معترضان در پرتغال خواهان استعفای رییس جمهوری این کشور شدند

صدها نفر از معترضان به کاهش حقوق بازنشستگی و قطع پاداش‌های سالانۀ کارکنان دولتی در پرتغال، سه شنبه شب در مقابل کاخ ریاست جمهوری این کشور تجمع کردند. معترضان در این تجمع، سخنان اخیر آنیبال کاواکو سیلوا، رییس جمهوری پرتغال را در مورد قطع این یارانه‌ها خودخواهانه دانسته و خواهان استعفای وی شدند.

رییس جمهوری پرتغال اخیر گفته است که وی نیز در نتیجۀ سیاست‌های ریاضت اقتصادی بخشی از یارانه‌های دولتی را از دست داده اما شکایتی در این مورد ندارد. در نتیجۀ اصلاحات اقتصادی دولت پرتغال، پرداخت یارانه‌هایی نظیر پاداش های پایان سال که برابر با دو ماه حقوق به عنوان سیزدهمین و چهاردهمین ماه مالی است، قطع شده است.
در نخستین ساعات پخش این اظهارات بیش از 27 هزار نفر با امضای یک طومار اینترنتی خواهان کناره‌گیری وی از ریاست جمهوری این کشور شده اند.
مسئول جمع آوری این طومار می گوید:“حتی اگر این طومار نتیجۀ دلخواه را در پی نداشته باشد، به سیاستمداران ما نشان خواهد داد که مردم پرتغال از این پس بیش از گذشته عقاید خود را در جامعه به نمایش خواهند گذاشت.”
میانگین حقوق متوسط یک بازنشسته در پرتغال 400 یوررو است. این کشور به دلیل کسری بودجه و دریافت وام از اتحادیۀ اروپا طی چندین برنامۀ ریاضت اقتصادی، مالیات‌ها را افزایش داده و اقدام به کاهش بودجه های دولتی از جمله حقوق بازنشستگان کرده است. رییس جمهوری پرتغال که حقوق ریاست جمهوری دریافت نمی کند از یارانه‌های دولتی و حقوق بازنشستگی نسبتا بالاتری نسبت به جامعه برخوردار است. حقوق وی رقمی معادل 8000 یورو است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر