قراردادهاي سفيد امضاء رمقي براي اعتراض صنفي باقي نگذاشته است

ایلنا: يك فعال كارگري در شيراز گفت: کارفرمایان با گرفتن چک و سفته و قرارداد سفید امضاء پيش از استخدام كارگران، قدرت اعتراض در مقابل تضييع حداقل‌ حقوق‌هاي قانوني‌ را از آنها مي‌گيرد. علی راستگو در گفتگو با ایلنا با تاكيد بر فقدان امنيت شغلي كارگران قراردادي، اظهار كرد: با مرور مشكلات فعلي جامعه كارگري در مي‌يابيم امروز كارگران ايران بيش از هر چيز نيازمند امنيت شغلي هستند و تنها در سايه تضمين حداقل امنيت شغلي است كه آنها مي‌توانند حقوق خود را بشناسند و در مقابل تضييع حق مقاومت كنند.
دبير اجرايي خانه كارگر شيراز با بيان اين مطلب كه قراردادهاي سفيد امضاء و دريافت چک و سفته پيش از استخدام كارگر، رمقي براي اعتراض صنفي كارگران باقي نگذاشته است، افزود: در چنين شرايطي ضرورت بازرسي كار بيش از هر زماني مشخص مي‌شود چرا كه بازرسان كار با نظارت مداوم و مستمر مي‌توانند حداقل‌هاي امنيت شغلي را با جلوگيري از رواج قراردادهاي سفيد امضاء فراهم كنند و به اين ترتيب حداقل وظيفه‌ي قانوني خود را انجام دهند.
این فعال کارگری در خاتمه با اشاره به گذشت چندين ماه از پايان ضرب‌الاجل دولت در خصوص انعقاد قرارداد مستقيم با كارگران پيماني دستگاه اجرايي، گفت: با وجود گذشت ماه‌ها از تصويب هيئت وزيران و ابلاغ اين مصوبه، كارگران دستگاه دولتي با كوچكترين پيگيري و اعتراضي تهديد به اخراج مي‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر