نرخ بیکاری بیش از 23 درصد است و بیکاری 67 کارگر چدن پارس ساوه و...

  حسن اعتضادي: نرخ بيكاري بيش از 23 درصد است
ایلنا: حسن اعتضادي با تاكيد بر لزوم افزايش سياست هاي حمايتي دولت از اقليت هاي مذهبي در مناطق مرزي كشور خاطرنشان ساخت: هم اكنون مردمي كه در مناطق مرزي كشور زندگي مي كنند به دليل عدم وجود فرصت هاي شغلي مجبور به قاچاق كالا هستند. 

اين كارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار ايلنا اعلام كرد: دولت به صورت غير مستقيم و ناخواسته موجب ترويج قاچاق كالا در مناطق مرزي شده است.

وي اجراي سياست هاي غلط اقتصادي را موجب افزايش بيش از پيش نرخ بيكاري اعلام كرد و خاطرنشان ساخت: با در نظر گرفتن بيكاري پنهان مي توان آمار را در كشور بيش از 23 درصد اعلام كرد.

اين كارشناس اقتصادي با تاکید بر لزوم افزایش حجم سرمایه گذاری های خارجی در ایران یادآور شد: اعمال تحریم ها علیه ایران سبب کاهش سرمایه گذاری خارجی شده که می توان يكي ديگر از دلايل بحران بیکاری را از تبعات این رخداد جهانی دانست.

وي یاد آور شد: به منظور جذب سپرده‌های مردم در بانک ها باید نرخ سود سپرده گذاری در بانک های کشور نرخ جذاب و قابل قبولی باشد. از این رو تا زمانی که نرخ طلا و ارز در بازار ایران بالاست مردم تمایلی به سپرده گذاری در بانک ها ندارند. و سرمایه ها از بخش تولید خارج و در بازار ارز پس انداز می شود.

اعتضادي با اشاره به افزایش حجم پول های سرگردان در کشور یاد آور شد: حجم پول های سرگردان در جامعه هم اکنون به 200 هزار میلیارد تومان رسیده است.

پايان پيام

1391/3/6 - 12:48:58 
کد خبر : 267689  
67 کارگر چدن پارس ساوه بيكار شدند
ایلنا: يك فعال كارگري در ساوه اعلام کرد: در پي عدم تمديد قرارداد، 67 كارگر واحد صنعتی چدن پارس بيكار شدند.

مهدی زمانی در گفت گو با ایلنا ضمن اعلام این خبر گفت: کارخانه چدن پارس واقع در شهرک صنعتی ساوه كه متعلق به بخش خصوصی است، به علت نداشتن نقدینگی و کمبود مواد اولیه ناچار شده است ادامه همکاری با ۶۷ کارگرقرار دادی خود را متوقف کند.

او با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از مواد اولیه کارخانه چدن پارس از کشورهای خارجی از جمله چین تامین می‌شوند، افزود: حدود ۸۰ درصد از مواد مورد نیاز تولید این کارخانه از منابع داخلی تامین می‌شود.

این فعال کارگری نبود نقدینگی و به صرفه نبودن تولید را از بارز‌ترین مشکلات این واحد تولیدی دانست و اظهار داشت: ع عدم افزایش قیمت محصولات تولیدی این کارخانه در سه سال گذشته با توجه به تورم و گرانی‌های ناشی از هدفمند کردن یارانه‌ها، باعث شده است این واحد صنعتی دچار مشکل شود.

زمانی در ادامه گفت: کارگران واحد تولیدی چدن پارس با تایید مشکلات کارفرمای خود از عدم حمایت دولت از این واحد صنعتی گلایه دارند و از مسئولان می‌خواهند در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی مشکلات این واحد صنعتی رفع شود.

او در خاتمه گفت: با بيكاري ۶۷ کارگر قراردادی مجموع کارگرانی که در این واحد فعالند به ۱۳۵ نفر می‌رسد که از این تعداد فقط ۹ نفر داراي قرارداد رسمی هستند.

پايان پيام

1391/3/6 - 14:22:46 
کد خبر : 267755  
کارگر جوشکار بر اثر سقوط از ساختمان جان خود را از دست داد
ایلنا: عضو هیئت رئیسه انجمن‌صنفی کارگران ساختمانی کشوراعلام کرد: کارگر ۴۵ ساله‌ای معروف به سید امین در حین انجام کاربر اثر سقوط از طبقه پنجم ساختمانی واقع در میدان شهدا، خیابان نادری جان خود را از دست داد.

محمد باقری با اعلام این خبر به ایلنا گفت: در این حادثه که دقایقی پیش اتفاق افتاده است هنوز هیچ یک از مراجع قانونی و ارگانهای امداد رسانی در محل وقوع حادثه حاضر نشده‌اند.

او افزود: به گفته شاهدان عینی دلیل سقوط این کارگر از طبقه پنج ساختمان مسکونی که مشغول جوشکاری بوده است نبستن کمربند ایمنی حین انجام کار بوده است.

پایان پیام

1391/3/6 - 18:26:49 
کد خبر : 267877  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر