اخباروگزارشات کارگری8خرداد1391

- ما از فراخوان کلکتیو سندیکاهای فرانسه حمایت  می کنیم
- واردات كارگران چيني در سال حمايت ازكار و توليد ملي
-۸۰ کارگر ایران تایر بيكار شدند
به گزارش8خردادایلنا، ۸۰ کارگر قراردادی کارخانه ایران تایر وابسته به بنیاد مستضعفان بدلیل عدم تمدید قراردادشان بیکارشدند.
برپایه این گزارش، سوابق فعالیت بعضی از کارگران بیکار شده به ۱۳ سال می‌رسد
- افزایش 50 درصدی قربانیان حوادث کار در همدان/ مرگ ماهانه سه کارگر در همدان
- کشته وزخمی شدن3کارگر در معدن هشونی شهرستان کوهبنان
- مرگ یک کارگرومصدومیت شدید7کارگردیگربراثر سقوط آسانسور در مجتمع در دست ساخت شهرداری
 
ما از فراخوان کلکتیو سندیکاهای فرانسه حمایت  می کنیم
ژنو /صد ویکمین اجلاس سازمان جهانی کار
انسانهای  آزادیخواه ،فعالین جنبش کارگری ،دوستان  ورفقاء گرامی
خبری کوتاه  بدستمان رسید :
بدینوسیله به اطلاع می رساند که در روز سه شنبه 22 مه در جلسه " کلکتیو سندیکائی حمایت از کارگران ایران "، متشکل از 5 سندیکای اصلی فرانسه (س.اف.د.ت، س.ژ.ت ،اف.اس.او ،اس.او.د ، اونسا ) که در پاریس تشکیل شد، 6 ژوئن برای روز تظاهرات اعتراضی انتخاب شد.به امید دیدار همگی در ژنو.
ما تلاش پیگیر وانترناسیونالیستی کلکتیو سندیکاهای فرانسه در همبستگی  مستمر باجنبش و فعالین کارگری در ایران ،همچنین تلاش بی وقفه دو تشکل کارگری ایرانی را ارج نهاده و تلاش مینماییم که در این روز همراه با فراخوان دهندگان  فعالانه در این حرکت اعتراضی حضور داشته باشیم.
ما بر این باور هستیم که جنبش کارگری متشکل و قدرتمند  در هر کشور و منطقه جغرافیایی  نقش تعین کننده در برقراری عدالت ،صلح وآزادی دارد ،دفاع و تقویت این جنبش ضامن آزادی ، صلح و عدالت در جهان  است .
همانگونه که اطلاع دارید  صد ویکمین اجلاس سلانه سازمان جهانی کار در این زمان مانند سالهای قبل در شهر ژنو در جریان است وحکومت سرمایه داری جمهوری  اسلامی ایران مثل همیشه با دروغ و شیادی به قصد پرده پوشی بر انواع سرکوبگری وبیعدالتی در ایران ،بیشرمانه با گسیل عده ای بعنوان نماینده کارگران ایران با هدف فریب افکار عمومی در این اجلاس  فعالانه شرکت میکند.
ما با شرکت در این حرکت اعتراضی  به جهانیان خواهیم گفت که:
1_هییت اعزامی به سازمان جهانی کار   نماینده کارگران ایران نیستند!
2_ رژیم اسلامی در عمل  باید تمامی مقاوله نامه های سازمان جهانی کار را اجراء نماید!
3_کارگران و فعالین کارگری زندانی را هرچه سریعتر از زندان آزاد نمایند!.
  زمان :  چهارشنبه 06 ژوئن ساعت 11 صبح الی14 بعد از ظهر
مکان :  ژنو – مقابل دفتر سازمان ملل
Place des Nations
1202 Genève, Suisse
  اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران _سوییس
ایمیل تماس وهماهنگی:
واردات كارگران چيني در سال حمايت ازكار و توليد ملي
وقتي خبر ورود كارگران چيني به كشور را ديدم فكر كردم كه حتما مشكل بيكاري در كشور حل شده و ما بيخبريم ،با توافق و دستور وزير كار اقاي شيخ الا سلامي گويا بيكاري كارگران در كشور ما ايران خاتمه يافته؟ چطور ميشود با اين همه پل سازي و جاده سازي كه در كشور بدست توانمند كارگران ايراني صورت گرفته  امروز از كارگران چيني دعوت بكار شود. آيا مشكلات اقتصادي و فشار نيروي بيكار، كارگران چيني از جيب ملت و كارگران ايراني بايد هزينه شود؟در سال هاي گذشته واردات بي رويه كالاهاي چيني  نابودي صنايع داخلي ما رادربر داشته صنايعي چون بافندگي ،  پوشاك ،كفش ،مبل  ،صنايع دستي، صنايع غذايي،راه سازي ،واگن سازي مترو و .... فقط در سال گذشته صدها هزار كارگر ايراني  و صاحبان كار از كار بيكار شده اند . حال ميخواهيم با ورود كارگران چيني به بخش هاي جاده سازي باعث بيكاري شديدتر و بيعدالتي بيشتري در مورد كارگران راه و ساختمان هم باشيم . كارگران  ساختماني معمولا در ميادين مختلف شهر روزها به انتظار مياستند تا بلكه در هفته شايد يك روز كار داشته باشند و در برخي مواقع حتي يك روز در هفته هم كار ندارنددر صورتي كه ما شاهد بيكاري گسترده كارگران ساختماني هستيم و اين كارگران حتي از مزايا و حقوقي همچون بيمه و بيمه بيكاري بهره مند نيستند، جناب وزير ميخواهند از چين كارگر وارد كنند فقط همين را كم  داشتيم . اگر واقع بينانه به مسائلي چون اعتياد  بزهكاري و ناهنجاري هاي اجتماعي نگاه كنيم خواهيم ديد كه ريشه اصلي اين نابساماني ها در بيكاري و فقر است .حال چرا چنين طرح هايي ميدهيم؟آيا ارتباطي بين پيش بيني هاي بانك جهاني پول و پيش بيني هاي اقتصادي جهاني در رابطه با كاهش شديد رشد اقتصادي چين در سال 2012 ميلادي و بستن اينگونه قراردادها بين مقامات دولتي با چيني ها وجود دارد؟اين تصميمات بر عليه نيروي كار،  ما كارگران را به كجا ميبرد ؟چرا با وجود مشكلات بيكاري در كشور و وعده وعيد هاي در رابطه با ايجاد 5/2شغل جديد از طرف دولت ما بايد شاهد چنين اظهاراتي مبني بر ورود كارگران چيني به كشور باشيم. آيا با اين روشها تمام دستاوردهاو نهادهاي توليدي خدماتي كشور را به نابودي نمي كشانيم؟آياميخواهيد كشور و مردم ما را به مصرف كننده هاي كالاهاي چيني و تامين كننده مواد اوليه چيني تبديل كنيد ؟  عقد چنين قراداهايي نه تنها ضد كارگران كشور است بلكه ضد يت كامل با اقتصاد ملي و منافع ملي دارد. اميدورام مسئولين توجه بيشتري به اينگونه مسائل داشته باشند و دغدغه بيكاري كارگران محروم كشورمان را از ياد نبرند.  
داود رضوي فعال سنديكايي
۸۰ کارگر ایران تایر بيكار شدند
به گزارش8خردادایلنا، ۸۰ کارگر قراردادی کارخانه ایران تایر وابسته به بنیاد مستضعفان بدلیل عدم تمدید قراردادشان بیکارشدند.
برپایه این گزارش، سوابق فعالیت بعضی از کارگران بیکار شده به ۱۳ سال می‌رسد به گزارش8خردادایلنا، ۸۰ کارگر قراردادی کارخانه ایران تایر وابسته به بنیاد مستضعفان بدلیل عدم تمدید قراردادشان بیکارشدند.
برپایه این گزارش، سوابق فعالیت بعضی از کارگران بیکار شده به ۱۳ سال می‌رسد
افزایش 50 درصدی قربانیان حوادث کار در همدان/ مرگ ماهانه سه کارگر در همدان
به گزارش 8اردیبهشت مهر،بر اساس آخرین اعلام سازمان پزشکی قانونی همدان، در سال گذشته 30 نفر جان خود را در حوادث کار از دست داده‌اند.
بنا بهمین گزارش،مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: در مدت مشابه سال قبل تعداد فوت‌شدگان حوادث کار 20 نفر بود که به این ترتیب آمار مرگ ناشی از حادثه کار در سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است.
علی احسان صالح افزود: بر اساس این آمارها به طور متوسط و بدون احتساب روزهای تعطیل در هر ماه سه کارگر در همدان می‌میرد.
وی افزود: در سال گذشته از کل فوتی‌های حوادث کار این استان، 29 نفر مرد و یک نفر زن بودند و در حوادث کار سال 89 استان همدان نیز 20 نفر جان خود را از دست دادند که همگی آنها مرد بوده‌اند.
پرواضح است که این آمار کارگرانی را در بر می گیرد که بیمه اند و تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند وگرنه آمار از کار افتادگی و مرگ و میر ناشی از کار بسیار بیشتر از این رقم است.
کشته وزخمی شدن3کارگر در معدن هشونی شهرستان کوهبنان
دیروز7خرداد،درپی حادثه ای در معدن هشونی شهرستان کوهبنان یک کارگرجان خودراازدست دادو2کارگردیگربشدت مجروح شدند.
به گزارش مورخ8خرداد ایلنا، حسن سلطانی‌نژاد دادستان عمومی و انقلاب کوهبنان گفت: روز گذشته سه کارگر که در حال تمیز کردن دهانه بانکر زغالسنگ بودند به علت جدا شدن حجم زیادی از زغال سنگهای دهانه بانکر یکی از آن‌ها به داخل آن سقوط کرده و به علت خفگی در دم جان می‌سپارد.
سلطانی‌نژاد افزود: دو کارگر دیگر نیز که به قصد کمک به کارگر کشته شده به داخل بانکر رفته بودند به شدت مجروح شدند.
وی ادامه داد: در حال حاضر حدود دو هزار و ۵۰۰ کارگر در معادن دولتی و خصوصی این شهرستان مشغول به کار هستند که باید به لحاظ وضعیت ایمنی آن‌ها چاره اندیشی شود.
دادستان عمومی و انقلاب کوهبنان تصریح کرد: در چنین مواردی برای مقصرین حادثه از یک تا سه سال حبس علاوه بر دیه مقرر در قانون مجازات اسلامی تعیین شده است که در کیفرخواست دادسرا تقاضا خواهد شد.
مرگ یک کارگرومصدومیت شدید7کارگردیگربراثر سقوط آسانسور در مجتمع در دست ساخت شهرداری
به گزارش پایگاه خبری 125بتاریخ8اردیبهشت،بالابر غیرایمن مجتمع بزرگ در حال ساخت در شهرک ولیعصر جان کارگر را گرفت.
بنابهمین گزارش این حادثه صبح امروزدریک مجتمع درحال ساخت در شهرك ولیعصر، خیابان بهرامی واقع شد.
بر اساس این گزارش، این مجتمع در حال ساخت دارای نه طبقه در قسمت بالا و سه طبقه در زیر زمین بود که هشت نفر از كارگران ساختمانی همراه با مقدار کمی تجهیزات ساختمانی در حال پایین آمدن با بالابربودند که در اثر غیر استاندار بودن و ساخت دستی این بالابر و تحمل نكردن ظرفیت تعداد نفرات و باری كه حامل آن بود سیم بكسل بالابر پاره شد و هشت كارگری كه داخل اتاقك بالابر بودند از طبقات بالایی رها شده و با شتاب و سرعت زیاد به سه طبقه زیرین این مجتمع سقوط کردند.
گفتنی است یكی از كارگران با تایید پزشكان اورژانس جان خود را از دست داد و هفت نفر دیگر به شدت مجروح شدند كه توسط عوامل اورژانس به مراكز درمانی انتقال یافتند.
حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران در گفت‌وگو با فارس با اشاره به گزارشی مبنی بر سقوط یک آسانسور در یک مجتمع در دست ساخت 300 واحدی شهرداری در  ساعت 8 و  30 دقیقه صبح امروز اظهار داشت: در اين حادثه كارگري 43 ساله در دم جان خود را از دست داد .وی افزود:این کارگروتمامی مصدومین ازکارگران ساختمانی افاغنه بودند که از آسانسوری که هنوز به طور کامل آماده نشده بود به عنوان بالابر استفاده می‌کردند که در پی این حادثه آسانسور از فاصله 12 متری سقوط کرد.
هشتم خردادماه1391

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر