اخباروگزارشات کارگری8اسفندماه1390

- اعتصاب کارگران نورد لوله صفا در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد
- سلامتی «شیث امانی» در خطر است
- پايمردي شاهرخ زماني در زندان تبريز !
- عدم پرداخت چهار درصد حق بیمه کارگران مخابرات راه دور فارس ازجانب کارفرمایان
- مصوبه جدید دولت برای کارگران صنعت نساجی
- اعتصاب در فرودگاه فرانکفورت
اعتصاب کارگران نورد لوله صفا در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد
بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران نورد لوله صفا  در اعتراض به عدم پرداخت چهار ماه از دستمزدهایشان بمدت دو ساعت در روز  شنبه هفته جاری و سپس دیروز یکشنبه دست به اعتصاب در شیفت صبح زدند. همچنین شیفت شب این کارخانه نیز دیشب در قسمت پوشش(کوتینگ) کار را خواباند. اعتصاب شیفت صبح بطور متحدانه ای در هر سه سالن فعال این کارخانه شامل سالنهای ار بی- اسپیرال و کوتینگ رخ داد و همین امر باعث شد مدیریت کارخانه با دادن وعده و وعید به کارگران، آنان را از ادامه اعتصاب منصرف کند اما کارگران بر خواست خود مبنی بر پرداخت دستمزدهای معوقه پای فشردند و نهایتا کارفرما ناچار شد امشب دستمزد آبانماه این کارگران را به حسابهای آنان واریز کند. بر اساس وعده ای که کارفرما داده است قرار است تا پایان سال یکماه دیگر از دستمزدهای معوقه کارگران به همراه عیدی و پاداش آنان پرداخت شود.
بنا بر آخرین گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، از آنجا که بخشی از چهار ماه دستمزد معوقه کارگران این کارخانه بعنوان مساعده در طی ماههای گذشته به آنان  پرداخت شده است، وعده تصفیه حساب دستمزد ماههای آبان و آذر به همراه پرداخت عیدی و پاداش این کارگران گره گشای احتیاجات اولیه آنان در آستانه سال جدید نیست و وعده کارفرما  مورد اعتراض کارگران است،  به همین دلیل احتمال اعتصاب مجددی از سوی 1200 کارگر این کارخانه وجود دارد.
اتحادیه آزاد کارگران ایران- هشتم اسفند ماه 1390
سلامتی «شیث امانی» در خطر است.
شیث امانی فعال کارگری در بند و عضو هیئت‌مدیره‌ی «اتحادیه‌ی آزاد کارگران ایران»، که مدتی است در حال سپری کردن دوره‌ی محکومیت خود در زندان مرکزی شهر سنندج است، در شرایط بسیار وخیم جسمی به سر می‌برد.
بنا بر اخبار رسیده از درون زندان سنندج، این فعال کارگری به دلیل مشکلات و ناراحتی‌های جسمی از ناحیه‌ی ستون فقرات، نیاز به مراقبت‌های ویژه در مراکز تخصصی‌درمانی دارد. این در حالی است که به دلیل عدم رسیدگی مسئولین زندان سنندج به وضعیت بحرانی شیث، عفونت شدیدی سراسر بدن وی را فرا گرفته و شرایط خطرناکی برای‌اش به‌وجود آمده است. با این وجود مسئولین زندان کارشکنی کرده و با رسیدگی نکردن به وضعیت خطرناک این فعال کارگری و عدم انتقال وی به مراکز درمانی خارج از زندان، جان وی را در معرض خطرات جدی‌تری قرار داده‌‌اند.
کمیته‌ی هماهنگی ضمن محکوم کردن چنین برخوردهایی و زندانی کردن وی به بهانه‌های واهی و بی‌پایه و اساس، خواستار آزادی بی‌قید و شرط شیث امانی و دیگر فعالین کارگری است.
کمیته‌ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری-8 اسفندماه 1390
پايمردي شاهرخ زماني در زندان تبريز !
محمد اشرفي، سخنگوي كميته حمايت از شاهرخ زماني ، در گفتگو با راديو ندا با اشاره به تهديدات و فشارها ي زياد به خانواده ي شاهرخ زماني از سوي ماموران امنيتي رژيم ، گفت : » شاهرخ زماني عليرغم همه فشارها در زندان پايمردي ميكند ! »
عدم پرداخت چهار درصد حق بیمه کارگران مخابرات راه دور فارس ازجانب کارفرمایان
عباس عباسی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در گفتگو با مهربتاریخ8اسفندماه، با اشاره به آخرین وضعیت کارگران مخابرت راه دور شیراز تصریح کرد: تمامی برنامه ریزی ها برای بازنشسته کردن بخش زیادی از کارگران واجد شرایط انجام شده است.
وی ادامه داد: در زمان بازنشستگی باید حق بیمه پرداختی از جانب کارفرمایان پرداخت شود که در این راستا به دلیل عدم همکاری مسئولان این کارخانه طی سالهای گذشته این حق بیمه پرداخت نشده است.
مصوبه جدید دولت برای کارگران صنعت نساجی
با تصویب هیئت وزیران، ایام مقرری بیمه بیکاری کارگران صنعت نساجی برای کارگرانی که تا پایان سال 1392 بازنشسته می شوند، به عنوان اشتغال در مشاغل سخت و زیان آور محسوب خواهد شد.
به گزارش مورخ8اسفندماه،کارمندنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، با تصویب هیئت وزیران و بنا به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی ، ایام دریافت مقرری بیمه بیکاری کارگران صنعت نساجی در مشاغل سخت و زیان آور مشروط به این که با احتساب ایام مذکور حداکثر تا پایان سال 1392 به شرایط بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور برسند و بازنشسته شوند به عنوان سوابق بیمه ای مشاغل سخت و زیان آور تلقی و در محاسبه سنوات خدمت برای صدور احکام بازنشستگی محسوب می شود.
اعتصاب در فرودگاه فرانکفورت
به گزارش مورخ27فوریه یورونیوز،روز دوشنبه، صد و چهل پرواز در فرودگاه فرانکفورت آلمان، به دلیل اعتصاب جدید کارکنان امنیت پرواز لغو شد.
اعتصاب در سومین فرودگاه پر ترافیک اروپا، که تا یازدهم اسفند ادامه خواهد داشت، موجب سرگردانی هزاران مسافر شده است.
اعتصاب کنندگان با اشاره به کاهش قدرت خریدشان در چند سال گذشته، افزایش حقوق هفتاد درصدی را خواستار شده‌اند.
یکی از سندیکاهای کارمندان این فرودگاه اعلام کرده است که مذاکره با مدیران درباره افزایش دستمزد و کاهش ساعات کار بی‌نتیجه بوده است.
هشتم اسفندماه1390
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر