کارگران کارخانه پلی اوتان دو ماه حقوق دريافت نکرده اندو بيكاري 40 هزار نيروي كار آموزش‌ديده دربروجردو بيش از 30 درصد از كارخانجات توليد چاي در كشور تعطيل شده‌اندو...


کارگران کارخانه پلی اوتان دو ماه حقوق دريافت نكرده‌اند
ایلنا: یک فعال کارگری در قزوین خبر داد: کارگران کارخانه پلی اوتان دو ماه حقوق نگرفته‌اند.  عید علی کریمی در گفت گو با ایلنا با بیان مطلب فوق افزود: کارگران کارخانه پلی اوتان واقع در شهرک صنعتی قزوین از اسفند ماه سال گذشته که به عنوان الحساب مبلغی دریافت کرده‌اند حقوقی نگرفته‌اند.  او با بیان اینکه اکثر واحد‌های صنعتی که لوازم جانبی و تزئینی اتومبیل تولید می‌کنند دچار مشکل شده‌اند اظهار داشت: کارخانه پلی اوتان که تولید کننده صندلی خودرو و تشک است در گذشته ۵۰۰ کارگر داشت که هم اکنون تعداد ۲۰۰ کارگر در این واحد تولیدی باقی مانده‌اند.

او با اشاره به اینکه سالن شماره دو این واحد تولیدی بطور کلي تعطیل شده است عنوان کرد: با تعطیلی سالن شماره دو همزمان ۲۰۰ کارگر در سال گذشته در این واحد تولیدی بیکار شده‌اند و به دليل عدم پرداخت حق بیمه در موعد مقرر از جانب کارفرما و فاصله افتادن در پرداخت حق بیمه هم اکنون کارگران بيكار این کارخانه از لحاظ سوابق بیمه‌ای دچار مشکل شده‌اند و امکان استفاده از مقرری بیمه بیکاری برایشان وجود ندارد.

پايان پيام

1391/2/28 - 14:15:36 
کد خبر : 265466  
كارگران قطارشهري اهواز از ترس اخراج قدرت اعتراض ندارند
ایلنا: یکی از کارگران متروی اهواز گفت: ۸۰۰ نفر از کارگران قطار شهری اهواز ۵ ماه است که حقوق نگرفته‌اند.

اين كارگر که خواست نامش فاش نشود به خبرنگار ایلنا با اشاره به بيكاري 200 كارگر قطارشهري اهواز در پي توقف كار به دليل اعتراض صنفي كارگران در سال گذشته، افزود: مشکلات کارگران متروی اهواز دوباره در حال تکرار شدن است.

همچنين دبیر اجرای خانه کارگر اهواز نيز با تایید ادعای کارگران قطار شهری خاطر نشان کرد: کارگران متروی اهواز به خاطر ترس از اخراج جرات اعتراض ندارند.

او اظهار داشت: تاکنون کسی از مسولان پاسخگوی مشکلات این کارگران نبوده است و به همین دلیل از استاندار خوزستان و سایر مسئولان ذیربط می‌خواهیم که به مشکل این کارگران رسیدگی کنند.

این فعال کارگری گفت: شایسته نیست به ‌کارگردانی که در گرمای بالای ۵۰ درجه کار می‌کنند ظلم شود.

1391/2/28 - 14:09 
کد خبر : 265418  
بيكاري 40 هزار نيروي كار آموزش‌ديده در بروجرد
ایلنا: دبیر اجرایی خانه کارگر بروجرد از بیکاری به عنوان بزرگ‌ترین چالش استان لرستان یاد کرد و گفت: استان لرستان رتبه نخست بیکاری کشور و شهر بروجرد نیز مقام اول بیکاری در اين استان را داراست.

محمد گودرزی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار كرد: به رغم همه آمارهایی که در زمینه اشتغال ارائه می‌شود همچنان درخواست‌ اصلي مردم استان در رابطه با اشتغال است.

او افزود: علي‌رغم اینکه بیش از ۴۰ هزار نیروی آماده به کار و تحصیل کرده در بروجرد وجود دارند متاسفانه نيمي از واحد‌های تولیدی شهرکهای صنعتی بروجرد تعطیل شده و یا در شرف تعطیلی هستند.

گودرزي با اشاره به اینکه اکثر صاحبان و مالکان صنایع تولیدی از اختصاص نیافتن یارانه‌ها در بخش تولید گله‌مند هستند، بيان کرد: نبود نقدینگی و کمبود مواد اولیه تولید کارحانجات صنعتی و تولیدی بروجرد را با بحران مواجه كرده است.

این فعال کارگری از مسئولان خواست: در خصوص مشکلات واحد‌های تولیدی و بیکاری نیرو‌های آماده بکار و تحصیل کرده چاره اندیشی کنند و دلسوزانه نسبت به پیگیری و رفع مشکلات مردم اقدام نمایند.

پايان پيام

1391/2/28 - 11:53:18 
کد خبر : 265422  
عمارلو: تحقق وعده‌هاي اشتغالزايي در خراسان رضوي غير ممكن است

ایلنا: يك فعال كارگري در نيشابور گفت: بیش از ۳۰ هزار بیکار جویای کار در شهرستان نیشابور منتظر تحقق وعده‌های اشتغال زایی دولت هستند.

محمد عمارلو در گفت گو با خبرنگار ایلنا ضمن انتقاد از وعده‌های اشتغال‌زایی دولت در سفر اخیر به استان خراسان رضوی و شهرستان نیشابور اظهار کرد: وعد‌های رئیس جمهور برای ریشه‌کنی بیکاری در استان خراسان رضوي تا پايان سال غیر ممکن بنظر می‌رسد.

دبيراجرايي خانه كارگر نيشابور با اشاره به اینکه اين شهرستان شرایط اقلیمی و زمینه بهره برداری و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و دامداری را ازگذشته‌های دور دارد اظهار داشت: دولت دستور داده است برای رونق و رفع مشکلات کشاورزی، چاه حفرکنند این در حالیست که به علت کمبود منابع زیرزمینی آب ۱۵ سال است مجوز حفر چاه داده نشده است.

او گفت: دولت با تصویب اعتبار ۱۵ هزار میلیاردی در بخش کشاورزی، همچنین قول داده است ۲۰ هزار هکتار زمین زراعی را به متقاضیان بخش کشاورزی و جویندگان کار واگذار کند.

این فعال کارگری در ادامه گفت: همچنین مصوباتی در خصوص ارائه تسهیلات بانکی به واحد‌های تولید کننده تصویب شده است که در صورت تحقق وعده‌ها مشكلات تولید کنندگانی که كمبود نقدينگي دارند رفع خواهد شد اما مشکل واحد‌هایی که به جهت تحریم‌ها و واردات بی‌رویه کالا‌ها دچار مشکل شده‌اند همچنان باقی خواهد ماند.

پايان پيام

1391/2/28 - 11:53 
کد خبر : 265429
  
پرداخت مطالبات بازنشستگان صنعت فولاد تا شش ماه آینده
ایلنا-کرمان: مدیر عامل کانون بازنشستگان زغال‌سنگ استان کرمان با اشاره به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی از پرداخت تمامی مطالبات بازنشستگان صنعت فولاد تا شش ماه آینده خبر داد.

به گزارش ايلنا، هوشنگ انکوتی با اشاره به ماده ۱۱۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، خاطر نشان کرد: به علت عدم اجرای کامل این قانون، متاسفانه هنوز بازنشستگان صنعت فولاد از مزایای در نظر گرفته شده در این ماده قانوني، بهره‌مند نشده‌اند.

انکوتی با بیان اینکه اخیرا با مصوبه مجلس شورای اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت عهده دار پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد شد، تصریح کرد: در این مصوبه مجوز پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد تا سقف سه هزار میلیارد ریال از محل منابع حاصله وزارتخانه داده شده است.

او در ارتباط با عدم پرداخت مطالبات بازنشستگان زغالسنگ گفت: بر همین اساس دولت موظف شد حداکثر تا شش ماه آینده و پس از ابلاغ این قانون از سوی مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های امور اقتصاد و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به تعیین وضعیت صندوق بازنشستگی صنعت فولاد و تعیین تکلیف مطالبات، بدهی‌ها و تعهدات قانونی آن اقدام نماید.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان زغالسنگ استان کرمان در خصوص پرداخت مستمری بازنشستگان زغال‌سنگ نیز، اظهار داشت: با تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کار گروه واگذاری سهام دولت مبلغ ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای پرداخت مستمری بازنشستگان صنعت فولاد تا تعیین تکلیف در شش ماه آینده، تامین اعتبار شد.

پايان پيام

1391/2/27 - 15:18 
کد خبر : 265262  
بيش از 30 درصد از كارخانجات توليد چاي در كشور تعطيل شده‌اند
ایلنا: نایب رئیس اتحادیه چایکاران اعلام کرد: به دلیل عدم اعمال سیاست‌های حمایتی بیش از ۳۰ درصد از کارخانجات تولید چای در کشور تعطیل شده‌اند.

پرویز شعبانی نایب رئیس اتحادیه چایکاران در گفتگو با خبرنگار ایلنا از کاهش میزان تولیدات چای طی هفت سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: به دلیل عدم اعمال سیاست‌های حمایتی میزان تولیدات چای از سال ۷۶ با ۷۵ هزار تن، به ۳۰ هزار تن در سال گذشته رسیده است كه نشان‌دهنده كاهش 60 درصدي توليد است.

او با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی برگ چای سبز متناسب با هزینه تولیدات نیست تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰ درصد از کشاورزان باغ‌های چای سبز را‌‌ رها کرده‌اند و به مشاغل دیگر روی آورده‌اند.

نایب رئیس اتحادیه چایکاران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش میزان یارانه حمایتی دولت از چایکاران تصریح کرد: میزان یارانه حمایتی دولت از ۳۵ میلیارد به ۲۲ میلیارد تومان کاهش یافته است. از این رو پیش بینی می‌شود امسال نیز به مانند سال گذشته تعداد زیادی از چایکاران بیکار شوند.

او با انتقاد از عدم ارائه کود به کشاورزان چایکار در سال جاری خاطرنشان ساخت: در صورت عدم اعمال سیاست‌های حمایتی دولت در سال جاری ۷۰ درصد از آن‌ها به مشاغل کاذبی از جمله دستفروشی روی خواهند آورد.

پایان پیام

1391/2/27 - 14:05:56 
کد خبر : 265191  
سرمایه گذار نساجی مازندران كمكي به حل مشكلات کارگران نكرده است
ایلنا-ساري: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران در اولین نشست مطبوعاتی در سال ۹۱ به مشکلات نساجی مازندران اشاره کرد و گفت: ورود سرمایه گذار خارجی تا حدودی بحران ماشین آلات را حل كرده است اما برای کارگران و مطالباتشان کاری صورت نگرفته است.

به گزارش ایلنا از ساری، مرتضی هاشم‌پور در مورد مشکلات کارخانه روغن نباتی غنچه یادآوری کرد: ۹۰ درصد مواد اولیه این کارخانه وارداتی بوده است و به دليل ممانعت از ورود مواد اولیه به واسطه تحريم‌ها و از طرفی مشکل گروه مدلل (صاحبان کارخانه) بدلیل وجود اتهاماتي در زمينه مشکلات اقتصادی اخیر با بانک‌ها هم مزید بر علت شد اما ۳۱ اردیبهشت آخرین فرصت گروه مدلل برای حل مشکلات می‌باشد و بعد از اين تاريخ، تصمیم قاطع گرفته خواهد شد.

هاشم‌پور با بیان اینکه تولید کنندگان باید بدانند که زمان تولید یارانه‌ای به سر آمده است، در ادامه افزود: با هدفمندی یارانه‌ها تولید کنندگان و صنعتگران در یک فضای شفاف اقتصادی فصل نوینی ایجاد کرده‌اند.

وی کاهش قیمت تمام شده را از ارکان مهم پیشرفت صنعتگران عنوان کرد و گفت: عرصه تولید یک میدان مسابقه است که تولید کنندگان باید به خیلی از موارد دقت نظر داشته باشند تا از این چرخه خارج نشوند.

وی افزایش بهروه وری در کار، استفاده بهینه از نیروی کار، مصرف بهینه انرژی و مدیریت ضایعات را در دایره مدیریتی تولیدکنندگان برای برون رفت از مشکلات تولید یاد کرد و گفت: ارتقای کیفیت به همراه نگه داشتن قیمت نیاز به مدیریت اقتصادی دارد و عدم توجه به آن منجر به شکست خواهد شد.

پايان پيام

1391/2/27 - 13:58 
کد خبر : 265236  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر