- شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا دوشنبه هفته آینده دادگاهی خواهند شد
- وضعیت ناگوار یک کارگر مصدوم کارخانه سقز سازی ون کردستان
- خبرهای کوتاه
*تجمع400نفری کارگران گروه صنعتي صفا
*دعوت بکارشدن210نفرازکارگران کارخانجات ریسندگی و بافندگی فرنخ و مه نخ قزوین
* راه‌اندازي مجدد كارخانه آونگان اراك وطلب دومیلیاردتومانی کارگران
* کارکنان قراردادي از فوق العاده بدي آب و هوا محروم شدند
- اعتصاب میلیون ها کارگردر هند
-29فوریه روزاعتراض علیه ریاضت اقتصادی-برای کاروعدالت اجتماعی درسراسراروپا
- درخواست اعتصابگران فرودگاه فرانکفورت برای گسترش اعتصابها
شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا دوشنبه هفته آینده دادگاهی خواهند شد
شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا از اعضای هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران امروز دوشنبه هشتم اسفند ماه از طریق تماس  تلفنی به دادگاه شعبه یک انقلاب سنندج احضار شدند. پس ازحضور شریف و مظفر در دادگاه به آنان اعلام شد پرونده هایشان دیروز از شعبه چهار دادیاری  به این دادگاه رسیده است و همین امروز پرونده آنان باید مورد رسیدگی قرار گیرد که این امر با اعتراض شریف و مظفر مواجه شد و آنان خواهان احضاریه کتبی برای حضور در دادگاه شدند.   پس از این اعتراض همانجا احضاریه کتبی به شریف و مظفر ابلاغ شد. بر اساس این احضاریه آنان روز دوشنبه هفته آینده باید در شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج حضور پیدا کنند.
مظفر صالح نیا   و شریف ساعد پناه به ترتیب روزهای 15 و 18 دی ماه از سوی نیروهای امنیتی و با اتهامات واهی دستگیر و با اعتراض اعضای اتحادیه در شهر سنندج و خانواده هایشان  در روز 29 همان ماه از زندان آزاد شدند.
اتحادیه آزاد کارگران ایران با اعلام انزجار از محاکمه شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا اعلام میدارد به زندان افکندن شیث امانی و صدیق کریمی و تداوم محاکمه و زندان دیگر کارگران معترض، طبقه کارگر ایران را در برابر وضعیت موجود به تمکین نخواهد کشاند و روز بروز تشکل یابی کارگران و اعتراضات آنان به شرایط مشقت بار کنونی عمق و دامنه بیشتری پیدا خواهد کرد.
اتحادیه آزاد کارگران ایران- هشتم اسفند ماه 1390
وضعیت ناگوار یک کارگر مصدوم کارخانه سقز سازی ون کردستان
بر اساس گزارش رسیده، جلال ذوالفقاری یکی از کارگران شرکت سقز سازی کردستان (ون)، که در تیر ماه سال 89 به دلیل فقدان شرایط مناسب، نبود استانداردهای لازم در محیط کار وهمچنین به دلیل عدم برخورداری دستگاه های کارخانه از حفاظ ایمنی دچار سانحه شدید و نقص عضو دائم از ناحیه دست شده بود، مورد تهدید و تعرض کارفرمایان شرکت قرار گرفته است.
این گزارش حاکی است که کارفرمایان، تمامی مشکلات پیش آمده را متوجه خود کارگر مصدوم دانسته و از پذیرش هر گونه مسئولیتی سرباز می زنند. آنان با طرح این مسئله که مصدومیت کارگر مذکور، نتیجه سهل انگاری خود وی می باشد  او را موظف به جبران خسارات وارده و باز پرداخت هزینه های انجام شده (6 میلیون تومان هزینه پزشکی و 7 میلیون تومان جریمه ی نداشتن حفاظ ایمنی دستگاه ها) نموده اند.
لازم به یادآوری است که کارفرمایان این شرکت، بارها این کارگر مصدوم را برای اعلام انصراف از شکایت خود از مسئولین کارخانه و اخذ رضایت از وی تحت فشار قرار داده اند و در صورت مشخص شدن نتیجه شکایت و تعیین دیه برای وی، مبلغ 13 میلیون تومان خسارت خود را از دیه او کسر نموده و او را از کارخانه اخراج می نمایند.
کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری-9 اسفند 1390
خبرهای کوتاه
-تجمع400نفری کارگران گروه صنعتي صفا
ایلنا بتاریخ 9اسفندطی گزارشی ازتجمع400نفری کارگران گروه صنعتي صفادر اعتراض به دريافت معوقات قانوني خود در سالن استيرال كارخانه خبرداد.
-دعوت بکارشدن210نفرازکارگران کارخانجات ریسندگی و بافندگی فرنخ و مه نخ قزوین
ایلناطی گزارشی دیگربتاریخ 9اسفند ازدعوت بکارشدن210 نفر ازکارگران(ازمجموع445کارگربیکارشده) کارخانجات ریسندگی و بافندگی فرنخ و مه نخ قزوین خبرداد.
-راه‌اندازي مجدد كارخانه آونگان اراك وطلب دومیلیاردتومانی کارگران
به گزارش مورخ9اسفندماه ایسنا،كارخانه آونگان اراك، مجدد با حضور استاندار مرکزي راه‌اندازي و فعال شد.
بنا بهمین گزارش،در حال حاضر كارگران اين شركت دو ميليارد تومان طلبكار هستندودرمراسم راه اندازی مجددکارخانه  ازجانب استانداروعده پرداخت طلب کارگران تا آغازسال جدیدداده شد.
-کارکنان قراردادي از فوق العاده بدي آب و هوا محروم شدند
به گزارش مورخ 9اسفندخراسان ،در حالي که دولت با ارسال بخشنامه اي در تاريخ 25 دي، از همه دستگاههاي اجرايي خواست براي تخصيص فوق العاده بدي آب و هوا به کارکنان خود اقدام کنند، گفته مي شود يک عضو کابينه در روزهاي اخير با ارسال نامه اي به تمام مسئولان در استان ها از آنها خواسته است تا اطلاع ثانوي از پرداخت اين مبلغ به کارکنان قراردادي خودداري کنند.
اعتصاب میلیون ها کارگردر هند
به گزارش یورونیوزبتاریخ28فوریه،میلیون ها نفر از مردم هند روز سه شنبه در اعتراض به شرایط کار به مدت بیست و چهار ساعت در سراسر کشور دست به اعتصاب زدند.
این اعتصاب به دعوت یازده سندیکای اصلی و پنج هزار نهاد کارگری کوچک انجام می شود. اتحادیه ها تهدید کرده اند که در صورت بی تفاوتی دولت به خواسته هایشان مدت اعتصاب را تمدید کنند.
معترضان خواستار تعیین دستمزد حداقلی برای کارگران، تبدیل قراردادهای موقت به دایمی و نیز وضع مقرراتی برای حمایت از حقوق کارگران در مقابل صاحبان صنایع هستند.
در مقابل دولت از اتحادیه ها خواسته است تا اعتصاب خود را که منجر به تعطیلی بانک ها، مغازه ها و دفاتر در این کشور یک میلیارد و دویست میلیون نفری شده است پایان دهند.
29فوریه روزاعتراض علیه ریاضت اقتصادی -برای کاروعدالت اجتماعی درسراسراروپا
کنفدراسیون سندیکاهای کارگری اروپا،درآستانه برگزاری جلسه اتحادیه اروپابتاریخ اول ودوم ماه مارس دربروکسل برای تنظییم بودجه وتحمیل ریاضت اقتصادی بیشتر به کارگران وزحمتکشان ،29فوریه راروزبسیج عمومی علیه ریاضت اقتصادی وبرای کاروعدالت اجتماعی اعلام کرده است.
شعارهای این روزعبارتست از:
کافی است.ریاضت اقتصادی بس است.آلترناتیوهای دیگری هم است. برای کاروعدالت اجتماعی.
به گزارش سایت کنفدراسیون سندیکاهای کارگری اروپا،بهمین مناسبت فردا29فوریه در27کشوراروپایی آکسیون های اعتراضی باشکال مختلف اعتصاب،راهپیمایی وگردهمایی و......برپاخواهدشدازجمله درکشورهای: بلژیک،آلمان،قبرس،اسپانیا،فرانسه،ایتالیا،هلند،لهستان،پرتقال،سوئیس،ترکیه،ایرلند،الگلستان،اسلوانی،بلغارستان، رومانی،مجارستان،اطریش،دانمارک،لیتوانی،مالت،لوکزامبورگ و.....
درخواست اعتصابگران فرودگاه فرانکفورت برای گسترش اعتصابها
به گزارش یورونیوزبتاریخ28فوریه،عتصاب کنندگان در فرودگاه فرانکفورت خواهان همراهی کارمندان برج مراقبت در اعتصاب شدند.
اعتصاب 190 کارمند فرودگاه فرانکفورت که از ساعت 8 بعدازظهر روز یکشنبه آغاز شد، باعث لغو حدود بیست درصد پروازها شده است.
اما این اعتصاب در صورت عدم همراهی دوازده کارمند برج مراقبت چندان کارایی نخواهد داشت.
اعتصاب کارمندان برج مراقبت منجر به لغو 300 پرواز در روز می شود و پروازهایی را که از فراز آسمان آلمان هم می گذرد تحت تاثیر قرار خواهد داد.
رانندگانی که کارشان هدایت هواپیماها در داخل فرودگاه است دوازده روز قبل دست از کار کشیدند اما این اعتصاب چندان موثر نبوده است.
موج جدید اعتصاب که یکشنبه آغاز شد قرار است تا ساعت 4 صبح پنجشنبه ادامه پیدا کند.
شرکت اداره کننده فرودگاه فرانکفورت بر اثر اعتصاب در هر روز یک میلیون یورو درآمد خود را از دست می دهد.
فرودگاه فرانکفورت از نظر شمار مسافران سومین فرودگاه اروپا است.
نهم اسفندماه1390