بازداشت مارکسیست برجسته ی عرب در سوریه

   ٨ ارديبهشت ۱٣۹۱ -  ۲۷ آوريل ۲۰۱۲
  سلامه کایله، فعال مارکسیست برجسته عرب از فلسطین که در سوریه زندگی می کند در شب ۲٣ آوریل توسط رژیم اسد دستگیر شد.
به گزارش سرویس خبری جهانی برای فتح، این خبر توسط ناهید باداوی، یکی از زندانیان سیاسی سابق و همسر سابق او، که در آن زمان با او بوده است، گزارش شده است. ظاهرا هیچگونه اعلان رسمی و عمومی در مورد این بازداشت نشده است و حتی اخبار بیشتری تا این زمان وجود ندارد. نیروهای امنیتی بشار اسد، به جمع کردن و دستگیری فعالان و اعضای اپوزیسیون از طیف های سیاسی مختلف اقدام کرده اند و گاهی اوقات هیچ الگو و روند مشخصی برای زمان دستگیری و یا هدف خاصی از دستگیری های فله ای وجود ندارد.
کایله به مدت هشت سال در اوایل سالهای ۱۹۹۰ زندانی بوده است. از آن زمان به بعد اجازه خروج و ورود او به سوریه با دشواری روبرو بوده است. او در کنفرانس پاریس "چشم انداز انقلاب خاورمیانه و شمال آفریقا" در کنار سخنرانان برجسته ی دیگری، از جمله کمونیست سوری حسن شتیلا، شهرزاد مجاب فعال ایرانی استاد دانشگاه تورنتو، و عادل تبات از حزب کمونیست کارگران تونس و ریموند لوتا نویسنده روزنامه انقلاب، ارگان حزب کمونیست انقلابی آمریکا در ماه مه ۲۰۱۱ سخنرانی کرد.
او همچنین در ۱٣ فوریه ۲۰۱۲ مصاحبه ای با سرویس خبری جهانی برای فتح در مورد اوضاع سوریه انجام داد.
سلامه کایه به عنوان یک مخالف رژیم اسد و همچنین مخالف دخالت های خارجی و یک فعال در حمایت از شورش مردم سوریه و حمایت از دیدگاه های رادیکال تر جنبش در سوریه و منطقه شناخته شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر