اخباروگزارشات کارگری31مردادو1شهریور1391

-جای عمل رضا شهابی عفونت کرده و حال او هر روز رو به وخامت است - مسکوت گذاشتن وضعیت عفو رضا شهابی
- شکایت 18 نفر از کارگران کارخانه آجر پزی شل
- اخراج و تعلیق بیش از 400 کارگر کارخانه ریسندگی گوهربافان اصفهان در یک هفته
- تجمع اعتراضی کارکنان سازمان محیط زیست
- اوضاع متشنج اقتصادی کارگران شهرکهای صنعتی اصفهان
- بانک مرکزی تورم نقطه به نقطه تير ماه را اعلام کرد
- زیاده خواهی سرمایه داران و داغدار کردن طبقه کارگر
- جان باختن کارگرجوانی براثرریزش آوار درخیابان ولی عصرتهران
- محاکمه معدنچیان اعتصابی در آفریقای جنوبی برگزار شد
اطلاعیه شماره 37- جای عمل رضا شهابی عفونت کرده و حال او هر روز رو به وخامت است - مسکوت گذاشتن وضعیت عفو رضا شهابی
بنابر اخبار رسیده رضا شهابی که پس از انجام عمل جراحی سنگین دیسک گردن و علیرغم نظر پزشکان مبنی بر لزوم دست کم "2 ماه استراحت در منزل" و "عدم توان تحمل کیفر" راهی بند 350 زندان اوین شد، دچار مشکلات جدی شده است به نحوی که جای عمل روی گردن چرک و عفونت کرده و کتف ها و دست راست او به شکل آزار دهنده ای درد می کند. شرایط جسمی رضا به حدی وخیم شده است که حال عمومی او نسبت به قبل ازعمل بسیار بدتر است و خطر آسیب رسیدن به بافت های عصبی و نخاعی به دلیل عفونت وی را تهدید می کند. مسئولیت مستقیم این وضعیت بر عهده ی مسئولان قضایی است که با وجود دستور صریح و شفاف پزشکان معالج مبنی بر لزوم استراحت مطلق در منزل در درجه ی اول و عدم توان تحمل کیفر در حالت کلی، رضا را به زندان بازگرداندند.
همچنین بنا بر گفته ی وکیل بند، اسم رضا شهابی در ابتدا درون لیست عفوشدگان اخیر بوده است اما در ادامه و بدون هیچ توضیحی این ماجرا مسکوت گذاشته شده است و به او مطلبی در مورد آزاد شدن و یا عفو گفته نشده است.
با توجه به وضعیت جسمی حاد رضا و عفونت شدید جای عمل او که بیم آسیب رساندن به بافت های عصبی و فلجی دائم را به همراه دارد و  همچنین دردهای آزار دهنده، اعضای کمیته ی دفاع از رضا شهابی به شدت نگران سلامتی او هستند و مسئولیت هر گونه عوارض ناشی از نگهداری رضا در زندان را مستقیماً متوجه مقامات قضایی و امنیتی می دانند. رضا شهابی باید فوراً از زندان آزاد شود و به سرعت مورد مداوا قرار بگیرد.
کمیته دفاع از رضا شهابی - 1 شهریورماه ١٣٩١
شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی، آقای محمود صالحی: ٠٩٣۵٧٣۵٣۴١٢
k.d.shahabi@gmail.com
شکایت 18 نفر از کارگران کارخانه آجر پزی شل
بر اساس گزارش رسیده، 18 نفر از کارگران کارخانه آجر پزی شل که سال گذشته اخراج شده بودند پس از ماهها پیگیری مداوم سرانجام به سر کارهای خود باز گشتند. اما روز چهارشنبه، تنها پس از گذشت تنها چند روز از شروع به کار مجدد این کارگران، باز هم مسئولین کارخانه با همکاری رییس اداره کار و استانداری و... قصد دارند به بهانه های واهی آنها را مجددا اخراج کنند. به طوری که در مدت این چند روز به هیچ یک از این کارگران غذای کارگاه تعلق نگرفته و یا آنها را که هر کدام بین 15-10 سال سابقه کار دارند مجبور ساخته اند زیر آفتاب سوزان آجرهای ناسالم و ضایعات را جدا کنند.
لازم به ذکر است که این کارگران شکایت نامه ای را که گزارشی است از شرایط نامناسب کاری خود به اداره کار استان کردستان در سنندج تحویل داده اند.
کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری-31 مرداد ماه 1391
اخراج و تعلیق بیش از 400 کارگر کارخانه ریسندگی گوهربافان اصفهان در یک هفته
بنابر تماسی که برخی از کارگران مجموعه کارخانه های گوهربافان شهرک  صنعتی مورچه خورت که در استان اصفهان با انجمن برق و ساختمان اصفهان داشتند ، صاحبان سرمایه بیش از 400 کارگر را که کارشان تولید روکش های صندلی برای شرکت ایران خودرو بوده را اخراج ، 100 نفر دیگر را در لیست انتظار برای اخراج قرار داده اند و در حدود 100 خیاط این مجموعه را به مرخصی طولانی مدت یک ماهه و بدون حقوق فرستاده اند.
انجمن کارگران برق و ساختمان اصفهان-دوشنبه سی ام مرداد 1391
تجمع اعتراضی کارکنان سازمان محیط زیست
اقدام اخير موجب شده حقوق كارمندان اين سازمان بعضا تا 400 هزار تومان كاهش يافته و به حدود 400 تا 700 هزار تومان برسد. برخی تجمع کنندگان اظهار کردند که این کاهش و حذف اضافه کار در سایر زیر مجموعه های دولت صورت نگرفته و فقط در این سازمان اجرایی شده است.
به گزارش31مردادعصرخبر،ظهر امروز تعداد کثیری از کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست مقابل دفتر مرکزی این سازمان دست به تجمع اعتراضی زدند.
بنا بهمین گزارش، كاركنان سازمان حفاظت محيط زيست صبح امروز پس از مراجعه به محل كار خود با فيش هاي حقوقي مواجه شدند كه در آن رقم درج شده مقابل اضافه كار و حق ماموريت صفر بود.
در پي اين امر جمعي از كارمندان اين سازمان اعلام كردند كه به آنها اعلام شده كه از اين پس حق ماموريت كاري براي آنها محاسبه نمي شود.
حال براي سازمان نظارتي و حفاظتي مانند سازمان محيط زيست سوال اينجاست كه اگر قرار بر نرفتن به ماموريت باشد تكليف مناطق تحت حفاظت چيست؟
از سوي ديگر آنطوري كه گفته شده جمعي از كارمندان اين سازمان ساعت 12:30 در مقابل ساختمان مركزي تجمع كرده و نسبت به حذف رديف‌هاي حقوقي خود اعتراض كرده اند.
همچنين گفته مي شود اقدام اخير موجب شده حقوق كارمندان اين سازمان بعضا تا 400 هزار تومان كاهش يافته و به حدود 400 تا 700 هزار تومان برسد.
گفته مي شود حذف رديف هاي حقوقي در راستاي اظهارات اخير يكي از مسوولان معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري در خصوص احتمال كاهش اضافه كاري كارمندان بوده است.
تکمیلی:
این تجمع ابتدا قرار بود ساعت 12 برگزار شود که در ساعت 14 و 30 برگزار شد.
برخی تجمع کنندگان اظهار کردند که این کاهش و حذف اضافه کار در سایر زیر مجموعه های دولت صورت نگرفته و فقط در این سازمان اجرایی شده است.
در پایان تجمع کنندگان به شرط اینکه فردا مسئولین ارشد سازمان به سوالات و ابهامات کارکنان پساخ دهند تجمع خود را منحل کردند.
اوضاع متشنج اقتصادی کارگران شهرکهای صنعتی اصفهان
بنا به گزارشات رسیده کارگران مجموعه گیتی پسند واقع در شهرک صنعتی مورچه خورت اصفهان که جمعیت آنان در حدود سه هزار نفر است چهار ماه است که حقوق خودرادریافت نکرده اند.به گفته کارگران این مجموعه حتی امکان ورشکستگی کامل و بیکاری کارگران بخشی ازآن مجموعه هم وجوددارد.
انجمن کارگران برق و ساختمان اصفهان-چهارشنبه یکم شهریور 1391
بانک مرکزی تورم نقطه به نقطه تير ماه را اعلام کرد
به گزارش31مردادایسنا،بر اساس آمارهاي بانك مركزي تورم نقطه به نقطه تير ماه امسال 27.06 درصد است.
بنا بهمین گزارش،شاخص بهاي كالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري ايران (بر‌اساس سال پایه 100=1383) در تير ماه امسال توسط بانك مركزي 336.6 اعلام شده است.
آمارهاي بانك مركزي نشان مي‌دهد كه اين شاخص در تير ماه سال گذشته 264.9 بوده كه مقايسه اين ميزان با شاخص تورم تير ماه امسال حاكي از افزايش 27.06 درصدي اين ميزان است.
نرخ تورم نقطه به نقطه تير ماه امسال در حالي 27.06 درصد است كه اين ميزان در تير ماه سال گذشته 21.1 درصد بوده است. در واقع شاخص بهاي كالاها و خدمات مصرفي در تير ماه امسال نسبت به تير ماه سال 90 بيش از 27 درصد و در تير ماه سال گذشته نسبت به تير ماه سال 89 بيش از 21 درصد افزايش داشته است.
پيش از اين، تورم نقطه به نقطه فروردين و ارديبهشت ماه امسال توسط بانك مركزي به ترتيب 23.9 و 24 درصد اعلام شده بود.
زیاده خواهی سرمایه داران و داغدار کردن طبقه کارگر
در هفته های پایانی زیاده خواهی مدافعان سرمایه باعث کشته شدن 2 کارگر در فاز 12 کنگان شد.
هوای گرم مرداد ماه در جنوب همیشه همراه با گرد و غبار همراه است. در این شرایط برای جلوگیری از حادثه و رخداد هر اتفاقی باید کارگران محل کار را ترک کنند اما به علت تعطیل نشد کار و عدم آموزش های کافی در رابطه با ایمنی فردی و گروهی در محیط کار توسط کارفرمایان متاسفانه یک کارگر ایرانی و یک کارگر فیلیپینی به فاصله یک هفته جان باختند که یکی بر اثر دستگاه برش و دیگری بر اثر پرس شدن بین دو لوله و هر دو در ارتفاع و در هوای گرم و توام با گرد و غبار که مانع از دید کافی برای کارکردن میشد همراه بود.
این حادثه تلخ را به کارگران ایران ، فیلیپین و سایر کارگران جهان تسلیت می گوییم.
انجمن کارگران برق و ساختمان اصفهان-دوشنبه سی ام مرداد 1391
جان باختن کارگرجوانی براثرریزش آوار درخیابان ولی عصرتهران
به گزارش اول شهریورپایگاه خبری 125،روزگذشته در پی وقوع ریزش آوار در ساختمان در حال تخریب، خیابان ولیعصر، نبش میرداماد کارگری جوانی جان باخت.
محمدرضا وکیلی(رئیس ایستگاه 11) در این باره اظهار داشت: در محل حادثه یک چهار دیواری مشاهده می شد که قسمتی از آن گودبرداری شده و کارگران در حال تخریب بخش دیگری از این ساختمان بودند که در هنگام تخریب سقف و دیوارهای جانبی تیر آهن و بخشی از سقف بر روی کارگران فرو می ریزد و کارگری نیز در زیر آوار محبوس شده بود.
وی افزود: آتش نشانان با رعایت اصول ایمنی تیرآهن و قسمت های فرو ریخته را برداشته و کارگر جوان را بنام( فضل- ا) از اتباع بیگانه، از زیر خاک، آجر و تیرآهن خارج کردند.
وکیلی خاطر نشان کرد: این شخص بر اثر ضربات وارده و حجم زیادی از خاک و آجر که در زیر آن مدفون شده بود با تائید عوامل اورژانس فوت کرده بود و آتش نشانان جنازه کارگر را برای انجام مراحل قانونی تحویل عوامل نیروی انتظامی دادند.
رئیس ایستگاه 11 خاطر نشان کرد: کارگران در هنگام انجام عملیات ساختمانی می بایستی ضمن رعایت اصول ایمنی از تجهیزات و کلاه ایمنی استفاده کنند تا در هنگام بروز حادثه و سقوط اجسام سنگین کمتر دچار آسیب شوند.
محاکمه معدنچیان اعتصابی در آفریقای جنوبی برگزار شد
به گزارش20اوت یورونیوز،اولین جلسه محاکمه بیش از 250 معدنچی در آفریقای جنوبی در حالی برگزار شد که اعضای خانواده آنها در بیرون دادگاه در اعتراض به آن تجمع کردند.
اتهام این افراد قتل، تلاش برای قتل و خشونت اعلام شده است.
حدود یک هفته قبل سه هزار نفر از کارکنان معدن با هدف افزایش حقوق دست به اعتصاب زدند. این اعتصاب باعث از کار افتادن معدن شد.
چند روز قبل نیروهای پلیس با تیراندازی به طرف کارگران اعتصابی که تجمع کرده بودند و البته مسلح بودند 34 نفر را کشتند. ده نفر دیگر قبل از دخالت پلیس بر اثر درگیری بین اتحادیه های رقیب کارگری کشته شده بودند.
پس از این که شرکت اداره کننده معدن، حدود 3000 کارگر اعتصابی را به اخراج تهدید کرد، یک سوم از آنها روز دوشنبه به سر کار بازگشتند اما هنوز این معدن استخراج پلاتین تولید خود را آغاز نکرده است.
مدیر شرکت لون مین که اداره کننده معدن است می گوید: «این اعتصاب، اعتصابی غیرقانونی بود که کارکنان شرکت تصمیم گرفتند بر سر کار حاضر نشوند. اما اتفاقات در آن روز ناگهان به سرعت رخ داد و خشونتها تبدیل به مساله ای اجتماعی شد که از کنترل ما خارج بود. به همین دلیل نیاز داشتیم که پلیس دخالت کند.»
شرکت لون مین ضرب الاجل بازگشت به کار را یک روز دیگر تمدید کرد و به این ترتیب کارگران اعتصابی باید تا روز سه شنبه کار خود را از سربگیرند.
تیراندازی اخیر پلیس به طرف معدنچیان، مرگبارترین واقعه این چنینی در آفریقای جنوبی پس از پایان دوران آپارتاید در این کشور از سال 1994 بود.
جاکوب زوما، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی ضمن اعلام یک هفته عزای عمومی در کشور، هیاتی را مامور رسیدگی به این واقعه کرده است.
اول شهریورماه1391

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر