جمهوری اسلامی و سرکوب آزادی ها

صدور فتوی قتل شاهین نجفی، دستگیری و زندانی کردن فریبرز رئیس دانا دستگیری فعالین کارگری، ایجاد محدودیت های وسیع برای زنان، فشار بر روزنامه نگاران و گسترش اعدام زندان سیاسی و زندانیان مدنی همگی جز نشانه هراس جمهوری اسلامی از خطر سقوط در آینده نزدیک چیز دیگری نیست.
آنچه جمهوری اسلامی را به وحشت انداخته، نزدیک شدن خطر جنگ و نافرمانی ها و شورش ها از سوی مردم به جان آمده جامعه ما ست. جمهوری اسلامی در حالی که با قدرت های مرکزی سرمایه جهانی بر سر سیاست مخرب اتمی خود چانه می زند، در عرصه داخلی می کوشد ناخشنودی همگانی را با سرکوب آزادی ها و به زندان انداختن و اعدام فعالین کارگری و سیاسی و فرهنگی مهار کند.  
جمهوری اسلامی بهتر از هرکس می داند که وضعیت اسف بار معیشت مردم ایران و نفرت همگانی از این رژیم زمینه مساعدی ست که در صورت بروز جنگ می تواند به سرعت به نافرمانی و شورش های شهری منجر شود.
تجربه بهار کشورهای عربی ثابت کرده است که ناخشنودی مردم در جریان بحران ها به سادگی به سقوط حکومت های فاسد منجر خواهد شد.
فتوی قتل ها و زندانی کردن ها و سرکوب ازادی ها را در چارچوب چنین شرایطی می توان فهمید. از این رو، سرکوب آزادی بیان تنها به تعداد مشخصی از افراد ختم نمی شود و دفاع از آزادی بیان به معنی حمایت از روح آزادیخواهانه مبارزات مردمی جامعه ماست.
شورای حمایت از مبارزات آزادی خواهانه مردم ایران، فتوی قتل شاهین نجفی، زندانی کردن فریبرز رئیس دانا، زندانی کردن فعالین کارگری اول ماه مه، اعدام زندانیان سیاسی و مدنی و فشار همه جانبه بر زنان و روز نامه نگاران را محکوم می کند.
بی تردید مبارزات مردم ایران سرانجام از پس رژیم جنایت کار سرمایه دار مذهبی جمهوری اسلامی بر می آید و آن را روانه گور تاریخ خواهد کرد.
زنده باد آزادی  -زنده باد سویالیسم
شورای حمایت از مبارزات آزادی خواهانه مردم ایران- استکهلم
www.shora.se     shoraye1@gmail.com    Mobil: 0701502011

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر