اخباروگزارشات کارگری 7شهریورماه1391

- تسليت به شاهرخ زماني
- گزارش تظاهرات در مقابل کنسولگری آفریقای جنوبی در تورنتو
- جان باختن 2 کارگر براثر سقوط در چاه   
- برق‌ جان دو كارگر را در عمق چاه گرفت
- تصمیم کارکنان شرکت هواپیمایی لوفت هانزا به اعتصاب
تسليت به شاهرخ زماني
با خبر شديم كه عموي شاهرخ زماني كارگر زنداني فوت كرده است. وي از زندانيان سياسي دوران ستم شاهي بوده است.شاهرخ زماني، عضو هيات موسس سنديكاي نقاش، كه به علت فعاليت هاي كارگري به 11 سال زندان محكوم شده است و اكنون دوران
محكوميت خود را در زندان تبريز به سر مي برد، از حقوق اوليه زندانيان ديگر محروم است و تا كنون نتوانسته است از مرخصي هايي كه براي ساير زندانيان در نظر گرفته مي شود استفاده كند، در نتيجه امكان شركت در مراسم تشيع جنازه و خاكسپاري را نداشته است.
ضمن تسليت به شاهرخ زماني و خانواده ي وي، اميدواريم كه هر چه زودتر او و ساير زندانيان سياسي، كه تنها به خاطر ابراز عقايدشان محكوم شده اند، آزاد شوند . به اميد آن كه هيچ كس به خاطر انديشه مخالف و تلاش براي داشتن يك زندگي بهتر در زندان نباشد.
کانون مدافعان حقوق کارگر-۲۸ اوت ۲۰۱۲
گزارش تظاهرات در مقابل کنسولگری آفریقای جنوبی در تورنتو
در محکومیت کشتار معدنچیان اعتصابی در آفریقای جنوبی
 از ساعت یک تا سه بعدازظهر شنبه ۲۵ اگوست ۲۰۱۲، تظاهراتی با شرکت حدود ۱۲۰ نفر در مقابل کنسولگری آفریقای جنوبی در تورنتو و سپس راهپیمایی به سمت یکی از تقاطعهای اصلی در منطقه نورث یورک، در همبستگی با کارگران در آفریقای جنوبی و محکومیت کشتار کارگران معدن پلاتین لونمین در ماریکانا، برگزار گردید.  بیش از ده سخنران به نمایندگی از سازمانهای حمایت کننده، در مقابل کنسولگری افریقای جنوبی به این کشتار بی رحمانه اعتراض کردند و پلیس، دولت آفریقای جنوبی، شرکتهای صاحب معدن و کلیت سیستم استثمارگر، ضدکارگر و ضد انسانی سرمایه داری را به شدت محکوم نمودند. شعارهای تظاهرات از جمله شامل موارد ذیل بود: قدرت به کارگران، قدرت به مردم؛ عدالت برای معدنچیان؛ نه به پلاتین خونین، آری به آزادی کارگران؛ لونمین شرمت باد؛ تشکل، سلاح کارگران؛ اعتصاب، سلاح کارگران، همبستگی، سلاح کارگران؛ سرنگون باد سرمایه داری، زنده باد سوسیالیسم. سخنرانان از جمله تشکلات زیر را نمایندگی میکردند: کمیته همبستگی بین المللی اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا-انتاریو، فدراسیون کارگری انتاریو، شبکه همبستگی آفریقایی، کارگران برای فلسطین، اتحاد کارگری کانادایی-آسیایی، اتحاد سومالیایی-کانادایی، شبکه همبستگی آمریکای لاتین و کارائیب، عدالت برای کارگران مهاجر، سازمان اقدام سوسیالیستی، اسپارتاکیستها، حزب اتحاد کمونیسم کارگری، گروه تحقیقات و ابتکارات برای آزادی آفریقا، شبکه همبستگی علیه بی عدالتی در معادن، شورای پشتیبانی از مبارزات مردم در ایران-تورنتو، کانادا و اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران-کانادا. فیلم کوتاهی از این تظاهرات و راهپیمایی را در زیر مشاهده نمایید.
 فعالین اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران-کانادا و شورای پشتیبانی از مبازات مردم در ایران-تورنتو از مبتکرین و سازماندهندگان این تظاهرات بودند و با همیاری دیگر فعالین کارگری در تورنتو و شبکه های همبستگی کارگری آمریکای لاتین و آفریقا تلاشی انترناسیونالیستی را در اعتراض به سرکوب و کشتار کارگران در آفریقای جنوبی به نمایش گذاشتند و متعهد شدند که این همبستگی بین المللی به طرق مختلف ادامه یابد. بدین منظور، جلسه ای از طرف سازماندهندگان این تظاهرات در روز جمعه ۷ سپتامبر ۲۰۱۲ ساعت ۷ بعدازظهر در دانشگاه تورنتو،  شماره ۲۵۲ خیابان بلور غربی، طبقه ۷، نزدیک ایستگاه متروی سنت جورج، برگزار خواهد شد.
 در همبستگی با معدنچیان و طبقه کارگر آفریقای جنوبی!
 اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران-کانادا
شورای پشتیبانی از مبارزات مردم در ایران-تورنتو-کانادا
۲۷ اگوست ۲۰۱۲
 فیلم کوتاهی از تظاهرات و راهپیمایی:
 
http://www.youtube.com/watch?v=VP17rwiiQrI&feature=youtu.be
 لینک به عکسهایی از تظاهرات ایستاده:
Click here to see more photos from Saturday's demonstration.
جان باختن 2 کارگر براثر سقوط در چاه     
به گزارش6شهریورواحدمرکزی خبر،2 کارگر تبعه افغان عصرامروز حین حفر چاه در ساختمانی نیمه کاره در قم جان خود را از دست دادند .
براساس این گزارش،این حادثه زمانی روی داد که یکی از کارگران که در بالای چاه بالابر مشغول درآوردن آوار بوده براثر برق گرفتگی به داخل چاه سقوط می کند و بـراثر این سقوط کـارگر حفار در کف چاه نیز جان خود را از دست می دهد .
فرمانده ایستگاه آتش نشانی 125 دلیل این حادثـه را بی احتیاطی در نصب برق به دستگاه بالابر و مهارت ناکافی کارگر عنوان کرد .
برق‌ جان دو كارگر را در عمق چاه گرفت
  به گزارش7شهریورایلنا،کارگران مزبور درحال حفاری با کمپرسور در داخل چاه بودند که اتصال برق این دستگاه با آب منجر به برق گرفتگی و فوت آن‌ها شد.
برپایه این گزارش،بازپرس شعبه اول دادسرای انقلاب عمومی تربت حیدریه گفت: کف شکنی غیر مجاز یک حلقه چاه در روستای اسفیوخ تربت حیدریه باعث مرگ دو کارگر شد.
حسین زردادی در این باره افزود: کارگران مزبور درحال حفاری با کمپرسور در داخل چاه بودند که اتصال برق این دستگاه با آب منجر به برق گرفتگی و فوت آن‌ها شد.
تصمیم کارکنان شرکت هواپیمایی لوفت هانزا به اعتصاب
به گزارش28اوت یورونیوز، تصمیم کارکنان شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت هانزا به اعتصاب طی هفته های آینده، سرنوشت صدها پرواز در این هفته ها را ناروشن کرده و نگرانی هزاران مسافر را برانگیخته است.
تصمیم به اعتصاب زمانی گرفته شد که مذاکره بین مدیران این شرکت و اتحادیه کارکنان بر سر افزایش دستمزدها به شکست انجامید. خدمه کابینی این شرکت پس از سه سال انجماد دستمزدها، خواهان افزایش پنج درصدی حقوق خود شده اند.
هفتم شهریورماه1391

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر