به حضور نمایندگان جمهوری اسلامی در اجلاس سازمان جهانی کار اعتراض کنیم

اجلاس سالانه سازمان جهانی کار در روزهای 10تا 26 خرداد ماه 1391 برابر با 30 مه تا 15 ژوئن 2012 در شهر ژنو در سوئیس برگزار خواهد شد. از ایران علاوه بر نمایندگان دولت جمهوری اسلامی و نمایندگان کارفرمایان، از هر یک از تشکل های به اصطلاح کارگری دولتی، یعنی کانون های عالی انجمن های صنفی کارگران ایران، کانون عالی شوراهای اسلامی کار و مجمع عالی نمایندگان کارگری  نیز دو نماینده به عنوان نمایندگان کارگران ایران در این اجلاس شرکت خواهند کرد.
همگان می دانند که جمهوری اسلامی، نمایندگان و فعالین واقعی کارگری در ایران مثل علی نجاتی، رضا شهابی، شاهرخ زمانی، محمد جراحی، بهنام ابراهیم زاده، علی اخوان، مهدی فراحی شاندیز و دهها فعال کارگری دیگر را زندانی کرده، صدها فعال کارگری را با گرفتن ضمانت مبنی بر عدم فعالیت کارگری و با وثیقه های هنگفت آزاد کرده و تهدید و سرکوب فعالین کارگری به شیوه های مختلف ادامه دارد. جمهوری اسلامی بر متن این فضای سرکوب و ارعاب است که عوامل خود را به عنوان نمایندگان کارگران ایران به اجلاس سالیانه سازمان جهانی کار می فرستد.
 
سازمان جهانی کار از نقض آشکار و گسترده حقوق کارگران ایران از جمله دستگیری فعالین کارگری، پایمال کردن ابتدایی ترین حقوق کارگری مانند عدم پایبندی به مقاوله نامه های 87 و 98 خود این سازمان، تعویق طولانی مدت در پرداخت دستمزدها، اخراج سازی های وسیع، عدم وجود ایمنی شغلی و متلاشی کردن جوانه های تشکل های مستقل کارگری توسط رژیم جمهوری اسلامی و دهها مورد دیگر از تقض حقوق برسمیت شناخته شده بین المللی توسط این رژیم به خوبی اگاه است. این سازمان هر ساله شکایت نامه های متعددی از جانب تشکل ها و فعالین کارگری ایرانی و بین المللی مبنی بر نقض حقوق کارگری در ایران را دریافت کرده است. در تمام این مدت، خواست اخراج نمایندگان جمهوری اسلامی از این اجلاس، خواست مداوم مدافعین حقوق کارگری بوده است. اما علیرغم این خواست، سازمان جهانی کار، همچنان نمایندگان تشکل های دولتی را به عنوان نمایندگان کارگران ایران به رسمیت شناخته است.
 
اتحاد بین المللی ضمن محکوم کردن این اقدام سازمان جهانی کار و محکوم کردن جمهوری اسلامی به عنوان یک رژیم ضد کارگر و حقوق انسانی، همه تشکل ها و فعالین کارگری در کشورهای مختلف و همه انسانهای آزادیخواه و برابری طلب را فرا می خواند که در اعتراض بین المللی علیه این رژیم و حضور نمایندگانش در اجلاس سازمان جهانی  کار به هر نحو ممکن، سهیم شوند.
 
ما ضمن حمایت از فراخوان 5 سندیکای فرانسوی (ث.ژ.ت؛ث.اف.د.ت؛اف.اس.او؛اونسا؛ و سولیدر)برای تظاهرات ایستاده روز 6 ژوئن مقابل سازمان ملل در ژنو، از همه فعالین عرصه کارگری دعوت می کنیم که با تماس با اتحادیه های کارگری و سازمانهای مترقی در محل کار و زندگی خود خواهان حمایت از این فراخوان شوند.
 
 
 
اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران
۲۸ مه ۲۰۱۲
 
 
 
فراخوان سندیکاهای فرانسوی به تظاهرات در حمایت از فعالین کارگری ‌زندانی در ایران       
 
تظاهرات ایستاده در روز 6 ژوئن در برابر دفتر سازمان جهانی‌
میدان ملل- ژنو
در دفاع از حقوق کارگران
و آزادی‌های سندیکایی در ایران
در ایران کارگران از ابتدایی ترین حقوق محرومند:
<!--[if !supportLists]--> -         <!--[endif]--> حق اعتصاب؛
<!--[if !supportLists]--> -         <!--[endif]--> حق تظاهرات؛
<!--[if !supportLists]--> -         <!--[endif]--> حق ایجاد تشکلات سندیکایی
هزاران کارگر به اتهام عدم رعایت موارد ممنوعه توسط رژیم دستیگیر شده، بسیاری به زندان افکنده شده و در مواردی به مرگ محکوم شده اند.
ما سندیکاهای فرانسوی : ث.ژ.ت ( CGT ) ، ث.اف.د.ت ( CFDT ) ، اف.اس.او ( FSU ) ، اونسا ( UNSA ) و سولیدر            ( Solidaire ) کلیه تشکلات کارگری شرکت کننده در اجلاس  سال 2012 سازمان بین المللی کار در ژنو را فرا می خوانیم  که برای:
<!--[if !supportLists]--> -                  <!--[endif]--> آزادی کارگران زندانی
<!--[if !supportLists]--> -         <!--[endif]--> ایجاد سندیکاهای مستقل
<!--[if !supportLists]--> -         <!--[endif]--> حضور نمایندگان واقعی ونه سندیکالیست های قلابی و عوامل و همدست های رژیم
به تظاهرات ایستاده در میدان ملل بپیوندند
میدان ملل
از ساعت 12 الی 14
6 ژوئن – ژنو
برای نمایندگان سندیکاهای شرکت کننده در اجلاس، این گردهمآیی فرصتی است که همبستگی خود رابا کارگران و فعالین سندیکایی در ایران اعلام دارند
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر