تجمع کارگران شهرداری اهواز مقابل استانداری و افزایش آمار فوت شده ناشی از حوادث کار

  تجمع کارگران شهرداری اهواز مقابل استانداري خوزستان
ایلنا: يك فعال كارگري در اهواز از تجمع اعتراض‌آميز کارگران اجرائیات مناطق هشت گانه شهرداری اهواز در مقابل استانداری خوزستان خبر داد. آقایار حسینی با اعلام این خبر به ايلنا گفت: صبح امروز (يكشنبه 7 خرداد) حدود 50 نفر از کارگران مناطق هشت گانه شهرداری اهواز در اعتراض به عدم پرداخت حقوق سه ماه گذشته و همچنين ساير مطالبات صنفي‌شان در مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند.  دبير اجرايي خانه كارگر خوزستان اظهار داشت: مشکلات کارگران شهرداری ریشه‌ای است و در سال‌های اخیر بسیار افزایش پیدا کرده است.

این فعال کارگری با بیان اینکه بی‌توجهی مسولین و عدم پاسخگویی آنان تاکنون حلال مشکلات کارگران شهرداری نبوده است افزود: در حال حاضر در استان خوزستان افزایش مشکلات کارگران باعث شده است تجمعات متعددی را شاهد باشیم.

حسینی در ادامه با اشاره به تجمع کارگران لوله سازی خوزستان در هفته گذشته در مقابل سازمان تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: هنوز مشکلات این کارگران علي‌رغم چند سال پی گیری‌ حل نشده است.

دبير اجرايي خانه كارگر خوزستان در پایان گفت: ما در سال گذشته حتی نتوانستیم اشتغال موجود را حفظ کنیم و بسياري از کارگران بیکار شدند.

پايان پيام

1391/3/7 - 15:28:06 
کد خبر : 268178  
33 كارگر در لرستان قرباني حوادث ناشی از كار
ایلنا-خرم‌آباد: مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: آمار افراد فوت شده بر اثر حوادث کار نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد ، اداره کل پزشکی قانونی لرستانمدیرکل پزشکی قانونی اين استان با اشاره به اینکه تعداد افراد فوت شده ناشی از حوادث کار سال 89 در استان لرستان 30 نفر بوده است، اظهار داشت: در سال گذشته از کل فوتی‌های حوادث کار این استان، 32 نفر از آنان مرد و یک نفر دیگر زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان تصریح کرد: تمام افراد فوت شده در حوادث کار سال 89 استان لرستان مرد بودند.

پايان پيام

1391/3/7 - 16:37 
کد خبر : 268187  
افزايش 10تا20درصدي 
قيمت لبنيات در مقايسه با اسفند 90
ايسنا: رييس اتحاديه فروشندگان لبنيات تهران گفت: قيمت لبنيات در مقايسه با اسفندماه سال گذشته 10تا20درصد افزايش داشته است. حسين صالحي، رييس اتحاديه فروشندگان لبنيات تهران، با بيان اين مطلب اظهار كرد: اين افزايش قيمت را بعضي فروشندگان 10‌درصد، برخي 15 و تعدادي ديگر نيز 20‌درصد اعمال كرده‌اند. وي با بيان اينكه برخي جاها در اين اوضاع اقدام به گرانفروشي مي‌كنند، ابراز داشت: همچنين تعدادي از مغازه‌داران از اين موضوع شاكي هستند كه با توجه به كاهش قيمتي كه شير داشته، ولي شير به ميزاني كه مورد تقاضا و مصرفشان است، از سوي كارخانه‌داران در اختيارشان قرار داده نمي‌شود و فقط تعدادي محدود به آنها شير داده مي‌شود. صالحي گفت: از طرفي درحال حاضر قيمت ماست و پنير و لبنيات بالاست و مغازه‌دار براي دريافت شير بايد به اجبار از توليدكننده آن ماست و پنير هم بخرد. وي در پايان تاكيد كرد: متاسفانه در بحث توليد شير ناهماهنگي‌هايي وجود دارد و توليد برخي كارخانه‌ها پايين آمده است.
شيوع ايدز بين كودكان كار 
45 برابر متوسط كشوري است
ايلنا: حدود 4/5‌درصد كودكان كار و خيابان به ويروسHIV آلوده هستند كه اين رقم 45 برابر متوسط كشوري است و مي‌تواند با شيوع اين بيماري در ميان زنان ويژه برابري كند. براساس اين تحقيق ميزان ابتلاي كودكان زباله‌گرد و دستفروش به بيماري ايدز برابر با زنان ويژه است. «فرشيد يزداني» كه عضو هيات‌مديره انجمن حمايت از حقوق كودكان نيز هست، گفت: كودكان در سنين بين 10 تا 14سال و 15 تا 18سال به دليل عدم توجه والدين شروع به استفاده از موادمخدر و مشروبات الكلي مي‌كنند كه بررسي‌ها نشان داده 60‌درصد از كودكان كار استعمال دخانيات را تجربه كرده‌اند كه سيگار و ساير مواد دخاني را شامل مي‌شود. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر