اخباروگزارشات کارگری4تیرماه1391

- گزارش از تجمع اعتراضی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتاوا(اعلامیه مطبوعاتی)
- پیام تسلیت اتحادیه آزاد کارگران ایران
- شیر خان عزیز بدرود
- زندگی نامه شیرخان نبوی
- با عدم تمدید قرارداد با ۱۷ کارگر قراردادی دیگر تعداد کارگران اخراجی  شهاب‌خودرو به 667 نفر رسيد
- کارگران شرکت ایده پرداز زاگرس 3 ماه حقوق نگرفته اند
- تجمع جمعی از مربیان پیش دبستانی لرستان مقابل مجلس
- عدم رعايت نكات ايمني در كارقربانی گرفت
- تظاهرات صدها اسراییلی در تل آویو به خشونت گرایید
اعلامیه مطبوعاتی
تظاهرات کنندگان و اتحادیه های کارگری در کانادا یورش وحشیانه ماموران جمهوری اسلامی به مجمع کارگری در کرج را محکوم کردند:
 گزارش از تجمع اعتراضی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتاوا
 در اعتراض بە حمله وحشیانه نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی ایران بە مجمع عمومی سالیانه کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری در شهر کرج و دستگیری و ضرب و شتم بی رحمانه ۶۰ نفر از فعالین کارگری ایران یک تجمع اعتراضی فوری در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در اتاوا در روز ۲۲ ژوئن ۲۰۱۲ برگزار گردید. این تظاهرات مورد حمایت بزرگترین اتحادیه کارگری در کانادا، اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا، و همچنین اتحادیه کارگران پست کانادا قرار گرفت. تشکلات کارگری و سازمانها و احزاب چپ و مترقی ایرانی و کانادایی در این تظاهرات شرکت فعال داشتند.
 سخنرانان برنامه از جمله پال مویست، رئیس کشوری اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا، مایک پاله سک، از نمایندگان سراسری اتحادیه کارگران پست کانادا و استوارت رایان، از لیگ بین المللی مبارزات مردم، بودند. پال مویست ضمن اعتراض شدید به هجوم نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران به نشست کمیته هماهنگی در کرج، به نمایندگی از جانب بیش از ۶۰۰ هزار عضو کیوپی اعلام نمود که این اتحادیه و جنبش کارگری کانادا کماکان به همبستگی با کارگران در ایران و کارزار برای آزادی تمامی کارگران زندانی ادامه خواهند داد. وی بر ضرورت همبستگی بین المللی تاکید نمود و اعلام کرد که که ما باز هم در مقابل این سفارت جمع خواهیم شد و اعتراض خواهیم کرد و تلاش خواهیم نمود از فعالین کارگری در ایران حمایت کنیم و اجازه ندهیم که به سیاست سرکوب و ارعاب فعالین کارگری ادامه دهند. پال مویست همچنین به دولت کانادا به خاطر عدم حمایت از حقوق کارگری بین المللی اعتراض کرد و مطرح نمود که دولت کانادا الویتهای اصلیش حمله به قوانین حفظ محیط زیست و نیز گسترش تجارت آزاد است و برای حقوق کارگری و اتحادیه ای ارزشی قائل نیست. مایک پاله سک به نمایندگی از اتحادیه کارگران پست کانادا بر ضرورت همبستگی طبقاتی کارگری که خصلتی کاملا جهانی دارد تاکید نمود و ماهیت طبقاتی و کاپیتالیستی پشت این حملات وحشیانه به تشکلات کارگران و حقوق و دستاوردهای کارگری را تشریح نمود. وی تاکید کرد که این مبارزه ای است که طبقه کارگر همزمان در تمام کشورهای جهان، از ایران تا کانادا، در مقابل سرمایه داری و دولتهای آن درگیر می باشد. وی همچنین بار دیگر حمایت اتحادیه کارگران پست کانادا از مبارزات کارگران ایران را اعلام نمود و بر ضرورت همبستگی کارگری پای فشرد. استوارت رایان، از "لیگ بین المللی مبارزه مردم" و همچنین از فعالین اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا در شهر اتاوا، در این تظاهرات به نمایندگی از لیگ بین المللی مبارزات مردم سخنرانی نمود و ضمن محکوم نمودن سرکوب فعالین کارگری و اجتماعی در ایران و کشورهای دیگر جهان، همبستگی خود را با مبارزات کارگری در ایران اعلام کرد. سازمان عفو بین الملل در کانادا که امکان حضور در این تجمع اعتراضی را به دلیل محدودیت زمانی نداشتند، بیانیه ای را در حمایت از کارگران ایران در اختیار برگزار کنندگان تظاهرات قرار دادند که برای حاضرین قرائت گردید. عفو بین الملل در حال حاضر درگیر یک کارزار جهانی برای آزادی کارگران و فعالین کارگری زندانی در ایران از جمله رضا شهابی، علی نجاتی، شاهرخ زمانی، محمد جراحی، بهنام ابراهیم زاده، رسول بداقی، علی اخوان، فریبرز رئیس دانا و دیگر فعالین در بند می باشد.
 این تظاهرات مورد پوشش گزارشی از جمله توسط روزنامه مترو در شهر اتاوا قرار گرفت. تمام سخنرانان انگلیسی و فارسی زبان این تجمع حملە وحشیانە مزدوران جمهوری اسلامی بە مجمع عمومی کمیتە هماهنگی و تدوام بازداشت نه نفر از فعالین کارگری عضو کمیته هماهنگی، ریحانه انصاری، میترا همایونی، سیروس فتحی، علیرضا عسگری، جلیل محمدی، سعید مرزبان، مسعود سلیم‌پور، فرامرز فطرت نژاد و مازیار مهرپور، را بە شدت محکوم کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات ضمن پشتیبانی از مبارزات طبقه کارگر در ایران خواستار آزادی فوری تمام دستگیر شدگان اخیر و تمام فعالان کارگری و زندانیان سیاسی در زندانهای جمهوری اسلامی شدند. همچنین در این تظاهرات تاکید مجدد شد که تا آزادی کلیه فعالین کارگری بازداشتی کارزار بین المللی در کانادا و کشورهای دیگر ادامه خواهد داشت.
 جهت اطلاعات بیشتر و یا مصاحبه با برگزار کنندگان این تجمع اعتراضی با آدرسهای الکترونیکی زیر تماس بگیرید.
  اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران - واحد کانادا
شورای پشتیبانی از مبارزات مردم در ایران (تورنتو-کانادا)
پیام تسلیت اتحادیه آزاد کارگران ایران
شیرخان نبوی (آسنگران) بر اثر ایست قلبی جان باخت
شیرخان نبوی(آسنگران) فعال کارگری و از اعضا اتحادیه آزاد کارگران ایران روز پنج شنبه اول تیرماه حین کار و در سن 41 سالگی بر اثر ایست قلبی جان باخت. شیرخان از کارگران پیمانکاری نیروگاه سنندج بود. وی از چند روز پیش، از درد ناحیه شکم و قفسه سینه رنج میبرد و در شهر کامیاران به پزشک نیز مراجعه کرده بود. اما بدلیل فقر و تنگدستی بناچار صبح روز پنج شنبه اول تیرماه از شهر کامیاران به محل کار خود در نیروگاه برق سنندج رفته بود.
بنا بر اظهار همکاران شیرخان، حدود ساعت 10 صبح لرزش شدیدی تمام بدن شیرخان را در بر میگیرد  و  به درمانگاه نیروگاه مراجعه میکند اما پس از تزریق آمپولی حالش بهتر میشود و بر سرکار خود باز میگردد و به فاصله کوتاهی بار دیگر دچار حمله شدید قلبی میشود و این بار به بیمارستان توحید سنندج اعزام میشود. اما دیگر دیر شده بود.
دوستان شیرخان، اعضای اتحادیه و دیگر فعالین کارگری در شهر سنندج پس از کسب خبر اعزام وی به بیمارستان توحید، بلافاصله در آنجا حاضر شده بودند اما شیرخان جان باخته بود و دیگر در میان ما نبود.
خبر جانگداز فوت شیر خان بسرعت در بسیاری از شهرهای کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و تهران پیچید. همه ناباورانه و با کوهی از غم  به سوی کامیاران رهسپار شدند. شیرخان را شب همان روز، با حضور جمعیتی عظیم که توانسته بودند خود را به آنجا برسانند با طنین سرود انترناسیونال به خاک سپردند. اما روز بعد دوم تیرماه  باز هم روستای آهنگران شاهد حضور جمعیتی هزاران نفره بود. در طول روز لحظه ای  ورود و خروج ماشینهای مملو از جمعیت که برای وداع ابدی با شیرخان در روستای کوچک آهنگران حضور پیدا کرده بودند، قطع نمیشد. پیشاپیش جمعیت عظیمی که ساعت 18 عازم  مزار شیرخان بودند پارچه نوشته هایی از اتحادیه آزاد کارگران، کمیته پیگیری ایجاد تشکلهای آزاد کارگری، انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه و جمعهایی از فعالین کارگری شهر سنندج به چشم میخورد. در این مراسم مامورین لباس شخصی نیز بطور پی در پی در حال گزارش به مقامات مافوق خود بودند. اما جمعیت جاضر بدون کمترین توجهی به آنان و با آرامشی که غمی سنگین بر آن سایه انداخته بود مشغول وداع با شیرخان بودند.
شیرخان نبوی(آسنگران) از جمله کارگرانی بود که از همان آغاز تشکیل هیئت موسس اتحادیه آزاد کارگران ایران فعالانه برای شکل گیری اتحادیه تلاش کرد و در این راه علیرغم فقر و تنگدستی و گرفتاریهای شدیدی که برای گذران زندگی داشت از هیچ کوششی دریغ نورزید. از شیرخان 2 فرزند پسر و دو فرزند دختر به یادگار مانده است.
اتحادیه آزاد کارگران ایران، درگذشت ناباورانه شیرخان را به همسر و فرزندان وی و خانواده نبوی ها(آسنگران)، یاران و دوستان ایشان  تسلیت میگوید و با ابراز تاسف عمیق از این فاجعه،  خود را شریک غم و اندوه آنان میداند.
قلب شیرخان در طول عمر کوتاهش، بی قرارانه و همیشه و هر لحظه برای طبقه اش و برای یک زندگی بهتر تپید. ما شیرخان را دیگر در میان خود نداریم اما یاد و خاطره وی برای ما کارگران عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران تا ابدیت زنده و گرامی خواهد بود.
اتحادیه آزاد کارگران ایران – سوم تیرماه 1391
شیر خان عزیز بدرود
خبر دار شدیم که آقای شیر خان نبوی تکنیسین برق در نیرو گاه سنندج و از فعالین کارگری خوشنام  دیروز پنجشنبه مورخ 1/4/1391 بر اثر ایست قلبی بدورد حیات گفته است .
ما ازدست رفتن این عزیز را به خانواده محترمشان وبه کارگران نیروگاه سنندچ و تمامی جنبش کارگری تسلیت میگوییم
کمیته يیگیری ایچاد تشکل های کارگری - 2/4/1391
زندگی نامه شیرخان نبوی
«حوری»
اشکهایش را
بر خاطرات با تو بودن
     می باراند
بر زندگی ای که با مهر تو
   زنده بود
و لبخندت
خرمنی از آفتاب را
بر سفره می نشاند
بلندای رنجنامه ات
چه پر نشیب و فراز است
شادمانه هایت
تنها آنگاه جلوه می نمود
که بر چهره ای بذر شادی می کاشتی
اما ای  دریغا
تو به هشدارباشهای تن ات
اعتنا نکردی
زنده، زنده آب شدی
بی هیچ همدردی ات با قلبت
سفرامه تلخی بود
که آرزوهای بلندت
با سطرهای کوتاه
و ناخوانا
باز بگذاری
ای کاش می پاییدی
و رؤیاهایت را
در دنیای بهتر می دیدی.
شیرخان نبوی متولد سال 1350 و از خانواده ای تنگدست در روستای آهنگران از توابع کامیاران بود. از ابتدای زندگی او تا دوران بلوغ و آشنا شدن با عوامل و علل فقر و نداری و تبعیض موجود میان بخشهای جامعه، همانند زندگی میلیونها انسان تحت ستم دیگر نکته برجسته ای در آن دیده نمی شود. آنچه که به شخصیت شیرخان جلوه ای متفاوت با بسیاری از هم سرنوشتیانش بخشید، دوره ای است که افکار انساندوستانه اش شکل گرفت و وارد دوره ای جدید از زندگی اجتماعی گردید. زندگی اجتماعی شیرخان سراسر مبارزه، اعتراض و آگاهگری در میان انسانهای بی حقوق و بی نسیب از امکانات موجود در جامعه است. انسانی خونگرم و بسیار صمیمی با دوستان و آشنایان و غمخوار اکثریت محروم بود و در عین حال دشمنی آشتی ناپذیری با اقلیت مفتخوری داشت که این دنیای وارونه را بر انسنها تحمیل کرده اند. آرزوهای بلندی در سر داشت و برای تحققشان آنی تعلل نمی کرد. ساختن دنیائی دیگر را ممکن می پنداشت و برایش مجدانه فعالیت می کرد. دنیای آرزوهای شیرخان، دنیائی فاقد از بی حقوقی، فقر و نکبت بود. دنیائی که شادی و رفاه برای عموم انسانها رکن اصلیش باشد. او برای بر پائی چنین دنیائی زنده بود و زندگی می کرد. دنیای انسانهای آزاد و برابر، دنیائی که در آن کودک کار و خیابان نباشد. او با دیدن هر کودک دست فروشی کنار خیابان قلبش آزرده می شد و از ته دل به این دنیای وارونه لعنت می فرستاد.
شیرخان خود یک کارگر بود که هر روزه مورد استثمار و بهره کشی واقع می شد. ولی او اهل تمکین نبود و اعتقادی به ابدی بودن سرنوشت نداشت. یقین کامل داشت که می شود سرنوشت را دگرگون کرد و دنیا را آنگونه که شایسته انسان متمدن است، ساخت. اما او فقط یک انسان آگاه نبود و آگاهیش را در ذهن خود اسیر نمی کرد. او یک مبارز بود و مصمم به مبارزه.  از هر مجالی برای انتقال اندیشه اش به دیگران استفاده می کرد. انسانی شوخ طبع و صمیمی بود و به خاطر این ویژگی خیلی سریع در میان محافل و جمعها جا باز می کرد و مورد احترام واقع می شد. در برخوردهایش مذهب، رنگ، نژاد و جنسیت نمی شناخت و نسبت به هر گونه عامل تفرقه افکنی به افشاگری می پرداخت و انسانیت و منافع و مناسبات انسانی را تبلیغ می کرد. اعتقاد به مبارزه جمعی داشت و برای متحد ساختن انسانها در عرصه های مختلف با جدیت تلاش می کرد. با شکل گیری اولین تشکل کارگری، یعنی کمیته پیگیری برای ایجاد تشکلهای کارگری به عضویت آن در آمد و برای متشکل کردن کارگران هر چه بیشتری در آن تشکل فعالیت زیادی کرد. بعد از آن عضو انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه و اتحادیه آزاد کارگران ایران شد و از حدود 2 سال پیش تا زمان مرگش به عنوان عضو جمع فعالین کارگری کامیاران فعالیت داشت. شیرخان پیگیرانه به دنبال کسب خبر از مراکز کارگری بود وبه مراکز در حال اعتصاب سر می زد تا با کارگران تماس بگیرد و رهنمود دهد. از کسانی بود که برای خانواده های کارگران دربند کمک مالی جمع می کرد و خود به دیدنشان می رفت. اعتصابات زیادی را خود به کمک فعالین دیگر سازماندهی و هدایت کرد. از آن جمله اند؛ اعتصابات طولانی و موفق کارگران در پتروشیمی پلی اتیلن سنگین کرمانشاه در سالهای 87 و 88 و اعتصابات دو سال اخیر در نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج. شیرخان فقط سازمانده اعتصاباتی نبود که خود در آنها ذی نفع باشد، در خیلی از اعتصابات کارگران شرکتهای دیگر شرکت فعال داشت و در کنار کارگران اعتصابی قرار می گرفت، راهنمائی می کرد و آنان را به اتحاد و مقاومت متحدانه در مقابل کارفرما تشویق می نمود.
 این انسان مبارز فقط یک فعال کارگری نبود، بلکه فعال همه جنبشهای اجتماعی مانند زنان، کودکان و غیره بود. به هر مناسبتی شیرخان در کار تبلیغی، نصب پلاکارد در میادین و خیابانها و هر کار دیگری که لازم بود، فعالانه شرکت داشت. او هیچ یک از جنبشهای اجتماعی را بیگانه از جنبش کارگری نمی دانست و به همین خاطر تقویت جنبشهای دیگر را هم مهم و با اهمیت می دانست. برگزاری مراسمهای اول می، 8 مارس و روز کودک مجالهائی بودند تا شیرخان از چند هفته قبل از رسیدن آن روزها با شور و شوق فراوان برای تدارکشان کار کند. به حق او یکی از سازماندهنگان اصلی آن مراسمات بخصوص در کامیاران بود. اما کار تدارک و سازماندهی این گونه مراسمات و جشنها برای شیرخان محدود به شهر کامیاران نبود. خیلی از مراسمات به مناسبتهای روز جهانی کارگر، روز جهانی زن و روز جهانی کودک در شهرهای سنندج و کرمانشاه نیز عرصه های دیگری از فعالیت او به عنوان سازمانده و تدارک کننده شان بودند.
شیرخان در ازای این همه فعالیت اجتماعی، تاوانهای زیادی نیز پرداخته بود. بارها توسط اطلاعات و نیروهای انتظامی تهدید و بازداشت شده و اذیت و آزار دیده بود و بارها در محیطهای کار از سوی کارفرمایان و عواملشان تهدید و اخراج شده بود. اما هیچ از آنها نتوانستند او را از ادامه راهش بازدارند و همواره با روحیه تر و پر شورتر به فعالیتهایش ادامه می داد.
متأسفانه شیرخان عزیز روز اول تیر 1391 حین کار در نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج دچار سکته قلبی شد و به خاطر نبود پزشک و امکانات پزشکی مناسب قبل از رسیدن به بیمارستان جانش را از دست داد.
یادش گرامی باد
انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه          4/4/1391
با عدم تمدید قرارداد با ۱۷ کارگر قراردادی دیگر تعداد کارگران اخراجی  شهاب‌خودرو به 667 نفر رسيد
بعد از گذشت سه ماه از بیکاری کارگران هنوز مقرری بیمه بیکاری آنان برقرار نشده است/ از ابتدای تیرماه اعتبار دفترچه‌های بیمه تامين اجتماعي كارگران به پایان رسیده است.
نماینده کارگران اخراجی شهاب خودرو اعلام کرد: این کارخانه وابسته به آستان قدس رضوی با تعدیل ۱۷ کارگر قراردادی دیگر، شمار کارگران بیکار خود را به ۶۶۷ نفر رساند.
به گزارش ایلنا بتاریخ4تیر،نماینده کارگران اخراجی شهاب خودرو، با بیان این خبر گفت: کارخانه شهاب خودرو که طی روزهای ۱۴ و ۱۵ فروردین ماه سال جاری تعداد ۶۵۰ کارگر قراردادی خود را به بهانه افزایش مشکلات کارخانه تعدیل و اخراج کرده بود هم اکنون با عدم تمدید قرارداد با ۱۷ کارگر قراردادی دیگر تعداد کارگران اخراجی خود را افزایش داده است.
او با بیان اینکه شایعه اخراج ۵۰ کارگر دیگر طی هفته‌های آینده قوت یافته است گفت: با وجود تجمعات گسترده‌ای که کارگران در مقابل نهادهای مختلف ذی‌ربط انجام داده‌اند متاسفانه بعد از گذشت سه ماه هنوز عکس العمل مسئولان را در قبال حل مشکلات کارگران شهاب خودر مشاهده نکرده‌ایم.
اين كارگر اخراجي با اشاره به اینکه وابستگی کارخانه شهاب خودرو به آستان قدس رضوی محدودیتهایی را جهت پي‌گيري مشکلات بیش از 667 کارگر اخراجی بوجود آورده است، اظهار داشت: با وجود حکم مراجع قانونی و اداره کار مبني بر بازگشت به کار کارگران، متاسفانه کارفرمای شهاب خودرو از اجرای این حکم امتناع می‌کند.
نماینده کارگران اخراجی شهاب خودرو با ابراز نگرانی از وضعیت بوجود آمده، اظهار کرد: مشکلات معیشتی و روحی روانی و همچنین خانوادگی کارگران در طول این مدت افزایش یافته است.
این فعال کارگری گفت: صبح روز شنبه تعداد کثیری از کارگران اخراج شده شرکت شهاب خودرو با مراجعه به اداره کار شمال غرب تهران خواستار دریافت هرچه سریع‌تر مستمری بیمه بیکاری خود شدند.
او متذکر شد: مسوولین اداره کار استان تهران مدت سه ماه است که دستور پرداخت مقرری بیمه کارگران اخراج شده را به بهانه پیگیری بازگشت به کار آن‌ها صادر نمی‌کنند و پس از دو ماه هنوز موفق به بازگشت بکار نیز نشده‌ایم، این در شرایطی است که کارگران در طول این سه ماه با مشکلات معیشتی فراوانی مواجه بوده‌اند.
اين فعال كارگري همچنین خبر داد: از ابتدای تیرماه اعتبار دفترچه‌های بیمه تامين اجتماعي كارگران به پایان رسیده است و خانواده‌هاي آن‌ها دیگر قادر نخواهند بود از بيمه نیز استفاده کنند.
کارگران شرکت ایده پرداز زاگرس 3 ماه حقوق نگرفته اند
بر اساس خبر رسیده به انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه، کارگران شرکت ایده پرداز زاگرس واقع در شهرک صنعتی دورود فرامان کرمانشاه عیدی و پاداش سال 90 و حقوق سه ماه اول امسال را دریافت نکرده اند. طبق این خبر کارفرما تاکنون هیچ قولی برای پرداخت حقوق معوقه به کارگران نداده است. در این شرکت بیش از 200 کارگر کار می کنند.
انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه      4/4/1391
تجمع جمعی از مربیان پیش دبستانی لرستان مقابل مجلس
به گزارش 4تیرایلنا،جمعی از مربیان پیش دبستانی استان لرستان امروز صبح-4 تير- مقابل مجلس تجمع کردند.
براساس این گزارش، مربیان پیش دبستانی آموزش دیده استان لرستان از رییس مجلس خواستند تا به وضعیت شغلی آنها رسیدگی کند.
این گزارش حاکیست،مربیان پیش دبستانی استان لرستان به دلیل این که وعده‌هایی در رابطه با استخدام و بهبود اشتغالشان به آنها داده شده ولی تاکنون برای تحقق وعده‌ها اقدامی صورت نگرفته است، از صبح امروز مقابل مجلس تجمع کرده‌اند‌.‌
عدم رعايت نكات ايمني در كارقربانی گرفت
عدم رعايت نكات ايمني موجب جدا شدن تانکر محتوي يک هزار ليتر گازوئيل از چنگک يک دستگاه جرثقيل شد،و با سقوط آن راننده جرثقيل جان خود را از دست داد.
به گزارش4تیر پايگاه اطلاع رساني پليس ، فرمانده انتظامي شهرستان ورامين با اعلام اين خبر گفت : با اعلام مرکز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يک فقره حادثه منجر به مرگ در يکي از کارگاه هاي اطراف روستاي منطقه باقرآباد ، بلافاصله تيم هاي تجسس کلانتري جهت بررسي موضوع به محل اعزام شدند.
سرهنگ "صامتي" افزود: با حضور پليس در کارگاه مذکور مشاهده شد ، جسد بي جان مرد ميانسالي در زير تانکر يک هزار ليتري گازوئيل قرار گرفته است.
وي تصريح کرد: درادامه تحقيقات مأموران حکايت از آن داشت ، هنگام جابجايي تانکر محتوي هزار ليتر گازوئيل بوسيله يك دستگاه خودرو بنز جرثقيل ، ناگهان تانکر از چنگک جدا و سقوط مي کند.
اين مقام مسئول با اشاره به بي احتياطي و عدم رعايت نكات ايمني در كار ادامه داد: براثر اين حادثه دلخراش و سقوط تانكر از ارتفاع 2 متري بر روي  راننده جرثقيل به نام "رحمان " ، وي دردم جان خود را از دست مي دهد.
فرمانده انتظامي شهرستان ورامين در خاتمه اظهاراميدواري كرد:با رعايت اصول ايمني هنگام كار ديگر شاهد تكرار اين گونه حوادث ناگوار درشهرستان نباشيم.
تظاهرات صدها اسراییلی در تل آویو به خشونت گرایید
به گزارش24ژوئن یورونیوز،تظاهرات اعتراض آمیز صدها اسراییلی در مرکز شهر تل آویو به درگیری با پلیس انجامید.
تظاهرات روز شنبه و یکشنبه در اعتراض به دستگیری و مجروح شدن یکی از فعالان اصلاحات اجتماعی شروع شد، اما در ادامه تظاهر کنندگان به بانکها حمله کردند و با مسدود کردن خیابان ها با پلیس در گیر شدند.
پلیس 85 نفر را در تظاهرات شهر تل آویو دستگیر کرده است.
رییس پلیس تل آویو می گوید:” این تظاهرات غیر قانونی است. یک عده بطور سازمان یافته برخورد با نیروهای امنیتی را هدف گرفته اند. ما اجازه نمی دهیم. آنها از همه خط قرمز ها رفتارهای مجاز عبور کرده اند. اجازه نمی دهیم این تظاهرات حالت تهاجمی به خود بگیرد.”
این تظاهرات بخشی از جنبش دانشجویی سال گذشته در اعتراض به گرانی زندگی در تل آویو است که پایتخت بازرگانی و مالی کشور اسراییل محسوب می شود.
حرکات اعتراضی دانشجویی ژوئیه سال میلادی گذشته با همراهی طبقه متوسط اسراییل سراسر تبدیل به یکی از بزرگترین اعتراضات اسراییل شد و نخست وزیر بنیامین نتانیاهو را مجبور به کاهش هزینه های دفاعی و افزایش بودجه های رفاهی کرد.
چهارم تیرماه1391

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر