اخبارکارگری

اعتصاب کارگران شرکت پرهون طرح
طبق گزارش ارسالی به انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه، کارگران شرکت پرهون طرح در نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج از روز گذشته سه شنبه 24 آبان برای گرفتن 4 ماه حقوق معوقه خود دست به اعتصاب زده و امروز نیز ادامه داشته است.
تعداد کارگران اعتصابی 50 نفر گزارش گردیده و بنابر همین گزارش، امروز به دستور کارفرما به منظور ترساندن کارگران به 10 نفر از آنان برگه تسویه حساب داده شده و اعلام کرده اند کسانی که می خواهند به همین روال کار کنند، به سر کار بروند و آنهائی که نمی خواهند کار کنند روز شنبه تسویه کنند. کارگران متحدانه اعلام کرده اند که تا گرفتن حقوقهایشان  همچنان به اعتصاب ادامه خواهند. لازم به ذکر است که هفته گذشته نیز کارفرمای شرکت نتن پارسیان از شرکتهای پیمانکاری فعال در نیروگاه سیکل ترکیبی، به کارگرانی که برای گرفتن حقوقهای معوقه خود اعتصاب کرده بودند ، گفته بود هرکسی می خواهد کار کند و هر کسی نمی خواهد تسویه کند ولی به علت خراب بودن وضع مالی مملکت تا ماهها بعد خبری از پول نیست.
انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه    25/8/1390
ادامه تجمع کارگران صنایع مخابراتی راه دور شیرازمقابل استانداری
به گزارش مورخ 25آبان ماه ایلنا تجمع کارگران صنایع مخابراتی راه دور شیراز که از سه روز پیش، ۲۲ آبان ماه آغاز شده است، همچنان در جلوی استانداری شیراز ادامه دارد.
کارگران پتروشیمی اروند با اعتصاب خود به اعتصاب کارگران پتروشیمی امیرکبیر پیوستند
براساس خبر رسیده به انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه، از روز جمعه 20 آبان 90 کارگران قراردادی بخش تعمیرات پتروشیمی اروند همزمان با چهارمین روز از اعتصاب کارگران پتروشیمی امیرکبیر اعتصاب خود را شروع کرده و تا پایان وقت کاری امروز دوشنبه 23 آبان ادامه داشته است. بنا بر این گزارش، کارگران اعتصابی امیرکبیر و اروند روزهای جمعه بیستم و شنبه بیست و یکم با نیروهای حراست که به قصد سرکوب و پراکنده نمودن آنان اقدام به مداخله نموده بودند، درگیر و به زد و خورد پرداخته اند. کارگران قراردادی امیرکبیر و اروند در استخدام موقت شرکت واسطه ای فریمکو هستند.
انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه    23/8/1390
گزارشی کوتاه از وضعیت کارگران کارخانه آرد سنبل مهاباد
کارخانه‌ی آرد سنبل مهاباد واقع در جاده‌ی مهاباد- ارومیه از ابتدای سال1390، بیش از 10نفر از کارگران‌اش را راخراج کرده است. 
این در حالی است که پس از حذف یارانه‌ها، کارخانه‌ی مذکور با مشکلاتی مواجه شده و تنها با یک شیفت کار می کند.و در نبود سرویس رفت و برگشت، کارگران باید از ساعت 6 صبح از منزل بیرون آمده و تا 6:45 سر کار حاضر شوند و تا 6 عصر کار ادامه دارد. حقوق کارگران 390 هزار تومان در ماه و بدون اضافه‌کاری است. قسمت بارگیری و تخلیه‌ی آرد این کارخانه قبلاً بیش از 5 کارگر داشت، اما اکنون تنها 3 کارگر تمامی وظایف این قسمت را انجام می‌دهند. سیستم گرمایشی کارخانه ماه‌هاست که از طرف کارفرما و به بهانه‌ی هزینه بالای سوخت قطع شده است و با وجود سرما عصرها کارگران با آب سرد به استحمام می‌پردازند.کارگران دائماً با تهدید به اخراج روبرو هستند و هیچ کدام از آن‌ها به دلیل ترس از اخراج، جرأت شرکت و فعالیت کارگری را حتی در چارچوب قوانین کار ندارند.کارگران به دلیل کار سنگین، اکثراً دچار کمردرد و مشکلات مفصلی‌ و تنفسی   شده‌اند.
کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری
25 آبان1390

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر