يرونيوز: نگرانی از اعتصاب قریب الوقوع رانندگان تانکرهای توزیع بنزین در بریتانیا

تهدید رانندگان تانکرهای توزیع بنزین در بریتانیا به اعتصاب در آستانۀ تعطیلات پاک، موجب صف های طولانی در مقابل ایستگاههای توزیع سوخت شده است. خبر این اعتصاب که هنوز تاریخی برای آن اعلام نشده، شهروندان بریتانیا را نیز نگران کرده است.

اتحادیۀ کارگری رانندگان تانکرهای توزیع بنزین موسوم به “یونایتد” اعلام کرده است که نزدیک به هفتاد درصد از اعضای این اتحادیه به اعتصاب رای مثبت داده اند.
یک شهروند اهل لندن می گوید:“از این جریان نگران هستم، امیدواریم که این تصمیم منتفی شود و آنها از اعتصاب منصرف شوند.”
کمیتۀ مواقع اضطراری بریتانیا موسوم به “کبری” در همین رابطه روز چهارشنبه یک نشست فوق العاده با حضور دیوید کامرون، نخست وزیر این کشور برگزار کرد. نخست وزیر بریتانیا در پایان این نشست، با بیان اینکه دولت از هر اقدامی برای جلوگیری از این اعتصاب فروگذار نخواهد کرد، گفت:“ضرورتی ندارد که مردم در مقابل ایستگاههای پمپ بنزین صف بکشند اما مردم باید تدابیر احتیاطی را به کار ببندند و اگر امکان ذخیرۀ بنزین را دارند از این کار مضایقه نکنند. اگر قرار است این اعتصاب فرا برسد معقول است که اینکار را انجام دهید.”
وزیر کابینۀ دولت بریتانیا نیز از مردم خواسته است دست به ذخیرۀ اضافی بنزین در منازل خود بزنند که این اظهارات با اعتراض رسانه ها و همچنین حزب کارگرمواجه شده است. حزب کارگر معتقد است چنین اظهاراتی بر نگرانی مردم می افزاید.
رانندگان تانکرهای توزیع بنزین با اعلام این اعتصاب، خواستار بهبود شرایط کاری و افزایش حقوق خود هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر