کارگران فرانسوی در انتخابات ریاست جمهوری به کدام نامزد رای می‌دهند؟

در نخستین دور انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه که روز یکشنبه ۲۲ آوریل برگزار می‌شود، رای کارگران فرانسه به کدام جناح و جزب سیاسی تعلق خواهد گرفت؟
نرخ بیکاری در فرانسه نزدیک به ده درصد است و بر اساس نظر سنجی‌ها نیمی از فرانسوی‌ها معتقدند مشکلات اقتصادی و بیکاری مهم‌ترین مسیله آن‌ها است.
 به همین دلیل جلب آرا کارگران نه تنها مهم‌ترین هدف نماینده سنتی این طبقه یعنی چپ رادیکال فرانسه به نام «جبهه چپ»، بلکه همچنین هدف حزب راست افراطی «جبهه ملی» نیز هست.
 یک فرانسوی صاحب مغازه کوچک گوشت در یکی از شهرستان‌ها می‌گوید: «نامزد‌ها همیشه فقط وقت انتخابات تلاش می‌کنند نظر مردم را جلب کنند، اما تا به پست و مقام رسیدند دیگر توجه‌ای به مشاغل خرد و اصناف کوچک ندارند در حالیکه در حقیقت ما خزانه دولت را پر می‌کنیم.»
 بنا به آمار در چهار سال گذشته بیش از نهصد کارخانه در فرانسه تعطیل شده‌اند.
 بسته شدن یک کارخانه سازنده قطعات یدکی خودرو در ۶۰ کیلومتری پاریس، کارگران آن را به اردوی ۱۰۰ هزار نفری بیکاران این کشور افزود.
 این کارگران برای جلوگیری از بسته شدن کارخانه به هر اقدامی دست زدند که بی‌نتیجه ماند. یکی از آن‌ها می‌گوید: « امروز به رییس جمهوری نیاز داریم که فرصت‌های کاری را در کشور ایجاد کند نه اینکه کار‌ها از این کشور فرار کنند و به خارج از کشور بروند. حد اقل دستمزد نیز باید با هزینه زندگی یک فرانسوی هماهنگی بیشتری داشته باشد.»
 بر اساس تازه‌ترین نظر سنجی‌های قبل از انتخابات، هنوز بیست در صد فرانسوی‌ها نامزد مورد نظر خود را انتخاب نکرده‌اند. همین آمار می‌گوید فرانسوا اولاند سوسیالیست با ۲۷ درصد و نیکولا سارکوزی ۲۵ در صد بیشترین شانس انتخاب شدن دراین اتخابات را دارند. مارین لوپن از «جبهه ملی» با ۱۷ درصد و ژان لوک ملانشون از «جبهه چپ» با ۱۵ در صد در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر