اخبار کارگری 20 مه 2012

حرکت اعتراضی دهها هزار نفره در آخرین روز «اشغال فرانکفورت»

نقاد معترض: آخرین روز از اعتراض 4 روزه آکسیون Blockupy فرانکفورت در حالی که دهها هزار نفر در آن شرکت کرده بودند به پایان رسید. در طول تمامی این 4 روز پلیس با سرکوب و دولت آلمان با تبلیغات بشدت منفی تلاش کردند که چهره این حرکت ضدسرمایه داری را مخدوش و در نهایت ناچیز جلوه دهند، اما شرکت بیشمار توده های معترض علیه سرمایه, نه تنها تبلیغات دولت آلمان را بی تاثیر نمود بلکه دست دروغین مدیای آنرا نیز باز کرده و چهره پوشالی دمکراسی را نیز برملا نمود. همچنین در اعتراض علیه اقدامات سرکوبگرانه دولت آلمان در برابر Blockupy فرانکفورت، روز قبل در شهر ونیز ایتالیا سفارت آلمان مورد حمله قرار گرفته و تسخیر شده بود. نیروی این حرکت اعتراضی هرگز از ذهن جامعه آلمانی زدوده نخواهد شد.

بي‌عدالتي تبديل به قاعده شده است

بسیاری از تظاهرکنندگان که صورت‌های خود را پوشانده بودند، پلاکاردهایی حمل می‌کردند که روی آنها نوشته شده بود: «بی‌عدالتی تبدیل به قاعده شده است» و «خلاقیت به سرمایه‌داری نیازی ندارد.»
ایلنا: حداقل 20 هزار تن ازمخالفان نظام سرمایه‌داری، بار دیگر در فرانکفورت دست به یک راهپیمایی آرام زدند.
به گزارش ايلنا به نقل از يورونيوز، تظاهرکنندگان درچهارمین روز اعتراض، با تجمع درمرکز پایتخت تجاری آلمان، نسبت به اتخاذ تدابیر ریاضتی توسط مسئولان اروپا اعتراض کردند.
بسیاری از تظاهرکنندگان که خلاف قانون تظاهرات صورت‌های خود را پوشانده بودند، پلاکاردهایی حمل می‌کردند که روی آنها نوشته شده بود: «بی‌عدالتی تبدیل به قاعده شده است» و «خلاقیت به سرمایه‌داری نیازی ندارد.»
یکی از آنها درباره دلیل حضورش درخیابان می‌گوید: «من برای مخالفت علیه چیزی نیامده‌ام بلکه هدف من حمایت ازجهان است؛ جهانی که در آن برای همه به مقدار کافی خوراک، درمان و بهداشت وجود داشته باشد و شکاف بین ثروتمندان و فقرا دائما بيشتر نشود.»
پنج هزار نیروی پلیس از چهارشنبه گذشته و هم‌زمان با شروع این تظاهرات‌ها، امنیت این منطقه تجاری که بانک مرکزی اروپا را نیز درقلب خود جای داده است، برعهده داشتند.
این تنها تظاهرات دارای مجوز طی روزهای اخیر در فرانکفورت بود و به گزارش منابع خبری، پلیس کسی را در جریان آن دستگیر نکرده است.

تظاهرکنندگان درفرانکفورت:“خلاقیت به سرمایه داری نیازی ندارد”

حداقل بیست هزار نفر ازمخالفان سرمایه داری بعدازظهر شنبه، باردیگر در فرانکفورت دست به یک راهپیمایی آرام زدند. تظاهرکنندگان درچهارمین روز اعتراض، با تجمع درمرکز پایتخت تجاری آلمان، نسبت به اتخاذ تدابیر ریاضتی از سوی مسئولان اروپا اعتراض کردند.
بسیاری از تظاهرکنندگان که برخلاف قانون تظاهرات صورت های خود را پوشانده بودند، پلاکاردهایی حمل می کردند که روی آنها نوشته شده بود:“بی عدالتی تبدیل به قاعده شده است” و یا “خلاقیت به سرمایه داری نیازی ندارد”.
یکی از آنها درباره دلیل حضورش درخیابان می گوید :“من برای مخالفت علیه چیزی نیامده ام بلکه هدف من حمایت ازجهان است. جهانی که در آن برای همه به مقدار کافی خوراک، درمان و بهداشت وجود داشته باشد و شکاف بین اغنیا و فقرا دائما زیادتر نشود.”
پنج هزار نیروی پلیس از روز چهارشنبه و همزمان با شروع این تظاهراتها، امنیت این منطقه تجاری که بانک مرکزی اروپا را نیز درقلب خود جای داده است، برعهده داشتند.
یک معترض در مورد تعداد نیروهای امنیتی مستقر درمحل تظاهرات می گوید :“خیلی خنده دار است که خیابانها را پلیس مسدود کرده نه تظاهرکنندگان. حدس می زنم که آنها خوشان هم از این میزان تدابیرامنیتی خنده شان گرفته باشد.”
این تنها تظاهرات دارای مجوز طی روزهای اخیر در فرانکفورت بود و به گزارش منابع خبری پلیس کسی را در جریان آن دستگیر نکرده است.

خشم دانشجویان ایالت کبک از تصویب ممنوعیت اعتصاب

دانشجویان ایالت کبک کانادا در مخالفت با تصویب قانون اضطراری ممنوعیت اعتصاب بطور گسترده در خیابان ها تظاهرات کردند.
این قانون بدنبال یکی از طولانی ترین اعتصابات دانشجویی و به منظور پایان دادن به آن در پارلمان محلی تصویب شد.
دانشجویان که در اعتراض به افزایش شهریه ها از 14 هفته پیش اعتصاب را شروع کرده اند پس از تصویب لایجه جدید دولت محلی کبک را به نافرمانی مدنی گسترده تهدید کردند.
دولت کبک اعتصابات را برای اقتصاد منطقه زیان آور دانسته است.

معترضان نشست گروه هشت: “به حمایت از دیکتاتورهای آفریقایی خاتمه دهید”

همزمان با دومین روز از نشست سران گروه هشت در کمپ دیوید آمریکا، صدها نفر ازمخالفان سیاستهای این گروه در خیابانهای تورمونت درمریلند تجمع کردند.
معترضان خواستار توجه بیشتر این گروه به مردم آفریقا و عدم حمایت از رژیمهای خودکامه قاره سیاه شدند.
یکی از تجمع کنندگان می گوید :“ما اینجا آمده ایم تا به سران گروه هشت بگوییم دست از حمایت رژیم های دیکتاتوری بردارند و به جرایم جنگی که با کمک آمریکا و کشورهای اروپایی انجام می شود، خاتمه دهند.” این درحالیست که در لیست مدعوین کاخ سفید نام برخی از رهبران آفریقایی دیده می شود. درهمین حال باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا روز شنبه درجریان ضیافت نهار با رهبران منطقه ای از طرح جدیدی برای توجه بیشتر به مسئله تغذیه در آفریقا و ضرورت افزایش تولیدات کشاورزی خبر داد. او حل این معضل را محدود به مشارکت دولتها ندانست و خواستار مشارکت بخش خصوصی در این مورد شد.
اشتفان گروبه خبرنگاراعزامی یورونیوزمی گوید:“حضوربرخی از سران کشورهای آفریقایی در روز دوم نشست گروه هشت در اینجا، حواشی مخصوص چنین نشست هایی را با خود به شهر تورمونت آورده است، از بی تفاوتی گرفته تا مقاومت. اما معترضان بقدری از محل اجلاس دور نگه داشته شده اند که بعید است سران گروه هشت صدای آنها را بشنوند.”

تظاهرات و اعتراض به سبک فکاهی در اسپانیا

در اعتراض به 30 در صد افزایش قیمت بلیط مترو در مادرید ، چند صد نفر از اهالی با پوشیدن لباس های شیک و گران قیمت در ایستگاه پوئرتو دل سول یکی از ایستگاههای اصلی شهر تجمع کردند.
این روش اعتراضی کنایه از مشکلات اقتصادی مردم اسپانیا است. آنها می گویند با توجه به گرانی بلیط، استفاده از مترو یک نوع رفاه و تجمل است و کارکنان معمولی و کارگران دیگر نمی توانند استطاعت خرید بلیط را ندراند.
یکی از شرکت کنندگان در این اعتراض می گوید:“می خواهیم به آنها بگویم که حقوق ما کافی نیست. نمی شود با حداقل دستمزد زندگی کرد بعلاوه قیمت بلط مترو هم اضافه شود. چطور باید حقوق مان را آخر ماه باید برسانیم.”
دیگری در توضیح شیوه اعتراض می گوید:” در حالیکه قیمت بلیط مترو بطور قابل توجه ای افزایش پیدا کرده، استفاده از مترو مانند سفر با قطار ویژه “اورینت اکسپرس” است. ما طوری لباس پوشیدیم که گویی می خوهیم سوار این گونه قطار ها بشویم.”
قیمت ده بلیط مترو از ن9 یورو و 30 سنت به 12 یورو افزایش پیدا کرده است. این بیشترین میزان افزایش قیمت بلیط مترو در ده سال گذشته است.

هشدارها نسبت به رشد روزافزون بیکاری در ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر می‌گوید که تشدید بحران و رکود اقتصادی در ایران به بهای تعدیل و اخراج کارگران تمام شده است. او نسبت به موج جدید بیکاری گسترده و رو به رشد در کشور هشدار داده است.
اسماعیل حق‌پرستی، دبیر اجرایی خانه کارگر ایران به خبرگزاری ایلنا گفته که برخی بنگاه‌های بزرگ کشور به اخراج نیروی کار روی آورده‌اند. وی افزوده که عرضه‌ی فراوان نیروی کار با فرصت‌های جدید شغلی همخوان نیست و این موجب شده که جمع کثیری از کارگران به راحتی اخراج شوند.
اسماعیل حق‌پرستی تاکید کرده که اکثر واحدهای تولیدی و صنعتی با افزایش مشکلات خود ناچارند قراردتد بخش اعظمی از نیروی کار خود را تمدید نکرده یا اخراج کنند.
دبیر اجرایی خانه کارگر ایران نامی از بنگاه‌های بزرگ نیاورده اما به‌طور نمونه کاهش خطوط تولید در خودروسازی‌ها دغدغه اصلی کارگران این عرصه است که نگران اخراج، تمدید نشدن قراردادها یا اعمال سیاست تعدیل و بازخرید هستند. مشکل اصلی خودرو سازان، قطعات وارداتی عنوان می‌شود که به دلیل تحریم‌ها و دشواری‌های مالی و بانکی، امکان تامین آنها فراهم نیست.
اسماعیل حق‌پرستی با اشاره به تشدید بحران و رکود اقتصادی در کشور، از جمله به کاهش مسافر خارجی و درآمد هتلداران پرداخته و گفته که این وضع موجب اخراج کارگران شاغل در این رشته شده است.
وی یادآور شده که هتلداران برای کاهش هزینه‌‌ها و نپرداختن بیمه و مالیات، نیروی کار جوان خود را بیرون کرده و از افراد بازنشسته استفاده می‌کنند. وی در گفتگو با ایلنا نسبت به موج جدید بیکاری در ایران هشدار داده است.
آمار رسمی ایران تعداد بیکاران را سه تا سه و نیم میلیون نفر اعلام می‌کند اما کارشناسان میزان واقعی را به مراتب بیشتر از این می‌دانند. هر ساله حدود ۸۰۰ هزار نفر وارد بازار کار ایران می‌شوند اما زیرساخت‌های اقتصادی این کشور توان کافی برای پاسخگویی به این حجم از متقاضیان کار را ندارند.
کارشناسان اقتصادی می‌گویند که ایران برای کنترل بیکاری و کاهش نرخ آن باید سالانه بیش از یک میلیون شغل ایجاد کند. شرط لازم برای چنین زمینه‌ای، رشد اقتصادی بالای ۷ درصد است اما پیامدهای ناشی از تحریم، هم رشد اقتصادی این کشور را تنزل داده‌اند و هم موجب خوابیدن پروژه‌های سرمایه‌گذاری و ورشکستگی بنگاه‌ها و کارخانجات موجود شده‌اند.
دولت ایران به تازگی از کاهش نرخ بیکاری در سال ۱۳۹۰ خبر داده است. این در حالی است که شاخص اشتغال در این کشور با هفته‌ای یک ساعت کار تعریف می‌شود.
فتح‌الله بیات، رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی ایران به خبرنگار ایسنا گفته که هر روزه با حجم بالایی از مراجعات روزمره کارگران و بیکاران مواجه است: « وقتی هر روز از گوشه و کنار خبر اخراج کارگران و تعطیلی کارخانه‌ای را می‌شنویم، چطور است که آمار ایجاد اشتغال بالا رفته است؟»
بحران تولید و انسدادهای ناشی از تحریم و رکود اقتصادی در ایران به تعطیلی و ورشکستگی شمار زیادی کارگاه‌های کوچک و متوسط انجامیده است. کارگران بسیاری از واحدهای صنعتی ماه‌ها حقوق معوقه دارند. پاره‌ای نیز برای گذران زندگی تن به هر شرایطی از سوی کارفرما از جمله پذیرش قراردادهای موقت و چند روزه با دستمزدهای نازل داده‌اند.
بیات افزوده که نگرانی عمده آن است که همین شغل‌های موجود هم از دست بروند. رییس اتحادیه كارگران قراردادی و پیمانی ایران گفته اگر شغل جدیدی در كشور ایجاد نمی‌شود دستكم كارخانه‌ها و كارگاه‌هایی كه هم اكنون در حال فعالیت هستند حفظ شوند تا بیش از این به جمعیت جویای کار کشور افزوده نشود.

كارگران اخراجي دانشگاه آزاد لارستان حقوق معوقه خود را نگرفته‌اند

بهانه مسئولان دانشگاه آزاد لارستان از اخراج کارگران خدماتی، كاهش تعداد دانشجویان جذب شده و به تبع كاهش درآمدهاي اين واحد آموزشي اعلام شده است.
ایلنا: یکی از کارگران قراردادی دانشگاه آزاد واحد لارستان طی تماسي با خبرگزاري ايلنا از عدم پرداخت حقوق و معوقات خود و ساير كارگران خدماتي اين دانشگاه يك سال پس از اخراج خبر داد.
به گزارش ايلنا، اين كارگر تعداد اخراج شدگان را ۶۰ نفر اعلام کرد و افزود: كارگران اخراجي در بخش خوابگاه‌‌ها و سایر مشاغل خدماتی كار مي‌كردند که با گذشت بیش از یکسال هنوز حقوق و مطالبات قانونی‌شان پرداخت نشده است.
او مدعي شد: بهانه مسئولان دانشگاه آزاد لارستان از اخراج کارگران خدماتی، كاهش تعداد دانشجویان جذب شده و به تبع كاهش درآمدهاي اين واحد آموزشي اعلام شده است.
او درباره سوابق فعالیت كارگران اخراج شده اظهار داشت: میانگین سوابق کاری این ۶۰ نفر از ده سال تا ۱۵ سال بوده است.
همچنين خبرنگار ايلنا جهت پيكيري اين خبر با يك فعال كارگري در لارستان گفتگو كرد.
دبیر اجرایی خانه کارگر لارستان با تایید ادعای این کارگر گفت: از مهر ماه سال ۸۸ بخش خدماتی دانشگاه آزاد لارستان به بخش خصوصی (شرکت امید دانش) واگذار شد و همه کارکنان قرادادی به زیر مجموعه این شرکت انتقال یافتند.
محمد حسن قوامی با بیان اینکه در فروردین سال ۹۰ نیروهای خدماتی این دانشگاه اخراج شدند تصریح کرد: تاکنون هیچ معوقات این کارگران پرداخت نشده است.
او گفت: با شکایات این اخراج شدگان به مراجع قانونی و هیئت‌های حل اختلاف پیمانکار گفته است پولی برای پرداخت معوقات کارگران اخراجی ندارم.

گسترش قراردادهاي سفيدامضاء در پي هدفمندي يارانه‌ها

70 درصد از زنان كارگر با قراردادهاي سفيد امضاء مشغول به كار هستند/ با محدوديت‌هايي كه براي اشتغال زنان وجود دارد توان مقاومت آنان در مقابل قراردادهاي سفيدامضاء هم كمتر است.
ایلنا: يك فعال كارگري گفت: قراردادهاي سفيد امضا پس از اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها گسترش يافته‌اند.
پروین محمدی در گفتگو با ايلنا ضمن بيان اين مطلب گفت: به دليل فشار بيش از حدي كه در پي هدفمندي يارانه‌ها و افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي بر بخش توليد وارد شد، كارفرمايان كه از عهده پرداخت هزينه انرژي واحدهاي توليدي بر نمي‌آمدند اين زيان را با انعقاد قراردادهاي سفيد امضا از طريق حقوق كارگران جبران مي‌كنند.
محمدي با بيان اينكه 70 درصد از زنان كارگر با قراردادهاي سفيد امضاء مشغول به كار هستند، درباره پيشينه‌ي اين نوع قرارداد گفت: پس از تفسير تبصره دوم ماده هفت قانون كار قراردادهاي موقت در روابط كار ايران گسترش يافت و اين قراردادهاي ناعادلانه چنان جاي‌پايش را محكم كرد كه ديگر استخدام رسمي كارگر به ندرت اتفاق مي‌افتاد اما اينك با سوءاستفاده از همين قراردادهاي ناعادلانه، قراردادهاي سفيد امضاء دارد جاي پايش را در روابط كار ايران محكم مي‌كند.
اين فعال كارگري يكي ديگر از دلايل رواج قراردادهاي سفيد امضا را گسترش بيكاري دانست و توضيح داد: در شرايطي كه بيكاري چنان گسترش يافته كه كارگر به دليل فقدان امنيت شغلي و براي دستيابي به حق كار كردن حاضر است هر شرايطي را بپذيرد، زير بار خفت پذيرش تسويه حساب قبل از شروع به كار هم مي‌رود.
او وزارت كار را مسئول مستقيم تضييع حقوق زنان كارگر در قالب انعقاد قراردادهاي سفيدامضاء دانست و ادامه داد: وزارت كار مسئول بازرسی از واحد‌های تولیدی را به عهده دارد اما با كوتاهي آنها و شانه خالي كردن از زير بار مسئوليت، دست كارفرما هم براي انعقاد قرارداد سفيد امضا با كارگر باز مي‌شود.
عضو اتحاديه آزاد كارگران ايران با اشاره به محدوديت‌هاي اشتغال زنان در ايران، بيان كرد: به دليل اينكه مردان امكان بيشتري براي انتخاب شغل‌ دارند امكان مقاومت بيشتري هم در مقابل اين قراردادها مي‌توانند داشته باشند اما با محدوديت‌هايي كه براي اشتغال زنان وجود دارد توان مقاومت آنان در مقابل قراردادهاي سفيدامضاء هم كمتر است و به همين دليل شاهد شيوع 70 درصدي اين نوع قرارداد در ميان زنان كارگر هستيم.
اين فعال كارگري يكي ديگر از دلايل رواج قراردادهاي سفيد امضا در ميان زنان كارگر را حضور اكثر آنان در كارگاه‌هاي كوچك دانست و گفت: در كارگاه‌هاي بزرگ كمتر شاهد چنين تخلفاتي هستيم اما در كارگاه‌هاي كوچك و متوسط به دليل كم‌كاري بازرسي كار قراردادهاي سفيد امضا گسترده‌تر است.
محمدي در خاتمه تاكيد كرد: وزارت كار بايد با انجام بازرسي‌هاي دقيق و مستمر و مجازات‌هاي سنگين اجازه سوءاستفاده از شرايط تحميلي به جامعه كارگري را ندهند.

کارکنان بخش عمومی یونان، قربانی بحران بدهی ها

کارکنان بخش عمومی یونان در گرداب بحران بدهی‌های دولت این کشور فرو رفته‌اند. آن‌ها از سال ۲۰۱۰ اعتراضشان را نسبت به سیاستهای سخت گیرانه نشان داده‌اند. کارکنان بخش‌های عمومی و بازنشستگان آسیب پذیر‌ترین بخش در برابر سیاستهای ریاضتی‌اند.
کاهش دستمزد‌ها، حذف پاداش و روزهای تعطیل و افزایش سن بازنشستگی به ۵۰ سال، گریبان کارکنان بخش امنیت شهری وابسته به بخش اداری دولت را نیز گرفت.
رییس سندیکای اصلی کارکنان بخش دولتی در سال ۲۰۱۱ گله‌های خود را اینگونه بیان می‌کند: «کارکنان نمی‌توانند بیش از این با تدابیر سخت گیرانه اقتصادی کنار بیایند. آن‌ها طی ۲۲ ماه گذشته به شدت آسیب دیده‌اند. ما ۱۵ درصد قدرت خریدمان را از دست داده‌ایم. و این نه به معنای خروج از بحران بلکه به معنای تشدید آن است.»
اما موضوع به اینجا ختم نمی‌شود نهادهای وام دهنده به یونان، این کشور را ملزم به کاهش نیروی کار بخش دولتی کرده‌اند. یونان با ۵ میلیون نیروی فعال، بیش از ۷۰۰ هزار نفر شاغل در بخش دولتی دارد که بنابر آمار رسمی دولت در آوریل سال جاری، حدود ۶۳۶ هزار نفر از آن‌ها دارای قرارداد دائمی هستند و تنها در حدود ۷۰ هزار تن از کارکنان بخش دولتی قراردادهای دیگری دارند.
یونان بین سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ ملزم به کاهش ۱۵۰ هزار شغل در بخش دولتی است، اما برای مقابله با بدهی‌ها، دولت یونان به این کارکنان نیاز خواهد داشت، بویژه در وزرات دارایی برای مبارزه با فرارهای مالیاتی.
در ژانویه سال ۲۰۱۲، دولت فهرستی از تقلب‌های مالیاتی بزرگ را منتشر کرد که مبلغ آن نزدیک به ۱۵ میلیارد یورو می‌رسید. مبلغی که دولت با آن می‌توانست ۵/۱۴ میلیارد یورو از بدهی‌هایش را در سررسید ماه مارس بازپرداخت کند.
صرفنظر از آنچه در یونان روی دهد، اصلاحات در دولت این کشور به قوت خود باقی است، وظیفه‌ای دشوار و سنگین. در همین زمینه یورونیوز پاناجیوتیس کارکاتسولیس، از مدیران ارشد دولتی و یکی از مشاوران اتحادیه اروپا در آتن گفتگویی انجام داده که متن آن در ادامه آمده است.
یورونیوز: آقای کارکاتسولیس، با تشکر از شما برای حضور در این گفتگو. آیا یونان مایل است به اصلاحات درخواستی اتحادیه اروپا جامه عمل بپوشاند؟ و آیا می‌تواند در مهلت تعیین شده به آن دست یابد؟
پاناجیوتیس کارکاتسولیس: این امری ضروری است و نمی‌دانم طی ماه‌های آینده چه روی خواهد داد. با این همه اصلاحات در بخش اداری کاملا ضروری است و هر اصلاحات دیگری در زمینه اقتصادی یا مالی بدون این تغییرات، دوامی نخواهد داشت.
یورونیوز: چه اولویتی مطرح است و سریع‌ترین تاثیراتی که انتظار دارید کدامند؟ اصلاحات مالی؟
پاناجیوتیس کارکاتسولیس: در حال حاضر با نبود یک راهبرد روبرو هستیم که دولت یونان را در آینده نزدیک راهبری کند. بهتراست بگویم بعد از یک یا دو سال آینده. از اینرو، دولت یونان در بحران عمیقی فرو رفته است. تا آنجا که به کارکنان دولتی مربوط می‌شود وضعیت بدی حکم فرماست. کارآیی در سطح خیلی پایین و انجام امور در این سطح خیلی گران تمام می‌شود. از سوی دیگر دو سال گذشته که تحت تفاهمنامه عمل کردیم طرح و برنامه خیلی روشنی نداشتیم و مراحل و گام‌های تغییر وضعیت، چندان روشن نبودند. تنها اقداماتی پراکنده اینجا و آنجا انجام می‌شدند، آنهم نه به صورت کامل و بنابراین نتیجه هم خیلی ناچیز بود.
یورونیوز: فساد و ناکارآمدی در نظام دولتی یونان تا حدی ریشه در فرهنگ اینجامعه دارد. برای تغییر فرهنگ اینجامعه چه خواهید کرد؟
پاناجیوتیس کارکاتسولیس: متوجه هستم که این یک موضوع فرهنگی است و باید برخی نگرش‌ها تغییر یابد، نگرش هایی که در برخی حوزه‌هایی که هیچ کنترلی یا کنترل اندکی وجود دارد شکل گرفته‌اند. برای این منظور به سیاستگذاری کامل و تعهد کامل احزاب حاکم نیاز است. این امر مستلزم تلاش بسیار و اقدامات کاملا هماهنگی است.
یورونیوز: شما اخیرا از سوی یک موسسه آمریکایی عنوان بهترین کارمند انتخاب شدید. اگر شما به این نشان دست یابید قطعا مایه افتخار هموطنان خود خواهید بود. اجازه دهید از شما بپرسم آیا این تصور کلیشه‌ای که یونانی‌ها در حال باختن روحیه خود هستند درست است؟
پاناجیوتیس کارکاتسولیس: البته که تصورات کلیشه‌ای وجود دارند، که شاید بتوان گفت بیشتر بار ایدئولوژیک دارند. اما حقیقت این است که اگر دولت هنوز به کارش ادامه می‌دهد به دلیل وجود افراد زیادی است که سعی می‌کنند در خدمات عمومی به بهترین شکل ممکن عمل کنند. دولت به لطف این کارمندان هنوز به حیات خود ادامه می‌دهد. از سوی دیگر، درک می‌کنم که نمی‌توانیم از تغییرات بزرگ سخن بگوییم اگر سیاستمداران را در کنار خود نداشته باشیم. اگر تعهد سیاستمداران و پارلمانی را که مقرراتی تصویب می‌کنند نداشته باشیم. از این نظر، درک می‌کنم که مشکلاتی وجود دارد و به زودی مسئله سیاسی حل خواهد شد و این بدان معناست که حکومتی پایدار خواهیم داشت که خدمات اجتماعی را بهتر به انجام برساند.

انفجار یک تونل در چین جان ۲۰ کارگر را گرفت

وقوع چنین حوادثی در چین به دلیل عدم وجود استانداردها به یک امر عادی تبدیل شده است. در ماه نوامبر نیز انفجار جان 7 نفر را در جنوب چین گرفت.
ايلنا: انفجار مواد منفجره در یک تونل در حال ساخت در چین ۲۰ کشته و یک زخمی برجای گذاشت.
به گزارش ايلنا به نقل از گاردین، وقوع یک انفجار در تونل یک بزرگراه درحال ساخت در استان «هیونان» چین 20 کشته و یک زخمی برجای گذاشت.
این انفجار هنگامی روی داد که یک خودرو در حال تخلیه مواد منفجره در تونل یک بزرگراه در دست احداث بین شهرهای «یانلینگ» و «روچنگ» در استان هیونان بود.
طبق گزارش پلیس محلی، در این انفجار 20 نفر کشته و یک نفر نیز زخمی شدند.
براساس این گزارش، وقوع چنین حوادثی در چین به دلیل عدم وجود استانداردها به یک امر عادی تبدیل شده است. در ماه نوامبر نیز انفجار جان 7 نفر را در جنوب چین گرفت.

وزارت‌تعاون موظف به صدور گواهی‌نامه شغلی برای کارگران ایرانی اعزامی شد

مجلس، وزارت تعاون و رفاه اجتماعی را موظف کرد برای همه کارگران ایرانی که در ارتباط با صدور خدمات فنی اعزام می‌شوند، گواهی نامه شغلی صادر کند.
ایلنا: مجلس، وزارت تعاون و رفاه اجتماعی را موظف کرد برای همه کارگران ایرانی که در ارتباط با صدور خدمات فنی اعزام می‌شوند، گواهی نامه شغلی صادر کند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان مردم در بهارستان در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه و در ادامه رسیدگی به طرح یک‌فوریتی اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات، ماده 12 این طرح را به تصویب رساندند.
به موجب مصوبه مجلس، کارگران ایرانی اعزامی موضوع قراردادهای صدور خدمات فنی به خارج از کشور به شرط داشتن گواهی‌نامه شغلی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت هرگونه عوارض و مالیات معاف هستند.
بهارستان نشینان در تبصره یک این ماده، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را موظف کردند برای همه کارگران ایرانی که در ارتباط با صدور خدمات فنی، اعزام می‌شوند گواهی نامه شغلی صادر کند و مراتب را به سازمان تامین اجتماعی برای وصول حق بیمه و تحت پوشش قرار دادن آنها در داخل و خارج کشور اطلاع دهد.
طبق مصوبه دیگر مجلس در تبصره 2 ماده مذکور سازمان تامین اجتماعی مکلف شد با دریافت حق بیمه افراد مذکور در این ماده، مطابق قانون تامین اجتماعی مصوب سوم تیر ماه 1354 و اصلاحیه‌های بعدی آنها را بیمه کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر