هزار کارگر سد سیمره شش ماه حقوق دريافت نکرده اند و مصوبه دولت درباره تبديل قرارداد‌هاي پيماني معكوس اجرا مي‌شود وانگور18 هزارتومانی و ...

هزار کارگر سد سیمره شش ماه حقوق دريافت نكرده‌اند
ايلنا: یک فعال کارگری در ایلام گفت: ۱۰۰۰ کارگر سد سیمره ایلام شش ماه حقوق معوقه طلب دارند.

علی غیاثی در گفت گو با ایلنا با اعلام این خبر افزود: كارفرمايان کارگاه‌های مستقر در سد سیمره شهرستان «دره‌شهر» از توابع ایلام شش ماه است مزایا و حقوق ۱۰۰۰ کارگر خو را به تعویق انداخته‌اند.  دبير اجرايي خانه كارگر ايلام ادامه داد: نمایندگان این کارگران با مراجعه به ادارات تابعه برای پی گیری مطالبات خود اقدام کرده‌اند که متاسفانه تا کنون جواب قانع کننده‌ای نشنیده‌اند.

او افزود: از آنجا كه کارگران سد سیمره درآمد دیگری ندارند با دريافت نكردن شش ماه حقوق زندگی‌شان دچار مشکلات فراوانی شده است.

به گفته دبیر اجرایی خانه کارگر ایلام اعتبارات سد سیمره ایلام از محل اعتبارات کشوري تامین و پرداخت می‌شود.

پايان پيام

1391/3/4 - 08:38 
کد خبر : 267326  
  
تبديل قرارداد 100 كارگر رسمي شهرداري ايلام به موقت
ایلنا: يك فعال كارگري در ایلام گفت: شهرداری ایلام قرارداد ۱۰۰ كارگر خدمات شهري را به قراردادهاي سه تا شش ماهه تبديل کرده است.

علی غیاثی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: شهرداری ایلام در اقدامی عجیب با ۱۰۰ کارگر خدماتی و فضای سبز که دارای سوابق ۱۵ تا ۱۸ سال هستند قراداد‌های کوتاه مدت سه تا شش ماهه امضاء کرده است.

دبير اجرايي خانه كارگر ايلام با بیان اینکه کار این کارگران جنبه دائمی دارد افزود: مهم‌ترین دلیلی که می‌شود در خصوص قررارداد کوتاه مدت این کارگران گفت این است که هر زمانی که از سوی شهرداری به وجودشان نیازی نباشد اخراج شوند.

به گفته غیاثی کارگران شهرداری ایلام به علت دائمی بودن شغلشان از طرح طبقه بندی مشاغل برخوردار بودند.

او در خصوص پی گیری مسئولان استانی در خصوص وضعیت این کارگران گفت: با وجود آنكه کارگران شهرداری ایلام بارها در مورد تبديل قرارداد کاری‌شان شکایت كرده‌اند اما اداره کار هنوز هیچ اقدامی در خصوص وضعیت قرارداد این کارگران انجام نداده است.

اين فعال كارگري در بخش دیگری از گفت گوی خود در پاسخ به این سوال که آیا کارگران شهرداری ایلام درباره‌ آموزش روش‌هاي پيشگيري از بيماري‌هاي عفوني به كارگران شهرداري ايلام، اظهار داشت: کارگران شهرداری ایلام از هیچ گونه آموزشی بهره نبرده و برای جمع آوری زباله‌های شهر از حداقل امکانات بهداشتی برخوردارند.

پايان پيام

1391/3/3 - 16:41:28 
کد خبر : 267281  
مصوبه دولت درباره تبديل قرارداد‌هاي پيماني معكوس اجرا مي‌شود
ايلنا: جمعي از كارگران خدمات بار فرودگاه امام خميني در نامه‌اي خطاب به ديوان عدالت اداري از تبديل قرارداد كارگران قرارداد مستقيم بعضي شركت‌هاي هواپيمايي به پيماني با وجود گذشت بيش از دوماه از پايان ضرب‌الاجل هيئت دولت مبني بر تبديل قرارداد پيماني كاركنان دستگاه اجرايي به قرارداد مستقيم خبر دادند.

متن كامل اين نامه كه يك نسخه از آن در اختيار ايلنا قرار گرفته است در ادامه مي‌آيد:

دیوان محترم عدالت اداری

احتراما به استحضار می رساند در پی صدور دستور مقام محترم رئیس جمهور در خصوص تغییر وضعیت کارکنان شرکتهای واسطه به قرارداد مستقیم موجی از شادی در دل کارکنان شرکتی به وجود آورده و امید به امنیت شغلی را افزایش و با نگاهی امیدوارانه و با انگیزه بیشتر دل به کار بسته و به ادامه فعالیت خود مشغول می باشند.

اما متاسافنه این بخشنامه در بخشی از شرکت هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران نادیده گرفته شده و تعدادی از پرسنل قرارداد مستقیم (خدمات فرودگاهی- خدمات بار) که بیش از یکصد نفر می باشند را با توجه به قراردادی که شرکت هما با شرکت تازه تاسیس (هما گروپ) منقعد کرده است می خواهند تغییر وضعیت داده و کارکنان قرارداد مستقیم را به بخش خصوصی (قرارداد شرکتی) واگذار نمایند.

لازم به توضیح است این تعداد پرسنل چندین سال(اغلب بالای ده سال) در شرکت هواپیمائی جمهوری اسلامی مشغول به کار بوده و هر کدام برای خود جایگاه و تخصصی متناسب با شغل خود دارند.

پایان پیام

1391/3/3 - 16:24 
کد خبر : 267294  
انگور، 18‌هزار تومان
مهر: رييس اتحاديه سراسري فروشندگان ميوه و تره‌بار استان تهران ضمن اعلام تازه‌ترين قيمت انواع ميوه در بازار از كاهش قيمت هر كيلوگرم گوجه فرنگي به 800‌تومان خبر داد. رييس اتحاديه سراسري فروشندگان ميوه و 
تره‌بار استان تهران درخصوص قيمت انگور در بازار گفت: درحال‌حاضر قيمت انگور در بازار از كيلويي 22 به 18‌هزار تومان كاهش يافته است. وي با بيان اينكه قيمت گيلاس هم‌اكنون در بازار كيلويي چهار‌هزار تومان است، گفت: تا هفته آينده گيلاس تك دانه به بازار خواهد آمد و قيمت گيلاس به كيلويي دوهزارو 500تومان خواهد رسيد. 
  • مدال گراني براي خربزه

  • قيمت مواد خوراكي همچنان بالا مي‌رود و نرخ‌ها كماكان با فاصله‌اي زياد نسبت به سال گذشته پشت ويترين جان گرفته‌اند. ديروز بانك مركزي در تازه‌ترين گزارش خود از قيمت خرده‌فروشي برخي از مواد خوراكي در تهران اعلام كرد 
    كه به جز تخم‌مرغ و سيب‌زميني، ساير كالاهاي مصرفي در هفته منتهي به 29 ارديبهشت امسال نسبت به هفته مشابه سال قبل از چند 10درصد تا چند صد‌درصد افزايش قيمت را تجربه كرده‌اند. در هفته منتهي به 29 ارديبهشت امسال نسبت به هفته مشابه سال قبل فقط خربزه 5/245‌درصد افزايش قيمت را مزمزه كرده است. سبزي‌هاي تازه نيز در هفته مورد بررسي نسبت به هفته مشابه سال قبل با 1/100‌درصد افزايش قيمت همراه بوده است. جدول زير نشان مي‌دهد كه همه مواد خوراكي با‌درصد‌هاي بالا نسبت به سال قبل گراني را مزمزه كرده‌اند. به نظر مي‌رسد گزارش بانك مركزي كه در واقع گزارش رسمي و دولتي از روند افزايش قيمت‌هاست، جاي انكاري در ميان برخي از مديران دولتي اقتصاد بر جاي نمي‌گذارد. قيمت‌ها بالا رفته‌اند و اين واقعيتي است كه فضاي اقتصاد ايران در يك سال گذشته را نشان مي‌دهد. در حال حاضر فارغ از گزارش‌هاي رسمي، حضور در بازار نشان مي‌دهد كه قيمت مرغ كامل تازه بسته‌بندي كيسه‌اي هر كيلوگرم 4680‌تومان، مرغ منجمد 3100‌تومان، مرغ كامل تازه بسته‌بندي بشقابي 4710‌تومان، تخم‌مرغ تازه غيربسته‌بندي 1790‌تومان، تخم‌مرغ شناسنامه‌دار غيربسته‌بندي 1890‌تومان است. همچنين راسته با استخوان 16300‌تومان، راسته بي‌استخوان 24700‌تومان، ران پاك‌كرده گوسفند 20‌هزار و 900‌تومان، سردست 20‌هزار و 850‌تومان، قلوه‌گاه بي‌استخوان 11‌هزار و 900‌تومان، خورشتي 15‌هزار و 500‌تومان، قلوه‌گاه 9900‌تومان است. بسته 900 گرمي نخود 2600‌تومان، لوبيا چيتي 900 گرمي 2600‌تومان، لوبيا قرمز 900 گرمي 2150‌تومان، لوبيا چشم بلبلي 
    900 گرمي 2350‌تومان، لپه 900 گرمي 2650‌تومان و ماش 
    900 گرمي 2600‌تومان است. شكر فله 1250‌تومان، قند كله فله 1420‌تومان، قند شكسته كارتني 1520‌تومان است. اين نرخ‌ها البته بخش كوچكي از حجم گراني در بازار موادغذايي را به رخ مي‌كشد. خبرگزاري «مهر» در گزارشي به نقل از يكي از متقاضيان خريد شير مي‌نويسد: مگر قرار نبود كه قيمت‌ها كاهش پيدا كند، قيمت شير همان 1200‌تومان است در حالي‌كه فروشنده‌هاي شير مي‌گويند كه در اين ميان مقصر نيستند و براساس نرخ درج شده روي كالا، عمل مي‌كنند. يك فروشنده شير نيز مي‌گويد: برخي از برندهاي توليدكننده مواد لبني كاهش قيمت داده‌اند اما برخي ديگر از اين دستور تمكين نمي‌كنند و بارنامه‌ها را همچنان با قيمت دلخواه خود تعيين مي‌كنند. اين ديگر به فروشنده ارتباطي پيدا نمي‌كند و توليدكننده است كه قيمت دلخواه خود را روي كالا حك كرده است. با اين حساب بايد گفت كه انگاري بازار از يك پيچيدگي بدون قواره تبعيت مي‌كند. پيش از اين مديران اقتصادي قول داده بودند كه قيمت شير كاهش مي‌يابد اما ظاهرا هنوز اين اتفاق رخ نداده است. از سوي ديگر اما گروهي از كارشناسان بر اين باورند كه 
    گره اصلي تمام مشكلات قيمتي كالاهاي مختلف را بايد به حساب توليد نوشت. به قول اين صاحب‌‌نظران اقتصادي، ناهنجاري‌هاي تزريق شده به توليد باعث شده است كه قيمت‌ها نيز نظم پذير نباشند و از سوي ديگر به طور طبيعي نظم اجباري و دولتي را نيز پس بزنند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر