گلوردی گلستانی ، رییس انجمن قطعهسازان ایران، گفت: وضعیت صنعت قطعهسازی به قدری وخیم شده که تا دو ماه گذشته ۶۹ واحد قطعهسازی تعطیل شده، ۳۰ واحد تغییر شغل داده و حدود ۱۱۵ هزار نفر از شاغلان این صنعت نیز بیکار شدهاند.
به گزارش ایسنا وی در نشست قطعه سازان با بیان اینکه ظرفیت تولید قطعه نصف شده و هزینههای تولید دو برابر شده است، تصریح کرد: در صورت ادامه وضعیت فعلی، دیگر واحدهای قطعهسازی نیز یک به یک تعطیل و ورشکست خواهند شد.
فرهاد بهنیا ، عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازان، نیز در این نشست اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۳۰۰ هزار نفر به طور مستقیم و ۷۰۰ هزار نیز به صورت غیر مستقیم در صنعت خودرو و قطعه شاغل هستند که با احتساب خانوادهشان چهار تا پنج میلیون نفر را شامل میشوند.
وی ادامه داد: خودروسازی دومین صنعت فعال کشور است که سالانه حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان به عنوان سود تسهیلات بانکی به بانکها، ۱۵۰۰ میلیارد تومان به دارایی و ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیز به تامین اجتماعی پرداخت میکند.
بهنیا افزود: در چنین وضعیتی قطعهسازان با مشکلات مختلفی از جمله افزایش هزینههای تولید، تورم و عدم ثبات نرخ ارز، ورود قطعات چینی، مشکلات سیستم بانکی و مشکلات نقدینگی خودروسازان روبرو هستند.
محمدرضا نجفیمنش ،عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازان، نیز در این نشست اظهار کرد:هیچ زمانی به اندازه چهار پنج ماه اخیر بخش تولید کشور تا این حد تحت فشار قرار نگرفته بود که بخش اعظم آن نیز به دلیل بروز تحریمهای داخلی است.
نجفیمنش افزود: نتیجه تحریمهای داخلی ۳۰ درصد تعدیل نیرو در جامعه قطعهسازی، ۵۰ درصد کاهش تولید قطعه و حدود ۴۰ درصد نیز کاهش تولید خودرو در کشور است.
به گزارش ایسنا وی در نشست قطعه سازان با بیان اینکه ظرفیت تولید قطعه نصف شده و هزینههای تولید دو برابر شده است، تصریح کرد: در صورت ادامه وضعیت فعلی، دیگر واحدهای قطعهسازی نیز یک به یک تعطیل و ورشکست خواهند شد.
فرهاد بهنیا ، عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازان، نیز در این نشست اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۳۰۰ هزار نفر به طور مستقیم و ۷۰۰ هزار نیز به صورت غیر مستقیم در صنعت خودرو و قطعه شاغل هستند که با احتساب خانوادهشان چهار تا پنج میلیون نفر را شامل میشوند.
وی ادامه داد: خودروسازی دومین صنعت فعال کشور است که سالانه حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان به عنوان سود تسهیلات بانکی به بانکها، ۱۵۰۰ میلیارد تومان به دارایی و ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیز به تامین اجتماعی پرداخت میکند.
بهنیا افزود: در چنین وضعیتی قطعهسازان با مشکلات مختلفی از جمله افزایش هزینههای تولید، تورم و عدم ثبات نرخ ارز، ورود قطعات چینی، مشکلات سیستم بانکی و مشکلات نقدینگی خودروسازان روبرو هستند.
محمدرضا نجفیمنش ،عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازان، نیز در این نشست اظهار کرد:هیچ زمانی به اندازه چهار پنج ماه اخیر بخش تولید کشور تا این حد تحت فشار قرار نگرفته بود که بخش اعظم آن نیز به دلیل بروز تحریمهای داخلی است.
نجفیمنش افزود: نتیجه تحریمهای داخلی ۳۰ درصد تعدیل نیرو در جامعه قطعهسازی، ۵۰ درصد کاهش تولید قطعه و حدود ۴۰ درصد نیز کاهش تولید خودرو در کشور است.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر