اخباروگزارشات کارگری6فروردین 1391

- به مناسبت درگذشت مادر رضا شهابی
- تسلیت به رضا شهابی به مناسبت مرگِ مادر منتظرش!
- در گذشت خانم صمدی زکریا، مادر رضا شهابی را تسلیت می گوییم
- مستحکم باد صف مبارزه طبقاتی کارگران در سال 91!
- خودکشی یک کارگر بر اثر فقر
به مناسبت درگذشت مادر رضا شهابی
مادر صمدی زکریا، مادر رضا شهابی کارگر زندانی، که در حسرت آزادی فرزند زندانی‌اش به انتظار نشسته بود، به دلیل ایست قلبی درگذشت.
بدون شک دستگیری و بلاتکلیفی رضا شهابی و وخامت وضعیت جسمی او، فشار زیادی بر خانواده‌اش وارد ساخته است. درگذشت مادر رضا شهابی ضایعه بزرگی برای رضا و خانواده‌اش خواهد بود اما اراده پولادین رضا و آرزوهای شیرین و انسانی‌اش می‌تواند مرهمی بر این درد و رنج باشد و تسلی روح و روان او و خانواده‌اش گردد. من درگذشت مادر صمدی را به رضا شهابی و خانواده‌اش صمیمانه تسلیت می‌گویم.
نجیبه صالح زاده - محمود صالحی
تسلیت به رضا شهابی به مناسبت مرگِ مادر منتظرش!
با خبر شدیم که "مادر صمدی زکریا" ، مادر رضا شهابی به دلیل ایست قلبی در تاریخ 2 فروردین ماه 1391 درگذشت. او تا آخرین لحظات حیات خود انتظار آزادی فرزندش از زندان سرمایه را می کشید، فرزندی که جز دفاع از حقوق کارگران و هم طبقه ای های خود، جرم دیگری مرتکب نشده بود.
کمیته ی هماهنگی ضمن ابراز تسلیت به کارگر زندانی رضا شهابی و خانواده ی محترم او، غیاب و دربند بودن رضا را در مرگ مادرش مؤثر می داند و با توجه به وضعیت وخیم جسمانی رضا شهابی، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط اوست.
کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری-5 فروردین ماه 1390
در گذشت خانم صمدی زکریا، مادر رضا شهابی را تسلیت می گوییم
با اندوه انبوه اطلاع یافتیم که "مادر صمدی زکریا" مادر رضا شهابی، کارگر در بند در شامگاه چهارشنبه به علت ایست قلبی در بیمارستانی در شبستر درگذشت. بنا به اطلاعیه " کمیته دفاع از رضا شهابی"، دوری رضا از مادر، میسر نبودن دیدار رضا برای مدت های زیاد و دلهره و بیتابی ناشی ازاین وضعیت بر ناراحتی قلبی خانم  صمدی زکریا می افزود. آخرین دیدار مادر با رضا هنگامی بود که  رضا در بیمارستان بستری بود و مادر که خود حال خوشی نداشت با ویلچر به ملاقات رضا رفته بود و با اشک و گریه او در اغوش گرفته بود.
 فعالین کارگری زندانی در ایران نه تنها خود تاوان سنگینی برای دفاع از منافع کارگران می پردازند، بلکه خانواده آنان نیز با انواع سختی ها، اجحافات، زور گویی ها و بی عدالتی از سوی رژیم ضد کارگر و ضد انسان جمهوری اسلامی مواجه هستند. مادر رضا شهابی به مرگ "طبیعی" در گذشته است اما  حاکمیت رژیم جمهوری اسلامی و اقدامات سرکوب گرانه و ضد کارگری این رژیم بخشی جدایی ناپذیر از این شرایط "طبیعی" است. مرگ مادر رضا شهابی طبیعی می نماید اما ناراحتی ها، دلهره و دلواپسی هایی که از زندانی بودن رضا شهابی ناشی می شد طبیعی نبود. نبودن رضا بر بالین مادر برای دیدار واپسین طبیعی  نبود.
ما درگذشت خانم صمدی زکریا را به رضا شهابی، به خانواده و بستگان ایشان، به اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد و یاران رضا تسلیت می گوییم و همدری و همبستگی خود را با آنان اعلام می داریم. ما یک بار دیگر ضمن در خواست آزادی بدون و قید شرط همه کارگران زندانی، خواهان آزادی فوری رضا شهابی هستم تا او بتواند در این شرایط دشوار که درد زندانی بودن را صد چندان می کند، در کنار دیگر اعضای خانوده باشد.
 اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران-۵ فروردین ۱۳۹۱- ۲۴ مارس ۲۰۱۲
مستحکم باد صف مبارزه طبقاتی کارگران در سال 91!
کارگران و زحمت کشان و طبقه کارگر ایران، ما در حالی نوروز 1391 را شروع می کنیم که اخیرا شورای عالی کار با اعلام حداقل دستمزد 390 هزار تومان برای امسال دوباره غم و اندوه را به سیمای کارگران هدیه کرد.
شکاف طبقاتی و فاصله عمیق میان فقر و ثروت و ترفندهای سرمایه داران در سال های گذشته در برابر کارگران برای دستیابی به سود دهی بیشتر، اخراج سازی ها ، نا امنی محیط کار مسائلی نظیر عدم پرداخت حقوق معوقه، دستمزدهای کم و ناچیز و زیر خط فقر، سقوط از ارتفاع و ده ها مورد دیگر بر شانه کارگران سنگینی کرده است. سیستم سرمایه داری کنترل تمام رسانه ها اعم از تلویزیون، رادیو، روزنامه و اینترنت را در دست دارد و سعی می کند در این رسانه ما را به سکوت و توجیه قانونی کارهای ضد انسانی خود وادار کند چون نمی خواهند طبقه کارگر آگاه شود و برای دستیابی به منافع خود دست به اعتصاب و تشکل یابی بزند ولی ما کارگران رسانه خودمان خواهیم شد و همدیگر را آگاه و متحد خواهیم ساخت. کارگران خوب می دانند جز با اتحاد و تشکل های مستقل خودشان راهی برای رسیدن به خواسته ها و مطالباتشان و از جمله افزایش دستمزد وجود ندارد. طبقه کارگر ایران برای تغییر این شرایط و از بین بردن نقاط ضعف و ایجاد اعتماد و خودباوری در بین کارگران و زحمت کشان آینده روشنی را در پیش رو دارد. به امید اینکه سال جدید پر از موفقیتهای بزرگی برای کارگران و مردم زحمت کش باشد و دیگر نشانه ای از نابرابری و ستمکاری و استثمار انسان به دست انسان نباشد ، سال جدید را شروع خواهیم کرد.
نوروزتان پیروز
جمعی از جوشکاران شهر سنندج – 1/1/91
برگرفته ازسایت کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری
خودکشی یک کارگر بر اثر فقر
بر اساس گزارش دلخراشی که به دست ما رسیده است، حسن وکیلی کارگر سنگ بر اهل شهر سنندج که حدود 40 سال سن داشت و دارای زن و دو فرزند نیز می باشد در اولین روز از سال 91 بدلیل فشار زندگی در منزل خود واقع در محله عباس آباد این شهر خودکشی کرد و به زندگی دشوار خود پایان داد .
کمیته هماهنگی ضمن عرض تسلیت به خانواده وی یادآور می گردد که وی اولین و آخرین کارگری نخواهد بود که به دلیل شرایط طاقت فرسای معیشتی که نظام سرمایه داری به بشرّیت و مخصوصاً کارگران تحمیل نموده، دست به چنین اقدامی می زند. بدون شک کارفرمایان و سرمایه داران مسئول وقوع چنین فجایعی هستند، اما کارگران و زحمتکشان نیز  بایستی به جای خودکشی و سلب حقّ حیات از خودشان، جان های شریف شان را برای مقابله با این وضعیت حفظ نمایند. همه ما باید برای رهایی از فقر و فلاکت و بیکاری متحّد و متشکّل شویم و با ایجاد تشکّل های خودساخته، با نظام سرمایه داری مبارزه کنیم.
کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری-5 فروردین 1391
ششم فروردین ماه1391

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر