یورونیوز :اعتصاب معدنکاران اسپانیا در اعتراض به کاهش یارانه ها و اعتصاب رانندگان تاکسی لهستانی و ...

اعتصاب معدنکاران اسپانیا در اعتراض به کاهش یارانه ها

24/05 15:53 CET

کارگران معادن ذغال سنگ اسپانیا از روز چهارشنبه اعتصابی چهار روزه را آغاز کردند. کاهش حدود دو سوم از کمک هزینه های دولتی به معادن ذغال سنگ این کشور توسط دولت ماریانو راخوی، دلیل این اعتصاب اعلام شده است. بنا به گزارش ها، دولت اسپانیا بودجه 301 میلیون یورویی سال گذشته در کمک به معادن را به 111 میلیون یورو کاهش داده است. معدن کاران معتقدند این میزان از کاهش یارانه دولتی به تعطیلی معادن و بیکاری آنها خواهد انجامید.
این اعتصاب چها روزه به دعوت دو اتحادیه بزرگ اسپانیا یعنی “او.خه.ته” و“سه.سه.او” در دو بخش انجام می شود. بخش اول روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و بخش دوم روزهای 30 و 31 ماه مه که همراه با تظاهراتی بزرگ خواهد بود.

اعتصاب رانندگان تاکسی لهستانی و تهدید جام ملت های اروپایی

24/05 06:55 CET
رانندگان تاکسی در ورشو و دیگر شهرهای لهستانی، دست به مسدود کردن خیابانهاو تجمع زدند. در اعتراض به طرح آزادسازی مقررات مربوط به این حرفه، آنها دولت را تهدید کردند در صورت عدم لغو این طرح، در طول بازی های فوتبال جام ملت های اروپایی ۲۰۱۲ نیز دست به اعتصاب خواهند زد.

شرکت کامپیوتری اچ پی، ۲۷ هزار کارمند خود را اخراج می کند

24/05 06:55 CET

شرکت غول آسای کامپیوتری اچ پی یا هیولت پکارد اعلام کرد، تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی، بیش از ۲۷ هزار نفر از کارکنان خود را اخراج خواهد کرد. این بخشی از اقداماتِ مدیر عامل جدید این شرکت برای کاهش هزینه ها و تشویق سرمایه گذاری های مجدد در این شرکت است. 
 
سال گذشته، شرکت اچ پی، یک و شش دهم میلیارد سود خالص داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر