یورونیوز : سونی 10 هزار نفر را از کارکنانش را بیکار می کند


09/04 18:14 CET
بنا به گفته مسئولان شرکت، سونی 10 هزار نفر از کارکنان خود را اخراج می کند.روزنامه نیکی چاپ توکیو به نقل از “کازو هیرای” مدیرعامل شرکت سونی نوشت: “این تقلیل نیرو در راستای کاهش هزینه ها و بازگرداندن سونی به موقعیت سوددهی قبلی خود است.”این اقدام تازه ترین کاهش نیرو در این غول محصولات الکترونیکی در سطح بین المللی است و شرکت سونی هنوز اعلام نکرده چه تعداد آن در ژاپن و یا در کشورهای دیگر خواهد بود.شرکت سونی در چهار سال گذشته زیانده بوده است. کارشناسان اقتصادی دلیل آن را بالا بودن ارزش معاوضه ای واحد پول ژاپن ین و کاهش تقاضا برای محصولات سونی در رقابت با شرکت هایی مانند اپل و سامسونگ می دانند.

 راهپیمایی سکوت در اعتراض به مرگ یکی از کارکنان اتوبوس شهری بروکسل
09/04 16:44 CET
 کارگران و کارکنان حمل و نقل عمومی در شهر بروکسل، با برگزاری راهپیمایی سکوت یاد همکار جان باخته خود را گرامی داشتند.
این راهپیمایی بخشی از اعتصاب سه روزه حمل و نقل عمومی شهر بروکسل در اعتراض به رفتار خشونت آمیزی است که منجر به مرگ یکی از کارکنان شرکت اتوبوس رانی شد.
ایلیاز تاهیراج 56 ساله یکی از متصدیان کنترل بلیط اتوبوس، روز شنبه بعلت ضرب و شتم در بروکسل در گذشت.یکی از راننده های اتوبوس از نگرانی و تاثر عمیق همکاران خود از شنیدن خبر می گوید: “پدری سر کارش می رود و باید به بچه هایش بگویی که دیگر بر نمی گردد.”
دیگری می گوید “این مشکلات را باید در مدرسه و خانواده حل کرد. به نوجوانان باید آموزش داد به کسانی که کار می کنند احترام بگذارند و صدمه نزنند.”
ایلیاز تاهیراج در هنگام وساطت در یک درگیری در اتوبوس، مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفت و در نتیجه آن جان خود را از دست داد. او صاحب پنج فرزند و 29 سال به عنوان مامور کنترل بلیط کار می کرد.
شرکت حمل و نقل بروکسل گفته است تا کنون چنین اتفاقی در این شرکت سابقه نداشته است.
 اعتصاب جدید خلبانان شرکت هواپیمایی «ایبریا» در اسپانیا
09/04 15:33 CET
 روز دوشنبه دور جدیدی از اعتصاب خلبانان شرکت هوایی «ایبریا» در اسپانیا آغاز شد.
در پی این اقدام بیش از ۱۵۰ پرواز لغو شدند. اعتصاب روز دوشنبه قرار است ۲۴ ساعت ادامه یابد. اعتصاب‌های مشابهی نیز قرار است تا بیستم ژوئیه هر دوشنبه و جمعه برگزار شوند. اتحادیۀ صنفی خلبانان مخالف ایجاد خطوط هوایی ارزان قیمت است.
این اعتصاب بدون حادثۀ خاصی جریان یافت. اتحادیه‌های حمایت از مصرف کنندگان در اسپانیا افراد زیان دیده از لغو پرواز‌ها را به اقدام برای جبران خسارت خود فراخوانده‌اند. این اتحادیه ها از زیان دیدگان خواسته اند در برخورد با اعتصاب خلبانان به این اقدام اکتفا نکنند.
شرکت هواپیمایی ایبریا اعتصاب خلبانان خود را غیرمجاز می‌داند و از دادگاهی در اسپانیا خواسته که آن را غیرقانونی اعلام کند. بنا بر اعلام ایبریا با هر روز اعتصاب زیانی معادل سه میلیون یورو به این شرکت وارد می‌شود.
 بروکسل: ادامه اعتصاب رانندگان وسائل حمل و نقل عمومی
08/04 19:59 CET
 از رانندگان اتوبوس گرفته تا مترو و تراموی بروکسل، از روز شنبه پس از شنیدن خبر کشته شدن یکی از همکارانشان در کنار خیابانی در پایتخت بلژیک، دست به اعتصاب زده اند.
تسلیم شدن قاتل و ابراز تاسف او هم نتوانسته خشم کارکنان وسائل حمل و نقل عمومی بروکسل را بکاهد.
یکی از آنها می گوید: “می توانید تصور کنید که ساعت شش و نیم صبح به شما تلفن کنند و بگویند پدر خانواده ای با 5 فرزند آن هم در زمان تعطیلات مدارس کشته شده و ما باید آن را به خانواده اش اطلاع دهیم.”
خبری که البته نه فقط کارکنان وسائل حمل و نقل عمومی بلکه شهروندان بروکسل را هم در شب عید پاک شوکه کرد.
یکی از آنها می گوید: “درست است که این اعتصاب دردسر آور است، اما آنها باید نارضایتی خودشان را هم نشان دهند.”
شهروند دیگری هم میگوید خشم آنها را درک می کند ولی اعتصاب تا روز سه شنبه خیلی طولانی است.
البته مثل همیشه، بیشترین هزینه بر دوش جهانگردان است.
یک توریست اسپانیایی با ابراز نارضایتی از این وضعیت می گوید: “آنها باید حداقل خدمات حمل و نقل را به مردم ارائه دهند.”
اما ظاهرا تا روز سه شنبه شهروندانی که اتومبیل ندارند باید به دنبال وسائل جایگزینی چون دوچرخه برای خود باشند.
 وزیر معدن پرو برای نجات معدنچیان کمک خواست
09/04 18:12 CET
وزیر معدن پرو از شرکتهای معادن برای نجات معدنچیان گیر افتاده در این کشور امداد طلبید. چهار روز است که ۹ معدنچی در یک معدن مس در پرو گیر افتاده‌اند.
امدادگران اگرچه توانسته‌اند از طرق لوله‌ای به معدنچیان غذای مایع برسانند اما هنوز نتوانسته‌اند آنان را نجات دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر