یورو نیوز: اعتصاب گسترده دانش آموزان و معلمان در اسپانیا

هزاران تن از معلمان و دانش آموزان اسپانیایی در اعتراض به سیاست های ریاضتی دولت، روز سه شنبه دست به اعتراض زده و در مادرید، بارسلون و بسیاری از شهرهای اسپانیا، به راهپیمایی هایی پرداختند.

به گفتۀ اتحادیه های این کشور، کاهش بودجۀ آموزش و پرورش به منظور مبارزه با بحران مالی منجر به تعدیل شغل صد هزار معلم در نظام آموزشی خواهد شد.
نیکلاس فرناندز یکی از رهبران اتحادیه معلمان می گوید: “باید به تمام جوانانی که از نظام آموزشی خارج شده اند، کمک کنیم. نرخ بیکاری در این کشور نباید به پنجاه درصد برسد و این امر فقط به کمک آموزش و سرمایه گذاری در آموزش های حرفه ای امکان پذیر است اما آنچه اکنون با تدابیر دولت مشاهده می کنیم، دقیقا مخالف آن است.”
خولیو، استاد ریاضیات اضافه می کند: “اوضاع مدارس دولتی بسیار وخیم است. افزایش تعداد دانش آموزان در هر کلاس، غیر ممکن است. به جای ارتقای کیفیت و نوآوری در آموزش، مدارس ما تبدیل به مکانی فقط برای نگهداری از کودکان خواهد شد.”
دولت قصد دارد هر ساله سه میلیارد یورو از بودجۀ آموزش و پروش بکاهد و شهریه ها را افزایش دهد.
یک دانشجوی معترض آلمانی می گوید: “من یک دانشجوی خارجی در مقطع کارشناسی ارشد هستم. گفته می شود هزینۀ تحصیل شصت یا حتی صد درصد افزایش می یابد. در این صورت بسیاری از دانشجویان قادر به اتمام تحصیلات خود نخواهند بود.”
بسیاری از افراد با تی شرت های سبز رنگ که تبدیل به نمادی برای مخالفان سیاست های ریاضت اقتصادی شده است در تظاهرات حضور یافتند.
اتحادیه های مختلف این کشور، اعلام کرده اند هشتاد در صد از معلمان دست به اعتصاب زده اند این در حالی است که مقامات دولتی این رقم را تنها بیست درصد تخمین زده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر