کارخانه قند قهستان در آستانه تعطیلی است

ایلنا: رئیس شورای اسلامی کارخانه قند قهستان اعلام كرد: کارخانه قند بهستان با 100 کارگر رسمی،30 کارگر قراردادی و140 کارگر فصلی به جهت کم بودن ورودی چغندر قند و کمبود نقدینگی از پرداخت 7 ماه حقوق و بیمه معوقه کارگران خود بازمانده است. محمد خسروی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه این واحد تولید قند و شکر 7 میلیارد تومان بدهی همراه با بهره معوقه به بانکها دارد، تصریح کرد: مشکل اصلی این کارخانه همین وام های بانکی است که سالانه 1 میلیارد تومان بهره بانکی به این وام‌ها افزوده می‌شود.
او يكي از مهمترين عوامل ايجاد بحران در كارخانه‌ها را افزایش قیمت حامل‌های انرژی به تبع هدفمندي يارانه‌ها دانست و افزود: اگر این واحد تولیدی با مشکلات پیش روی خود تعطیل شود قطعا بطور مستقیم و غیر مستقیم زندگی 5 هزار کارگر با بحران روبرو خواهد شد.
او با اشاره به اینکه از مرداد ماه گذشته تا هم اکنون کارگران قند قهستان حتی یک ریال هم دریافت نکرده اند افزود: این واحد تولیدی بابت حق بیمه کارگران خود و جرایم مربوط به آن مبلغ یک میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکاراست که در ماههای اخیر جهت پلمب واحد انبار این شرکت از طرف بازرسان سازمان تامین اجتماعی اقدام شده بود که با تجمع کارگران این مشکل برطرف شد.
او اظهار داشت: این واحد تولیدی با دریافت کمک‌های نقدی از سوی ارگان‌های دولتی استان در تلاش است که خود را از بحران هزینه‌ها نجات دهد، در صورتی که در این کارخانه درآمد کم جوابگوی هزینه‌ها نیست.
او ادامه داد: کشت چغندر قند در استان خراسان جنوبی در سال 130 هزار تن است که کشاورزان به جهت اینکه کارخانجات تولید قند و شکر داخل استان دچار کمبود نقدینگی هستند و در پرداخت بدهی‌های خود دیر اقدام می‌کنند 100 هزار تن از محصولات خود را خارج از استان بفروش می‌رسانند.
خسروی در خاتمه افزود: خراسان جنوبی منطقه‌ای محروم و مرزی است که با بیکارشدن این عده، معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار آنان و خانوادهایشان خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر