خطر اخراج كارگران در صورت برگزاري راهپيمايي روز كارگر


سخنگوي كانون عالي انجمن‌هاي صنفي كارگران كشور اعلام كرد: اين خطر وجود دارد كه كارگران در صورت برگزاري راهپيمايي و تجمع روز جهاني كارگر اخراج ‌شوند. هادي ابوي در گفتگو با ايلنا برگزاري راهپيمايي در روز جهاني كارگر را حق صنفي كارگران اعلام كرد و گفت: طبق اصل 27 قانون اساسي دولت بايد نسبت به ارائه مجوز راهپيمايي در روز جهاني كارگر اقدام كند.
او با انتقاد از عدم برگزاري راهپيمايي روز كارگر در طي سال‌هاي گذشته تصريح كرد: در صورتي كه دولت در سال حمايت از كار و توليد ملي به كارگران مجوز برگزاري راهپيمايي را ندهد در حق آن ها جفا كرده است.

سخنگوي كانون عالي انجمنهاي صنفي كارگران در ادامه با اشاره به بي‌نيازي برگزاري راهپيمايي مسالمت‌آميز به مجوز وزارت كشور طبق اصل 27 قانون اساسي، تصريح كرد: با توجه به اين كه 11 ارديبهشت، روز جهاني كارگر در قانون كار جمهوري اسلامي به رسميت شناخته شده است از اين رو كارگران نبايد در صورت برگزاري تجمع و راهپيمايي در اين روز اخراج شوند.

او در ادامه تصريح كرد: از دولت خواستاريم تا با ارائه مجوز در روز جهاني كارگر به آن ها اجازه دهد تا با برگزاري راهپيمايي خواسته‌هاي صنفي خود را به گوش مسئولين برسانند.

ابوي با انتقاد از اعمال سياست هاي ضد و نقيض دولت ها در خصوص ارائه مجوز راهپيمايي در روز جهاني كارگر گفت: دولت ها در ايران براساس سياست هاي خود نسبت به ارائه مجوز راهپيمايي در روز جهاني كارگر اقدام مي‌كنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر