ادامۀ اعتصاب پرسنل پرواز شرکت لوفت هانزا

مهمانداران لوفت هانزا: تا افزایش دستمزدها مهمان نوازی تعطیل
ادامۀ اعتصاب مهمانداران «لوفت هانزا»، بزرگ‌ترین شرکت مسافربری هوایی آلمان، روز سه شنبه نیز باعث لغو شدن حدود ۳۰۰ پرواز در فرودگاههای برلین ، فرانکفورت و مونیخ این کشور شد.
«یو اف او»، سندیکای مهماندارن، در تازه ترین اعلامیه خود بر شدت بخشیدن به اعتصاب تاکید و از اعتصاب سراسری در جمعۀ پیش رو خبر داده است.
یکی از مسافران در فرودگاه برلین گفت:«همه ما جایی کار می‌کنیم و نیار به شرایط کاری مناسب داریم. اما در شرایط فعلی به زحمت افتاده‌ایم که منصفانه نیست. دلیل اعتصاب را کاملا درک می‌کنم اما اعتصاب همیشه به زیان مشتریان تمام می‌شود و این بد است.»
مهمانداران از روز جمعه، ۳۱ اوت، برای افزایش ۵ درصدی دستمزدهای خود و به خدمت گرفته نشدن «خدمه کابین با قرارداد موقت» دست به اعتصاب زده‌اند.
کلائوس والتر، سخنگوی لوفت هانزا گفت:«اعلام اعتصاب به تنهایی میلیون‌ها یورو به ما زیان زده است چرا که بلیتی رزرو نمی‌شود. سعی در کنترل اعتصاب داریم. مسئولان بخش حقوقی ما مشغول بررسی هستند و چیز خاصی ندارم که اضافه کنم.»
لوفت هانزا تاکنون تنها با افزایش ۵. ۳ درصدی حقوق مهمانداران موافقت کرده است، اما اتحادیه «یو اف او» این پیشنهاد را نمی‌پذیرد.
«یو اف او» پیش‌تر اعلام کرده بود اعتصاب را تنها ۶ ساعت قبل از آغاز آن اعلام می‌کند تا تهمیداتی برای شکسته شدنش چیده نشود.
اعتصاب پرسنل پرواز شرکت لوفت هانزا
پرسنل پرواز شرکت لوفت هانزا بامداد روز سه شنبه بار دیگر اعتصاب خواهند کرد.
اعتصاب روز سه شنبه به مدت هشت ساعت خواهد بود و از ساعت پنج صبح در برلین و شش بامداد در فرانکفورت به وقت اروپای مرکزی آغاز می شود.
نمایندگان سندیکای پرسنل پرواز در مذاکرات خود با شرکت لوفت هانزا پنج درصد افزایش حقوق کارکنان پرواز را مطالبه کرده اند. با این وجود لوفت هانزا تنها با افزایش سه و نیم درصدی حقوق موافقت کرده است.
پیش از این اعتصاب روز جمعه کارکنان پرواز لوفت هانزا فرودگاه فرانکفورت را به حالت فلج درآورده بود و باعث سرگردانی بیش از 26 هزار مسافر شده بود.
اعتصاب کارکنان لوفت هانزا و هزاران مسافر سرگردان
بسیاری از مسافران شرکت هواپیمایی لوفت هانزا در آلمان، روز سه شنبه به علت اعتصاب کارکنان پرواز در فرودگاه های فرانکفورت، برلن و مونیخ سرگردان ماندند. مذاکرات میان پرسنل هوایی و مدیران لوفت هانزا بر سر حقوق و شرایط کار هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده است.
یکی از مسافران می گوید که بخشی از اعتراض پرسنل را می فهمد و استخدام کارمندان موقتی با حقوق کمتر را درست نمی داند.
اعتصاب کارکنان شرکت لوفت هانزا به درخواست اتحادیه “یو اف او” که دو سوم خدمه هوایی را دربر می گیرد، صورت گرفته است. این اعتصاب هشت ساعته باعث توقف 190 پرواز و سرگردانی 26 هزار مسافر شده است.
نیکولای بابلیس، نماینده مهمانداران عضو سندیکای “یو اف او” به خبرنگاران گفت: “اگر این بی توجهی ادامه پیدا کند ما به اعتصاب های محدود و پراکنده پایان می دهیم، صبر می کنیم ببینیم در روزهای آینده چه اتفاقی می افتد اگر نتیجه نگرفتیم، اعتصاب را 24 ساعته ادامه می دهیم.”
کارمندان شرکت لوفت هانزا خواهان پنج درصد افزایش حقوق از ماه ژانویه سال جاری هستند ولی شرکت لوفت هانزا تنها سه درصد افزایش را پذیرفته است. آنها همچنین خواستار تضمین شغلی و عدم استفاده از کارمندان موقت به جای کارمندان دایم و توقف سیاست ریاضتی در این بخش هستند.
به گفته سخنگوی شرکت لوفت هانزا روز سه شنبه دو سوم پروازهای بین المللی از فرانکفورت، عادی بوده ولی پنجاه تا شصت درصد پروازهای اروپایی و داخلی لغو شده است.
اگر مذاکرات کارکنان و مدیران لوفت هانزا به نتیجه ای نرسد، احتمال دارد اعتصاب ها که از روز جمعه هفته گذشته بصورت محدود آغاز شد در روزهای آینده بصورت گسترده تری ادامه یابد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر