شورای پشتیبانی از مبارزات مردم در ایران ( تورنتو – کانادا ): جنایت جمهوری اسلامی علیه شهروندان افغانی را محکوم کنیم!

سال 1391 از همان آغاز به سال حمله فاشیستی جمهوری اسلامی علیه شهروندان افغانی ایران بدل شده است. هر روز جلوه ای تازه از این حمله در صدر اخبار می نشیند. گویی کل جمهوری اسلامی از دفتر رهبرش تا کاربدستان پایین رتبه آن در حرکتی هماهنگ و نقشه مند علیه کارگران و زحمتکشان افغانی به حرکت درآمده است. به گوشه هایی از این مارش صلیب شکسته توجه کنیم:

- در آستانه روز سیزده بدر شهرداری اصفهان اعلام کرد که « در روز سیزده بدر برای ایجاد امنیت و تامین رفاه بازدید کنندگان از ورود افغانها به پارک صفه جلوگیری می شود ».
- بخشدار نوشهر حضور شهروندان افغانی را در بخش مرکزی شهر غدغن نمود و اعلام داشت « نوشهر شهری توریستی است و حضور افغانها در این حوضه بشدت محکوم است ».
- فرماندار جهرم هشدار داد « بیش از 9 هزار تبعه افغانی در جهرم مشغول به کار و زندگی هستند که این حجم از اتباع خارجی به بدنه فرهنگی و اجتماعی و امنیتی شهر خدشه وارد می کند ».
- مدیرکل اتباع خارجی استانداری تهران تهدید نمود « اتباع خارجی غیرمجاز ساکن تهران که 560 هزارنفر هستند باید کشور را ترک کنند، در غیر اینصورت دستگیر می شوند ».
- مدیرکل مهاجران واتباع خارجی مازنداران این استان را « منطقه ممنوعه برای حضور افغانها » اعلام داشت و از برنامه ریزی برای اخراج آنان از مازندارن خبر داد.
-  مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استان فارس با تاکید بر ضرورت اخراج اتباع بیگانه از « تمام مسئولان و اصناف و پیمانکاران خواست از نیروهای خارجی غیرمجاز برای مشاغل خود استفاده نکنند».
- امام جمعه ایرانشهر ابراز نگرانی کرد « وجود اتباع بیگانه موجب اشغال فرصت های شغلی و بیکاری جوانان در ایران شهر است».
- معاون سیاسی امنیتی استان گلستان هشدار داد که « حدود 8هزار فرصت شغلی در این استان در اختیار اتباع افغانی قرار دارد». *
این اولین بار نیست که شهروندان افغانی ایران مورد تعرض سیاست های فاشیستی جمهوری اسلامی قرار می گیرند. در طی سی سال گذشته این شهروندان همواره تحت تبعیض و توهین و تحقیر و اذیت و آزار و دشنامهای رژیم بوده اند. شرایط زندگی آنان همیشه چیزی جز فقر و فلاکت و بی حقوقی مطلق و بی ثباتی و ناامنی نبوده است. اگر بخش مهمی از ثروت موجود در ایران توسط نیروی کار ارزان کارگران افغانی و استثمار وحشیانه آنان توسط سرمایه داران ایرانی تولید شده است، اما همین کارگران نیز از بی حقوق ترین بخش طبقه کارگر ایران هستند. آنها تنها به این دلیل که توسط جمهوری اسلامی شهروند به حساب نمی آیند، دستمزدی بسیار پایین تر از همان حداقل دستمزد رسمی در ایران که خود نیز یک چهارم خط فقر رسمی است را دریافت می کنند. تازه اگر پرداخت همین دستمزدها نیز با اما و اگرها و بالاکشیدن های سرمایه داران و دولت مواجه نشوند.
اما علت حمله امسال جمهوری اسلامی به شهروندان افغانی، بحران اقتصادی همه جانبه ایست که بطور روز افزون در آن فرو می رود.  جمهوری اسلامی مانند همه دولت های سرمایه داری می کوشد تا بار و هزینه بحران اقتصادی اش را با تعرض به سطح معیشت کارگران بر دوش آنان بگذارد و در این راه از بکار گرفتن کثیف ترین شیوه های ملی گرایانه و نژاد پرستانه و فاشیستی ابایی ندارد. از این روست که درست هنگامی که تعطیلی کارخانجات و اخراجها شدت یافته و بیکاری گسترده و همه گیر می شود، رژیم اسلامی سرمایه داری انگشت اتهام را بسوی « اشتغال کارگران افغانی » و « تصاحب مشاغل ایرانیان توسط افغانی ها » نشانه می گیرد. یعنی برای انحراف نگاه بخشی از طبقه کارگر از نظام سرمایه داری و حکومت آنان به عنوان علت همه مصائب کارگران، بخشی دیگر از همین طبقه کارگر یعنی کارگران افغانی را قربانی می کند.
در میان خبرهای مربوط به بالا گرفتن سیاست افغان ستیزی جمهوری اسلامی که سیاست سازمانیافته و برنامه ریزی شده کل رژیم است، علی رضا جمشیدی، معاون سیاسی امنیتی استان گلستان سرنخ این سیاست جنایتکارانه را بدست می دهد. او ضمن اعلام تشکیل « گروه ساماندهی و طرد اتباع بیگانه در سال 91 » بر این تاکید می کند که کار این گروه « در راستای شعار حمایت از کار و سرمایه ایرانی از طرف مقام معظم رهبری در سال 91 است ». بنابراین می بینیم که این شعار علی خامنه ای ،  پیامی به کل دستگاه اداری رژیم اسلامی برای حمله به شهروندان افغانی ایران بود.  
مردم نوعدوست و آزادیخواه
همه ما به نام انسانیت و آزادیخواهی وظیفه داریم به هر شکل و از هر طریق ممکن این سیاست جنایتکارانه و فاشیستی جمهوری اسلامی علیه شهروندان افغانی را محکوم کنیم. اگر چه در ایران تحت سلطه جمهوری اسلامی اکثریت مردم در فقر و فلاکت و بی حقوقی و ناامنی و بی حرمتی بسر می برند، اما به همان اندازه که به عنوان شهروند از حق کار و زندگی و تحصیل و غیره برخوردارند، شهروندان افغانی نیز باید ازهمه این حقوق نیز برخوردار باشند. شورای پشتیبانی از مبارزات مردم در ایران ضمن محکوم نمودن سیاست جنایتکارانه جمهوری اسلامی علیه شهروندان افغانی، حمایت کامل خود را از این شهروندان ایرانی و برخورداری آنان از کلیه حقوق برابر اعلام می دارد.

هرگونه ستم و تبعیض علیه شهروندان افغانی محکوم است
زنده باد همیاری و همبستگی انسانی
سرنگون باد جمهوری اسلامی
شورای پشتیبانی از مبارزات مردم در ایران ( تورنتو – کانادا )
7 اردیبهشت 1391/26 آوریل 2012

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر