی ودرخواست آزادی کلیه فعالین کارگری وسندیکایی زندانی درایران

همبستگی با سندیکالیستهای ایران!
RMT (Grande Bretagne) – Solidaires (France) – ORSA et  USB (Italie)

SUD Vaud (Suisse)

سندیکاهای اروپایی بخش حمل و نقل ار.ام.ت ( انگلستان) ، سولیدر ( فرانسه) او.ار.اس.آ  (ایتالیا) ، یو.اس. ب (ایتالیا)واس.یو.د.و.آ.یو.د(سوئیس) محکومیت رضا شهابی را به 6 سال زندان محکوم می کنند:

 دادگاه رضا شهابی را به اتهام « تبلیغ علیه رژیم » به یک سال زندان و به اتهام « تبانی به قصد تضعیف امنیت ملی» به پنج سال زندان محکوم کرده است.همچنین او به پرداخت سه هزار یورو به صندوق دولت محکوم شده است. و پس از پایان حکم زندانش ، او را به مدت پنج سال از فعالیت ، سخنرانی و مصاحبه هم محروم کرده اند.


رضا شهابی ، خزانه دارسندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه است.  او از چندین بیماری جسمی رنج می برد و از چندین ماه پیش وضعیت جسمی او به علت شرایط زندان رو به وخامت گذاشته است.بدلیل عدم درمان به موقع و مناسب خطر فلج شدن او محتمل است.پزشکان زندان اعلام کردند که با توجه به بیماری های متعدد رضا شهابی هر یک روز زندان برای او یک شکنجه واقعی می باشد.


ما خواهان آزادی فوری رضا شهابی هستیم و حبس او از 22 ماه پیش و محکومیت اش راناقض حقوق انسانی و سندیکایی می پنداریم.

سندیکاهای ما ، علاوه بر آزادی رضا شهابی، خواهان آزادی فوری کلیه سندیکالیست های زندانی ازجمله : علی نجاتی از سندیکای نیشکر هفت تپه ، بهنام ابراهیم زاده، علی اخوان، محمد جراحی، شاهرخ زمانی، مهرداد  امین وزیری، عبدالرضا قنبری ( معلم محکوم به اعدام)، رسول بداغی ( معلم) و... هستند.

در آستانه برگزاری کنفرانس سازمان جهانی کار در ژنو، این محکومیت بیش از بیش، سخنرانی های خواب آور و آرامش بخش نمایندگان دولت ایران  درمجامع بین المللی را غیر قابل تحمل می سازد، به ویژه که این دولت مدعی است که در ایران هیچ کارگرو فعال کارگری در زندان نیست.
18آوریل 2012
National Union of Rail, Maritime &Transport ( Britain)
Union Syndicale Solidaires ( France)
Organzazzione Sindacati Autonomi e di Base ( Italy)
Unione Sindacale di Base ( Italy)
SUD Vaud (Suisse)
ترجمه وتکثیر:
اتحادبین المللی درحمایت از کارگران درایران-پاریس
همبستگی سوسیالیستی با کارگران ایران پاریس

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر