اخباروگزارشات کارگری 2فروردین1391

با گرمترین شادباش ها وبهترین آرزوها بمناسبت فرارسیدن بهاروسال نو
- سندیکای کارگران شرکت واحداتوبوسرانی تهران وحومه :سال نو مبارك
- تبريك سال نو كانون مدافعان حقوق كارگر
- کمیته اجرائی سراسری اتحادیه کالج ها و دانشگاه ها به همراه معلمان مدارس فراخوان اعتصاب در لندن را می دهد.
- ادامه اعتصاب‌های کارکنان حمل و نقل در آلمان
- اتحادیه پرقدرت وردی در آلمان اعلام اعتصاب کرد
- دور نهایی مذاکرات برای اصلاح قانون کار ایتالیا
سال نو مبارك

برگرفته ازسایت سندیکای کارگران شرکت واحداتوبوسرانی تهران وحومه
تبريك سال نو كانون مدافعان حقوق كارگر
صبح گرديده، آب يخ بسته است
در همه قريه برف بنشسته است
بر سر كهسار آفتاب صبح
تاج بنهاده است بر نقاب صبح
"نيما"
گويي بهاري است كه هنوز يخبندان باز نشده است؛ بهاري كه به رغم شكوفايي گل ها، بر پشت سر گذراندن زمستان، خنده بر لبان كارگران و زحمتكشان نيامده زيرا كه فقر و تنگدستي گراني و بيكاري هم چنان آنان را تحت فشار قرار داده است و حداقل حقوق تعيين شده براي كارگران با توجه به تورم و گراني موجود بيشتر به دهن كجي به زحمتكشان مي ماند.
علاوه بر آن زنداني بودن فعالان كارگر هم چون مددي، شهابي، اخوان، ابراهيم زاده، زماني، جراحي، بوداغي، فراحي شانديز و.... تحت حكم بودن تعدادي ديگر هم چنان نشان از آن دارد كه دفاع از حقوق كارگران و زحمتكشان و اقشار تحت ستم جرم محسوب مي شود و با احكام سنگين وكلاي آنان همانندعبدالفتاح سلطاني و نرگس محمدي و تداوم زنداني بودن روزنامه نگاراني همانند كيوان صميمي، مسعود باستاني و ... هم چنان فضاي سنگيني بر فعاليت هاي اجتماعي حاكم است. همه ي اينها درحالي است كه سايه ي شوم جنگ امپرياليستي نيز بر سر مردم سنگيني مي كند.
با همه ي اين احوال آن چه اميد مي دهد اين است كه هيچ چيز ثابت نمي ماند و شكوفايي بهار نشانگر تغيير و دميدن صبح نشانگر پايان شب است. هر چند كه هنوز يخ ها آب نشده باشند و يا آفتاب همه جا را فرا نگرفته باشد، اما اميد از آن رو در دل ها زنده است كه تلاش بي وقفه زحمتكشان و كارگران براي زندگي بهتر ادامه دارد.
كانون مدافعان حقوق كارگر - نوروز 91
کمیته اجرائی سراسری اتحادیه کالج ها و دانشگاه ها به همراه معلمان مدارس فراخوان اعتصاب در لندن را می دهد.
کمیته اجرائی سراسریNEC)  ) اتحادیه کالج ها و دانشگاه ها UCU)) فراخوان یک روز اعتصاب و تظاهرات به عنوان قدم بعدی، توسط کسانی که در طرح بیمه بازنشستگی قرار دارند را در روز 28 مارس داده است.
 خانم سلی هانت دبیر اتحادیه UCU می گوید "هدف کمیته اجرائی سراسری اتحادیه کالج ها و دانشگاه ها از فراخواندن این اعتصاب به عنوان گام نخست برای برنامه های آتی اعتصاب سراسری و برای درگیر کردن دیگر اتحادیه ها و همچنین پیام روشنی به دولت برای بازگشائی درهای مذاکره است."
 معلمان مدارس در لندن هم در اعتصاب روز 28 مارس شرکت خواهند کرد.
 اتحادیه معلمان (NUT) هم در وب سایت خود معلمان عضو اتحادیه که شامل طرح بازنشستگی و در لندن مشغول به کار هستند را دعوت به شرکت در اعتصاب و تظاهرات روز 28 ماه مارس 2012 کرده است.
 ساعت و محل شروع تظاهرات:
Assemble at 11am in Malet Street, London WC1E 7HY and march to Westminster, ending up at the Department for Education at SW1P 3BT.
ستا ر رحمانی
ادامه اعتصاب‌های کارکنان حمل و نقل در آلمان
به گزارش مورخ19مارس رادیوآلمان،کارکنان وسائل حمل و نقل عمومی در ایالت‌های نیدرزاکسن و برمن، دو ایالت شمالی آلمان، دور دوم "اعتصاب‌های هشداردهنده" را به منظور افزایش فشار بر کارفرمایان برای افزایش دستمزدها آغاز کرده‌اند.
کارکنان وسایل حمل و نقل در آلمان وارد اعتصاب شدند. دور بعدی مذاکرات میان کارفرمایان و نمایندگان کارکنان قرار است هفته آینده برگزار شود.
زمان اعتصاب اعضای اتحادیه صنفی حمل و نقل در دو ایالت شمالی آلمان فدرال ۲۴ ساعت اعلام شده است. در طول این مدت کارکنان اتوبوس‌ها، ترامواها، خودروی مهدکودک‌ها و کارکنان حمل و نقل زباله در دو ایالت نیدرزاکسن و برمن دست از کار می‌کشند.
اعتصاب‌های مشابهی روز سه‌شنبه (۲۰ مارس) در ایالات‌های بایرن، هسن و بادن‌وورتن‌برگ و روز چهارشنبه (۲۱ مارس) در ایالت نوردراین وستفالن برگزار خواهد شد.
هفته گذشته و بدنبال اعتصاب سراسری اوائل ماه مارس که ۱۳۰ هزار تن از کارکنان وسایل حمل و نقل عمومی دست از کار کشیدند و مشکلاتی را برای بازدیدکنندگان از نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات الکترونیکی در هانوفر ایجاد کردند، هانس پیتر فردریش وزیر کشور آلمان از اتحادیه‌ها خواست از آنچه اعتصاب‌های "نامناسب" نامید، خودداری کنند.
اعتصاب‌های هشدارآمیز از شیوه‌های تاثیرگذار برای افزایش دستمزدها در آلمان است.
اتحادیه‌ کارکنان وسائل حمل و نقل عمومی خواستار افزایش ۵ / ۶ درصدی میزان دستمزدها در سال جاری برای جمعیت دو میلیون نفری کارکنان خود هستند.
اوائل هفته گذشته پس از مذاکرات رسمی میان اتحادیه‌های محلی و کارفرمایان ایالتی، با افزایش ۳ / ۳ درصدی دستمزدها موافقت شده بود.
اعتصاب‌های هشدارآمیز محدود، یکی از شیوه‌های تاثیرگذار بر مذاکرات برای افزایش دستمزدها در آلمان است.
تهدید به اعتصاب سراسری
فرانک سیرسکه، رئیس اتحادیه حمل و نقل عمومی در آلمان روز دوشنبه (۱۹ مارس) بار دیگر هشدار داد که در صورت افزایش نیافتن دستمزدها بر اساس تورم، اعضای این سندیکا آماده اعتصاب تمام عیار سراسری هستند.
وی به تلویزیون زد.د.اف. (شبکه دوم) گفته است: «ما به یک افزایش دستمزد واقعی و قابل ملاحظه احتیاج داریم. در غیر این صورت یک رویارویی اساسی به وقوع خواهد پیوست.»
میزان بیکاری در آلمان در طول دو دهه گذشته کاهش یافته است. با این حال افزایش دستمزد ۹ میلیون کارگر آلمانی در سال جاری مورد مذاکره قرار خواهد گرفت. آلمان صاحب بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا است.
اتحادیه پرقدرت وردی در آلمان اعلام اعتصاب کرد
به گزارش یورونیوزبتاریخ21مارس،اتحادیه صنفی پرقدرت وردی در آلمان، برای افزایش 6.5 درصدی حقوق دو میلیون نفر کارمندان محلی و شهرداری ها در آلمان از روز دوشنبه اعلام اعتصاب کرده است.
این اتحادیه توافق بر سر افزایش 3.3 درصدی ظرف دوسال آینده را رد کرده و آن را نا متناسب با افزایش تورم دانسته است.
مذاکره بر سر پیشنهادات وردی از روز دوشنبه آینده آغاز خواهد شد.
دور نهایی مذاکرات برای اصلاح قانون کار ایتالیا
یورونیوز21مارس بنقل ازماریو مونتی نخست وزیر ایتالیانوشت: «تمام اتحادیه های صنفی با ماده هجده جدیدی که توسط اِلزا فورنِرو، وزیر کار ارائه شده است موافقت کرده اند، به جز سندیکای CGIL
بنا بهمین گزارش،ماریو مونتی، نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد اتحادیه های صنفی این کشور و کارفرمایان با طرح تغییرات برخی از مواد قانون کار موافقت کرده اند.
به نظر دولت مونتی این تغییرات برای ایجاد اشتغال و اصلاحات اقتصادی ضروری است، البته اتحادیه قدرتمند CGIL از پیشنهادهای دولت حمایت نکرده است.
ماریو مونتی نخست وزیر ایتالیا: «تمام اتحادیه های صنفی با ماده هجده جدیدی که توسط اِلزا فورنِرو، وزیر کار ارائه شده است موافقت کرده اند، به جز سندیکای CGIL
مهمترین پیشنهادات اصلاحی این قوانین شامل سه زمینه است: اصلاح مقررات مربوط به اخراج کارکنان، اصلاح مقررات مربوط به استخدام جوانان و گنجاندن مقررات پرداخت حقوق بیکاری برای همه کارکنان.
قبل از ارائۀ نهایی این پیشنهادات به مجلس، دیدار مجددی بین دولت، کارفرمایان و اتحادیه های صنفی برای روز پنجشنبه برنامه ریزی شده است.
نکتۀ اصلی این مذاکرات مربوط به مادۀ هجده و تسهیل قانون فعلی اخراج کارگران و همینطور چگونگی ایجاد فرصت های شغلی برای ۳۱ درصد جوان بیکار در ایتالیا خواهد بود.
دوم فروردین ماه1391

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر