ارزیابی مسئولین اتاق زندانیان سیاسی «لوگوس» از جلسه ی پالتاکی مورخه پنجشنبه 17/11/2011


"کمونیست ها عار دارند که مقاصد و نظرات خویش را پنهان سازند. آنها آشکارا اعلام میکنند که تنها از طریق واژگون ساختن همه نظام اجتماعی موجود از راه جبر ، وصول به هدفشان میسر است. بگذار طبقات حاکم در مقابل انقلاب کمونیستی بر خود بلرزند پرولتاریا در این میان چیزی جز زنجیر خود را از دست نمیدهند ولی جهانی را بدست می آورند"
مانیفست حزب کمونیست /کارل مارکس- فردریش انگلس

اتاق زندانیان سیاسی «لوگوس» از تمامی رفقا و دوستانی که با ما در روز پنجشنبه ۲۰۱۱/۱۱/۱۷ همراه بودند و ما را در پیشبرد اهداف این اتاق که همانا «نه می بخشیم و نه فراموش می کنیم» می باشد، سپاس و قدر دانی خود را ابراز می دارد. بی تردید هیچ کاری بی عیب نیست، عیب کار در آن است که نواقص را نبینیم و با برخوردهای دگماتیستی و محفلی، واقعیت را کتمان کنیم. اولین جلسه ی اتاق پالتاکی زندانیان سیاسی «لوگوس» با استقبال خوبی روبرو گردید، نه فقط از لحاظ کمیت، بلکه از نظر کیفیت نیز به نتایج قابل بحثی دست یافتیم، هر چند که از طرف تعدادی از شرکت کنندگان، صحبت ها و تحلیل های بخشی از منتقدین به چهارمین دوره ی گردهمایی سراسری زندانیان سیاسی، خوشایند نیامد و تعبیرات خود را نه تنها در حین برگزاری جلسه، بلکه پس از آن نیز به همراه داشت. آنها بر مواضع خود پیرامون منتقدان گردهمایی و کمیته ی برگزاری تاکید داشتند که عده ای انحلال طلب که عمدتا از دل همکاری با کمیته ی برگزاری، تحت عنوان کمیته ی شهری بیرون آمده اند، سعی در تخریب گردهمایی داشته و دارند، در این میان هیچ پاسخی به این پرسش که مخالفت با بسیاری از برنامه های گردهمایی، به معنی انحلال طلبی نیست، داده نشد. در مقابل با پرخاش و ایجاد جوی نامناسب، سعی در مخدوش کردن جلسه را داشتند. ما مسئولین اتاق «لوگوس» بر این باوریم که شوربختانه برخی  در این فکر هستند که می شود بر موج کم آگاهی تعدادی که عادت بر «هرمی» بودن کار دارند، سوار شده و با تهدید و تحریف واقعیت ها، منتقدان خود را وادار به سکوت نمایند. ترجمان غلط مسائل و منزه نشان دادن خود از هرگونه انحراف، عملا راه را بر منتقدین می بندد. در مقابل ما همانگونه که از پیش تصمیم گرفتیم، سعی خواهیم نمود هر ماه یک جلسه را برگزار کنیم، و با عمل خود نشان دهیم که نمیتوان به منتقدانى كه ضرورت پیروی از پرنسیپ چپ رادیکال را خاطر نشان می كنند " انحلال طلب " گفت، این یعنی فرار از انتقاداتی که می تواند در ارتقای کیفی و کمی گردهمایی های پیش رو، گره گشا باشد. پرسش مشخص این بود که چرا با توجه به باور برگزار کنندگان که بارها نوشته و گفته اند که این تنها آلترناتیو چپ رادیکال است که پس از سال ها همچنان به کار خود با قدرت و شدت ادامه می دهد، این است که براستی اگر اینچنین بود و هست، پس چرا اینقدر تفرقه و تشتت در کارها ی شما دیده می شود؟ چرا تعدادی ازرفقا که درسال های پیش و درگردهمایی های پیش فعال و پرتلاش بودند، با شما حاضر به همکاری نیستند؟
نکات مثبت این جلسه را می توان سخنان یکی از مسئولین اتاق و یکی ازحاضرین در جلسه که پیرامون زندان و زندانی صحبت کردند دانست. بررسی علل زندان و زندانی سیاسی یکی از ضرورت های هرحرکتی است. درادامه ضرورت برگزاری اینگونه گردهمایی را تا سرنگونی رژیم، همگان آگاهانه تاکید کردند، و براین آرزو پای فشردند که امیدواریم گردهمایی پنجم در ایران برگزار شود. درادامه تعدادی ازشرکت کنندگان بر عکس مسئولین برگزار کننده که تاکید دارند این گردهمایی وادوارگذشته ی آن تماما درخط ومسیرجناح چپ رادیکال بود، خواهان نقش پررنگ تر چپ رادیکال دراینگونه گردهمایی با مرزبندی کاملا معین ومشخص با طیف راست و رفرمیست ها شدند. درتداوم بحث ها به اعتقاد تعدادی از حاضرین در جلسه، گردهمایی چهارم که درروزهای نهم تا یازده ماه سپتامبر سال جاری (۲۰۱۱) در شهر گوتنبرگ سوئد برگزارشد، سعی داشت که رفرمیسم بغایت پوسیده و ضد انقلاب را تحت نام دفاع از زندانیان سیاسی وگرامیداشت جانباختگان دهه ی شصت، و با کمک قوانین «حقوق بشری» به واسطه ی دعوت ازچهره های شناخته شده طیف راست به جای سوسیالیسم و پرنسیپ های کمونیستی جا بزنند. حاضرین دادخواهی را با سرنگونی رژیم دار وشکنجه ی اسلامی در این جدا ندانستند، و خواهان برخوردی شایسته با شرایط موجود که زندگی را برای کارگران و زحمتکشان دشوارتر نموده، شدند.

در پایان فایل های صوتی اولین جلسه را جهت اطلاع و پیگیری جلسات بعدی برایتان ارسال می داریم. لازم به توضیح می باشد که به علت کمبود وقت تمامی فایل ها به صورت پراکنده در قسمت های مربوطه می باشد. سعی ما رفع این مورد در اولین فرصت و ارائه کاری بهتر در آینده خواهد بود.

زنده باد سوسیالیسم، زنده باد انقلاب
هرچه مستحکم تر باد صفوف کمونیست ها بر علیه رفرمیست ها
سرنگون باد تمامیت رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی

مسئولین اتاق زندانیان سیاسی «لوگوس»
پنجشنبه  ۲۰۱۱/۱۲/۰۸


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اطلاعیه
ـــــــــــــــــــــــــــــــ


دومین جلسه پالتاکی زندانیان سیاسی « لوگوس»

«نه فراموش می کنیم و نه می بخشیم»

به یاد رفقایی که جان های شیفته اشان را در راه سوسیالیسم، راه رهایی انسان ها
 تقدیم کردند!

مگر می‏توان فراموش کرد و بخشید؟  مگر می توان با توصل به حربه ی بورژوازی یعنی «حقوق بشر» راه مدارا و آشتی‏ با جنایتکاران را هموار ساخت؟ ما با ایمان به سوسیالیسم و سرنگونی تمامیت نظام دار و شکنجه ی جمهوری اسلامی و همه‏ی مدافعین و همکاران آنان در کُشت و کُشتار زندانیان سیاسی دهه‏ی شصت، یک بار دیگر شما را برای شرکت در اتاق زندانیان سیاسی «لوگوس» جهت تبادل نظر ، بحث و گفتگو دعوت می کنیم.

ما بر این باوریم که کمونیست ها بر خلاف فرهنگ و منطق رفرمیست ها و طبقه ی بورژوازی همواره پرچم دار و مدافع پرنسیپ های اصولی به منظور پیشبرد امر دادخواهی هستند. بی تردید دادخواهی با سرنگونی قهر آمیز تمامیت نظام سرمایه داری و دستگاه سرکوب کارگران و زحمتکشان مد نظر ما است. امر دادخواهی و پیگیری آن نیازمند از خود گذشتگی است، بر همین اساس است که نیروهای انقلابی کمونیست فارغ از هرگونه آرمانگرایی و منیت فرقه ای و سیاسی، پا به میدان عمل گذاشته تا با عزم سترگ خود، چالش های اصولی شعار « نه می بخشیم و نه فراموش می کنیم» را با یاد تمامی رفقای جانباخته امان زنده نگاهدارد.
تم اصلی دومین جلسه ی اتاق زندانیان سیاسی «لوگوس»، دادخواهی، سوسیالیسم یا حقوق بشر می باشد. بدیهی است رفقا و دوستانی که برای هرچه بیشتر ارتقاء دادن مباحث می توانند تا روز چهاردهم دسامبر، یک روز مانده به جلسه ، با ایمیل های مسئولین اتاق در تماس باشند.

ایمیل مسئولین اتاق جهت دریافت اطلاعات و ارسال پیشنهادات:
     نادر خلیلی   khalilinader@yahoo.com
   کریم خیاو iranhamrah@hotmail.com


زمان: پنجشنبه ۱۵ دسامبر ۲۰۱۱
ساعت: ۱۹ به وقت اروپای مرکزی
IRAN LOGOS ZANDANIAN SIASI آدرس: اتاق زندانیان سیاسی «لوگوس»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر