براثرانفجار کارخانه فولاد غدیریزد8کارگرکشته و13کارگرمجروح شدند

ازمیان مجروحین 9کارگردچارسوختگی صددرصدشده اند. به گزارش 21آذرایلنااين حادثه ساعت بیست یکشنبه 20آذرماه در شيفت پاياني كارخانه نورد فولاد غدير كه 23 كارگر مشغول به كار بودند، رخ داد پنج كارگر بلافاصله وسه كارگر در بيمارستان جان باختند.

به گزارش 21آذر سایت پزشکی قانونی بنقل ازمدیرکل پزشکی قانونی استان یزددکترعلی سلیمانی راد وقوع انفجارشب گذشته در كارخانه فولاد غدير يزد هفت نفر كشته ( پنج نفر در محل حادثه و دو نفر در بيمارستان) و 14 نفر مجروح شدند. از مجروحان اين حادثه دو نفر سرپايي مداوا و ترخيص شدند در حالي كه دو مصدوم ديگر دچار سوختگي 45 درصد و 10 نفر از آنان نيز دچار سوختگي صد در صد شده اند.(یکی ازاین 10نفرعصرامروزجان باخت)
وياد آورشد تا كنون دو نفر از فوتي هاي اين حادثه به نام هاي ايرج مهاجري و خدارحم اوليا زهي شناسايي و به خانواده هايشان تحويل داده شدند.
به گزارش عصرامروزايلنا آخرين اخبار از تجمع خانواده‌هاي حادثه ديدگان در مقابل بيمارستان سوانح و سوختگي يزد حكايت دارد.
تناقض‌گويي‌ها از علت انفجار
علی اکبر اولیابهارستان نشین ازیزددرگفتگوباخبرنگارایلنا، علت وقوع حادثه انفجار در كارخانه نورد فولاد غدير يزد را استفاده از قراضه‌ها در ضایعات فولادی که ظاهرا از غرب کشور تهیه شده بود دانست و گفت: در بین اين ضايعات مهمات اسقاط اما عمل نکرده وجود داشته كه موجب بروز انفجار در کارخانه فولاد شده است.
عزيزاله سيفي  فرمانداریزد در گفتگو با ايلنا گفت: در گفتگو با كارشناسان گمانه‌زني مي‌شود تعدادي كپسول گاز ميان ضايعات قابل ذوب، روانه كوره شده كه در نتيجه انفجار اين كپسول‌ها كوره نيز منفجر شده است.
گفتني است فرماندار يزد در گفتگويي با منابع خبري كارخانه نورد فولاد غدير يزد را متعلق به بخش خصوصي دانسته و از بازداشت مديران كارخانه خبر داده است.
با كشته شدن هفت *كارگر در كارخانه فولاد غدير فاش شد:پنج حادثه مشابه ظرف شش سال گذشته
منابع ايلنا گزارش مي‌دهند سال گذشته در حادثه مشابه‌اي در كارخانه نورد فولاد غدير يزد يكي از كارگران نيز جان باخته است.
در پي انفجار كوره در كارخانه نورد فولاد غدير در شب گذشته و كشته شدن هفت *كارگر، منابع ايلنا در يزد از وقوع پنج حادثه ديگر در اين كارخانه از زمان بهره‌برداري از اين كارخانه در سال 86 خبر مي‌دهند كه اخبار آن در زمان وقوع انتشار نيافته‌ بودند.
با توجه به وقوع پنج حادثه مشابه ظرف شش سال گذشته، به نظر مي‌رسد مالكان كارخانه و همچنين نهاد بازرسي كار در استان يزد اقدامي براي رفع نواقص ايمني كار جهت حفاظت از جان كارگران به عمل نياورده بودند كه اين بي‌توجهي شب گذشته به كشته شدن هفت* كارگر و جراحت شديد شانزده كارگر ديگر انجاميد.
بررسي‌هاي انجام شده در خصوص انفجار در كارخانه غدير، تا اين لحظه از نقض آشكار اصول ايمني در هنگام ذوب ضايعات فولادي حكايت مي‌كنند.
*به گزارش ایلنادقايقي قبل با مرگ يكي ديگر از مجروحان انفجار كوره کارخانه نورد فولاد غدیر یزد، تعداد تلفات به هشت نفر رسيد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر