بیکاری 4000 کارگر نساجی قائم شهر ومقایسه درآمد سرانه وقیمت بنزین کشورها وچگونه وام 500 میلیارد تومانی دریافت کنیم؟و...


قاضی‌پور در جریان بازدید اعضای کمیسیون صنایع از نساجی مازندران مطرح کرد:

صنعت نساجی در کما

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد شدید از تعطیلی و رکود صنعت نساجی در داخل کشور، گفت: نساجی قائم‌شهر تبدیل به قبرستان ماشین آلات شده و تعداد کارگران آن از ۵ هزار نفر به ۹۰۰ نفر کاهش یافته است.
نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با اعلام این خبر که اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به منظور بازدید از صنایع مازندران امروز (۵ شهریور ماه) وارد این استان شدند، گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس در قالب ۵ گروه از مناطق مختلف صنعتی و معدن‌های استان مازندران در حال بازدید هستند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نساجی قائم‌شهر تبدیل به قبرستان ماشین آلات شده است، افزود: دستگاه‌های موجود در این کارخانه باز شده و در حال فروش است؛ ضمن اینکه تعداد کارگرهای این کارخانه از ۵ هزار نفر به ۹۰۰ نفر کاهش یافته است.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس ادامه داد: قرار بود با واگذاری این کارخانه طبق اصل ۴۴ قانون اساسی شریک خارجی وارد گود شود و با آوردن سرمایه بهره‌وری در این کارخانه را افزایش دهد ولی با آمدن بخش خصوصی ترکیه‌ای این کارخانه رو به تعطیلی رفته است.
وی با بیان اینکه حداقل ۲۰ میلیون جمعیت زنان ایران نیاز به چادر و مانتویی دارند که صنعت نساجی باید آن را تولید کند، گفت: اگر سالانه هر فرد مصرفی حدود  ۵ متر هم داشته باشد، ما در سال نیاز به ۱۰۰ میلیون متر پارچه داریم، حال مسئولان باید توضیح دهند برای اینکه صنعت نساجی این نیاز را تأمین کند چه کرده‌اند.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: متأسفانه در شرایط کنونی نیاز ایران از طریق واردات تأمین می‌شود که مسئله بسیار نگران کننده است./
اقتصادی - ۰۵ شهريور ۱۳۹۱ 

سوء مدیریت آفت صنعت چای

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به مشکلات چای کاران و بی تدبیری مسئولان سازمان چای درمدیریت تولید اشاره کرد و گفت:علی رغم تلاش دولت برای احیای سازمان چای به عنوان یک اقدام مناسب، مدیریت سازمان چای دردست فردی سپرده شده است که هیچ دانش، تجربه و توانایی برای مدیریت این سازمان ندارد.
ایرج ندیمی درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: سازمان چای هیچ نقش تعیین کننده ای درباز کردن کارخانه های چای نداشته است و بیشتر کارخانه های چای درلاهیجان به عنوان مرکز تولید چای تعطیل هستند.
نماینده مردم لاهیجان و صومعه سرا درمجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: رییس سازمان چای به دلیلی نداشتن دانش لازم  دراقتصاد ۲۴ میلیارد تومان از مبلغ خرید تضمینی کاسته است و طبق نامه‌ای که به صورت مخفی به معاونت نظارت راهبردی اعلام کرده است که امسال ۲۴ میلیاردتومان  کمتر از سال گذشته برای خرید تضمینی بودجه می خواهد.
وی افزود: اگر رییس سازمان چای دانش اقتصادی داشت برعکس عمل می کرد، با توجه به افزایش میزان بارش و تولید وبالا رفتن نرخ خرید تضمینی بودجه بیشتری درخواست می کرد.
مدیری که کارنامه ای جز اعلام خبر دررسانه ها ندارد
ندیمی با اشاره به تهدید بیکاری چایکاران گفت: درحال حاضر دهها کشاورز وچایکاردربلاتکلیفی هستند و مجبورند برای فروش چای چیده شده خود کیلومترها دورتر بروند تا شاید خریداری  پیدا کنند.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به کارگروه ساماندهی چای که مسئولیت آن با معاون اول رییس جمهور است ،به وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان استانی هشدار داد وخطاب به آنها گفت: نگران مشکلات و مسایلی باشید که ریشه آن درسوء مدیریتی و کم مسئولیتی مدیرمنصوبی است که کارنامه ای جز اعلام خبر دررسانه ها ندارد.
به گفته نماینده مردم لاهیجان و صومعه سرا درمجلس سال گذشته بودجه خرید تضمینی چای ۴۴ میلیارد تومان بود که امسال با درخواست رییس سازمان چای به ۲۰ میلیارد تومان کاهش یافت.
وی درباره تعیین نرخ خرید تضمینی چای اظهار داشت: تعیین نرخ خرید تضمینی همیشه با اشکال مواجه است چرا که ۲ نرخ برای خرید تضمینی چای تعیین می شود و تنها چین اول چای با نرخ بالا خریداری می شود و چین‌های بعدی آن با نرخ پایین انجام می شود.
ندیمی گفت: چای از جمله کالاهایی است که خرید تضمینی آن متناسب با تورم، افزایش هزینه ها ازجمله حقوق و دستمزد رشد نمی کند وجزو کالاهایی است که ارزش آن به روز تعیین نمی شود.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  با اشاره به واردات چای به کشوریادآورشد : اگر انگیزه تولید درکشاورزان ایجاد شود نباید ارز برای واردات چای از کشور خارج شود اما طوری رفتار می شود که واردات توجیه پیداکند./
اقتصادی - ۰۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۸

مقایسه درآمد سرانه و قیمت بنزین کشورها/ایران در میان ارزان ترین یا گران ترین ها؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، درحالیکه مصر با وجود آنکه پایین ترین درآمد سرانه را در میان کشورهای درج شده در جدول مذکور دارد با اینحال دومین جایگاه بنزین ارزان را به خود اختصاص داده است.
به زبانی ساده تر اگرچه درآمد سرانه در این کشور پایین است اما بنزین هم برهمین اساس ارزان است و فشاری بر اقتصاد خانواده تحمیل نمی کند.
ترکمنستان و الجزایر نیز سرانه ای پایین تر از هر ایرانی دارند اما بنزین در این کشورها به نسبت ایران ارزان تر بفروش می رسد.
دراین میان بهترین وضعیت مربوط به کشور قطر است. این کشور درآمد سرانه بسیار بالایی دارد. به نحویک ه کشورهایی چون فرانسه و آلمان از این کشور عقب مانده اند. چراکه قطر با درآمد سرانه ای بیش از 106 هزار دلار در راس این جدول قرار گرفته در حالیکه چهارمین بنزین ارزان دنیا را به خود اختصاص داده است.
در حال حاضر هر لیتر بنزین در این کشور حدود 18 سنت بفروش می رسد در شرایطی که قیمت هر لیتر بنزین در ایران حدود 37 سنت است و البته در آمد سرانه هر ایرانی حدود 6 هزار دلار اعلام شده است.
براساس بررسی های صورت گرفته اگرچه کشورهایی چون دانمارک،هلند و ایرلند در لیست گران ترین بنزین های دنیا قرار دارند اما درآمد سرانه این کشورها نشان از ارزان بودن قیمت بنزین برای مردمان این کشور دارد.

 

درآمد سرانه هر دانمارکی در سال 2012، بیش از 57 هزار دلار اعلام شده در حالیکه برای هر لیتر بنزین دانمارکی ها باید 2 دلار و 30 سنت بپردازند.
کویت سومین کشور از لحاظ بالاترین درامد سرانه قرار دارد در حالیکه هفتمین بنزین ارزان را در اختیار مردمش قرار می دهد.
عربستان هم دهمین درامد سرانه بالا را به خود اختصاص داده اما با اینحال سومین کشوری محسوب می شود که بنزین ارزان در اختیار مردمش قرار می دهد.
اکثر کشورهای صادرکننده نفت چه آنان که درامد سرانه بالا دارند چه درآمد سرانه پایین سعی کرده اند که بنزین ارزان در اختیار مردم قرار بدهند. به عنوان مثال الجزایر اگرچه در میان 17 کشور در رتبه 16 قرار گرفته و درآمد سرانه هر فرد این کشور حدود 5 هزار دلار اعلام شده اما با اینحال 8 بنزین ارزان دنیا را بفروش می رساند.

منبع: خبر آنلاين
چگونه وام 500 میلیارد تومانی دریافت کنیم؟
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۴
تامین مالی در بخش صنعت از جمله مهمترین اولویت های دولت در سال جاری عنوان شده که البته با مانع سخت چند قفله شدن منابع در بانک ها مواجه است. اما به نظر می رسد برخی افراد از این شرایط در حال سوء استفاده هستند.
به گزارش مشرق ،برای بسیاری از واحدهای اقتصادی در کشور طی ماه های اخیر تامین نقدینگی امری بسیار مهم و در برخی موارد به امری غیر قابل دسترس تبدیل شده است و از همین رو چندی قبل موضوع تامین مالی در حوزه صنعت با تشکیل کارگروهی بین وزارت صنعت ، معدن و تجارت و وزارت اقتصاد شکل اجرایی به خود گرفت.

اما خیرا به بسیاری از واحدهای اقتصادی بزرگ ایمیل های مشکوکی ارسال می شود که مدعی تامین مالی از مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به بالاست!

«بنده آمادگی سرمایه گذاری یا مشارکت یا شراکت در هر گونه پروژه دولتی و ملی و خصوصی چه داخلی و چه خارجی را با شرکت های معتبر داخلی و خارجی از مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به بالا تا هر مبلغی که مورد نیاز باشد دارم....» این بخشی از نامه ای است که به ایمیل صدها شرکت دولتی و خصوصی طی هفته های اخیر ارسال شده است.

در ادامه این ایمیل تصریح شده که طرح باید توجیه اقتصادی داشته باشد و اعلام شده تمام روند کار تفکیک شده، تعریف شده و در چارچوب ضوابط و قوانین و مقررات انجام می شود!

تماس خبرنگار ما با شماره همراه درج شده در این ایمیل نشان می دهد نحوه کار این مجموعه جدید به این صورت عنوان شده است که با دریافت طرح توجیه اقتصادی و بعد از مشخص شدن میزان حق دلالی دریافتی، سود مورد نظر بنگاه اقتصادی و همچنین زمان بازپرداخت وام،طرح به تایید بانک رسیده و در زمان بسیار کوتاهی مقدمات پرداخت وام اجرایی می شود.

بر اساس گفته فرد مذکور هم اکنون دو نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی در استان خوزستان به همین شیوه تامین اعتبار شده است.

نکته جالب در این میان ادعای فرد مذکور مبنی بر این است که این تیم تلاش دارد پروژه های نیمه تمام در کشور را از همین طریق تامین اعتبار کند!

از سوی دیگر تیم مذکور از پذیرش طرح های کمتر از ۵۰۰ میلیارد تومان خودداری می کند!

در این میان جای سوال است که چگونه فرد یا افرادی با برخی ارتباطات خاص با مدیران رده بالای بانکی در کشور براحتی و با دریافت حق دلالی وام های از ۵۰۰ میلیارد تومان به بالا فرآهم کرده و در مقابل بخش عظیمی از مدیران صنعتی بخش خصوصی کشور برای دریافت وام کمتر از یک میلیارد تومان و برای نجات از شرایط نامتعادل اقتصادی فعلی با موانع متعدد روبرو می شوند؟ و در این میان چگونه می شود وام ۵۰۰ میلیارد تومانی جور کرد و همه ضوابط و مقررات کشور نیز رعایت شود؟
کد مطلب: 165098
بروز حادثه در بخش گاز رسانی ایران خودرو
دبیر اجرایی خانه كارگر غرب تهران اعلام كرد: به دلیل عدم رعایت ایمنی در بخش گازرسانی كارخانه ایران خودرو، این بخش دچار حادثه شد.
سهراب قنبری با اعلام این خبر به ایلنا گفت:مطابق با اطلاعات رسیده ظهر روز پنجشنبه 2 شهریور سه کارگر بخش گازرسانی شرکت ایران خودرو بر اثر نشت گاز دچار حادثه شده وجان باختند.
او افزود:عدم رعایت نكات ایمنی در حین كارباعث وقوع حوادثی ناگوار شده است كه متاسفانه این بار سه كارگر ایران خودرو بر اثر كوتاهی در رعایت اصول ایمنی جان خود را از دست دادند.
 
1391-06-04, 14:00
کد خبر: 1656

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر