بانک اطلاعاتی وعملکرداتحادیه ی سراسری وسازمان حقوق بشر_ضروری

نادر خليلی
در تاریخ 15 نوامبرسال جاری، یعنی درست چهار روز پیش، نامه ای از سوی«اتحادیه ی سراسری»سوید به اعضاء و ریس های انجمن ها، ارسال شده است که در آن از رییس های انجمن های مختلف، خواسته شده است تامجموعه ی اطلاعات خصوصی  وحتی آدرس محل سکونت ایشان را برای اتحادیه ارسال کنند! اطلاعات خواسته شده چنین است:


نام – نام خانوادگی – آدرس – کد پستی – شهر – جنسیت – تاریخ تولد –  شماره تلفن / موبایل – تاریخ آخرین پرداخت حق عضویت – آدرس ای میل

 چنانچه در همین نامه که درپایان این نوشته می آید، شاهد هستید؛ اتحادیه ی سراسری سوید، که خود حلقه ای ازسازمان حقوق بشر می باشد، تقاضای دریافت این اطلاعات را داشته واز «پروژه ای» یاد می کند که هیچ توضیحی در مورد آن داده نشده وموضوع در ابهام وتاریکی مرگ افزایی، فرورفته است. همچنین اتحادیه ی سراسری، بنا به توضیحی که در نامه ی ارسالی داده است، این اطلاعات را برای سازمانی به اسم« سیوس» خواسته است که معلوم نیست این سازمان، میوه ی چه درختی است؟!

با توجه به این نکته که در همآن نامه آمده است، مبنی بر جمع آوری اطلاعات شخصی_ فردی تمامی اعضاء، که شامل تبعیدیان وپناهنده گان وخلاصه همه ی کسانی است که عضو انجمن های بسیار زیاد مختلف، هستند واز سویی جمع آوری این اطلاعات، در یک« بانک اطلاعاتی»، این خطر را به دنبال خواهد داشت، که این اطلاعات، به هر طریقی، به دست وزارت اطلاعات، حکومت کشتار و جنایت پیشه ی اسلامی ایران، برسد.

موضوع برای تبعیدیان ساکن سوید، مقداری خطرناکتر است زیرا که خانواده های بعضی از این عزیزان، در ایران بسر می برند. شناسایی دقیق با اطلاعات روشن ازتبعیدیان، نهایتا، شناسایی خانواده های ایشان را نیز به دنبال خواهد داشت، وبا شناختی که تا الآن از حکومت اسلامی ایران داریم، مجموع این خانواده ها، تحت آزار و تعقیب قرار خواهند گرفت واز سویی فشار بر خانواده هایی که در ایران به سر می برند، مسلما، انفعال تبعیدیان را از مبارزه، در پی خواهد داشته وهمچنین اعتراضات ومبارزات داخلی ایران را تحت کنترل قرار خواهد داد.

 درز این اطلاعات خواسته شده از سوی جامعه ی حقوق بشری سوید، تحت لوای دو واژه ی ابهام آمیز حاکی از «یک پروژه» وارسال اطلاعات شخصی وفردی اعضای انجمنهای ساکن سوید، یکی از خطرناکترین ضربه های ممکن وارده بر تبعیدیان و مبارزین انقلابی است. از اینرو من براین باور هستم که سازمان حقوق بشر، برای آزادیخواهان، دارای هیچ اعتباری نیست_ برای نمونه اقدام اخیر «حقوق بشر»مبنی بر فرستادن« احمد شهید» به ایران وگزارش مسالمت آمیز او، ودر نظر نگرفتن آنهمه زندانی از کارگران سفره خالی در زندانهای حکومت سرمایه داری ایران، وسکوت مرگ بار احمد شهید و«حقوق بشر» در مقابل آنهمه جنایت روی داده در دهه های مختلف،( در هر دورژیم سلطنتی واسلامی) واعدامهای بسیار زیادی که صورت داده شد، چهره ی سازشکارانه وهمسو بودن حقوق بشر در سراسر جهان را با سیستم سرمایه داری جهانی، به اثبات رساند.

کشتار دو میلیون نفر در «رواندا» وسکوت حقوق بشر، حاکی از چیست؟ آشتی دادن اپوزیسیون کشورهای مختلف، با حکومت های «سرمایه» یاد آور چه مطالبی هستند؟ سکوت مرگبار، حقوق بشر، درمقابل آنهمه کشتار در سرزمین های سراسر جهان، پرده از چه چیزهایی بر می دارد؟

چرا سازمان حقوق بشر، با همه ی ارگانها و نهادهای بسیار زیادش که در سطح جهان پراکنده اند، همواره درخدمت به سیستم «سرمایه»نهایت تلاش و توانش را به کار گرفته است؟ آنچه از پرونده ی «حقوق بشر»، امروز پیش دیده هاست، یکی این است که همیشه این تشکل که خود جزیی از سیستم بورژوازی جهانی است، در تلاش بوده است تا تشکلات_احزاب و سازمانها و حتی شخصیت های انقلابی ومبارزات قهر آمیز کارگران وفعالین کارگری و چپ کمونیستی را به« انفعال وسازش» بکشاند وبه نظرم تا حدود بسیار زیادی این سازمان پیچیده وهزار تو، در کار و عملکرد خود،  موفق بوده است.

به نظرمی آید که امروزه، برای بسیار بسیارانی، از انقلابیون وطبقه ی کارگر جهانی، این مسئله به وضوح رسیده است که« سازمان حقوق بشر»دقیقا اهداف سیستم سرمایه داری وضد حقوق بشری وضدانسان وانسانیت را، به پیش برده و می برد. پرسش دیگر این است که سازمان حقوق بشر جهانی( با ادعای دفاع از حقوق از دست رفته ی «بشر» ) در مقابل آنهمه کشتار خیابانی در شهرهای گوناگون سوریه، تا این لحظه چه اقدامی صورت داده است، غیر از سکوت؟ واین سکوت مرگبار حقوق بشر نشانه ی چیست؟

در مجموع بایستی در جهت افشای حرکات ضد بشری، این تشکل ده هزار سر، کوشید.

در پایان نامه ی «اتحادیه ی سراسری» سویدرا، که خود تنها یک حلقه از سیستم «حقوق بشر» است در زیرآورده ویاد آور می شوم که در سایت«اتحادیه ی سراسری» موج اطلاعیه ها ونشست های مختلف و...در دفاع از« حقوق بشر» به چشم می خورد. اما در عملکرد، دقیقا شاهد چیزی دیگر هستیم.

پردوام باد مبارزات طبقه ی کارگر در سراسر جهان.

سرنگون باد سیستم سرمایه داری جهانی.

*****


2011-11-15
اعضای محترم

مسئولان انجمن های عضو اتحادیه سراسری ایرانیان مقیم سوئد

با درود بسیار و مهر فراوان

در راستای همکاری اتحادیه سراسری با سازمان سیوس، پروژه ای در دست اقدام است تا اعضای انجمن های عضو در یک بانک اطلاعاتی جمع شوند.

این اطلاعات تنها در آن یانک ذخیره خواهد شد و هیچ نهاد دیگری به غیر از سیوس و همچنین هر اتحادیه بر اعضای خود کنترل نخواهد داشت.

برای این مهم ما نیاز به اطلاعات اعضای انجمن شما داریم، این اطلاعات موارد زیر را شامل می شود:

نام – نام خانوادگی – آدرس – کد پستی – شهر – جنسیت – تاریخ تولد –  شماره تلفن / موبایل – تاریخ آخرین پرداخت حق عضویت – آدرس ای میل

از آنجاییکه سیستم ثبت تمامی این اطلاعات را نیازمند است،لطفا این اطلاعات را به صورت کامل برای ما ارسال دارید.

بدیهی است که این اطلاعات در سال آینده بخشا مورد نیاز برای ارائه گزارش به سازمان جوانان (Ungdomsstyrelsen ) خواهد بود.

برای آگاهی های بیشتر می توانید با دفتر مرکزی  08-286424 / 0707758557 در تماس باشید.

با بهترین آرزوها

دفتر مرکزی اتحادیه سراسری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر