آخرین وضعیت تبدیل وضعیت پیمانکاری‌ها/ نحوه استخدام فرزاندان کارکنان نفت

معاون منابع انسانی وزیر نفت با تشریح آخرین وضعیت ساماندهی کارکنان پیمانکاری صنعت نفت جزئیات نحوه استخدام فرزندان کارکنان خانواده صنعت نفت را تشریح کرد و گفت: رسیدگی به وضعیت نیروهایی که دارای کمبود سابقه با مدرک تحصیلی غیرمرتبط در دستور کار قرار دارد.   پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نفت(MOP)، کریم سلحشور در نشست مشترک با مسئولان مراکز بهداشت و درمان صنعت نفت در خصوص شرایط و نحوه استخدام فرزندان کارکنان خانواده صنعت نفت، گفت: در بخشنامه سومی که مقام عالی وزارت در خصوص مساله تبدیل وضعیت نیروهای پیمانکاری صادر کردند.

معاون منابع انسانی وزیر نفت، افزود: بر این اساس چندین بند وجود دارد که بر اساس آن برای نیروهای فرزند کارمند خانواده صنعت نفت تسهیلاتی قائل شدیم که انعقاد قرارداد مستقیم با فرزند کارمند متوفی ناشی از کار ، تخفیف یک ساله برای آن دسته نیروهایی که مدرک تحصیلی غیرمرتبط داشته و می بایست واجد پنج ساله سابقه در سیستم باشند و نیز تخفیف دو ساله برای دیپلمه های تا 8 سال سابقه کار از جمله این تسهیلات است.

وی تصریح کرد: افزایش سهمیه بومی و نیز اعطای امتیاز ویژه به فرزند پرسنل نفت در آزمون های استخدامی نیز از جمله راهکارهایی است که وزارت نفت در این خصوص اتخاذ کرده است.

سلحشور در ادامه توضیح داد: مدلی طراحی کردیم و درآن مدل، مشاغلی را که ماهیت حاکمیتی دارند به دو بخش پشتیبانی و تخصصی تقسیم کردیم چرا که از نظر کارشناسی ، این مشاغل را جزو سازمان رسمی می دانیم.

وی همچنین با بیان این که یک سازمان نباید مشاغل حاکمیتی خود را به بیرون واگذار کند ، خاطرنشان کرد: اما مشاغلی مانند فعالیت واحد فضای سبز، آشپزخانه و غیره که جنبه تصدی گری دارد و به آن واژه حجمی اطلاق می شود را طبق بخشنامه دولت باید برون سپاری کرد بر همین اساس نمی توانیم با مشاغلی که جنبه تصدی گری دارند ، قرار داد مستقیم ببندیم .

معاون وزیر نفت در منابع انسانی و مدیریت ادامه داد : مشاغل مذکور می توانند در قالب تعاونی قرار بگیرند. البته به دلیل این که این افراد از تعاونی ، ذهنیت مثبتی ندارند، ممکن است احساس امنیت شغلی نکنند در صورتی که حقیقتا تعاونی، شکل خاصی از فعالیت خصوصی است که با نظارت و کمک وزارت نفت راه اندازی خواهد شد.

سلحشور تاکید کرد: تا پیش از این تعاونی‌ها به صورت خودجوش تشکیل می شد اما در حال حاضر ما خود، تعاونی تشکیل داده و بر کار آن نظارت می کنیم. صنعت نفت مصمم است که همکاران را در تعاونی ها رها نکند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: حدود 160 هزار نفر نیروی پیمانکاری در صنعت نفت وجود دارد که مجموع آن حدود چهار برابر مجموع نیروهای پیمانکاری دستگاه های دیگر است که به دلیل بالا بودن حجم کار ، این نیروها را در دسته بندی های مختلف قرار داده و ناچار شدیم که در بحث رسیدگی به وضعیت آنان، به صورت مرحله به مرحله پیش برویم.

وی در خصوص رسیدگی به وضعیت نیروهایی که دارای کمبود سابقه با مدرک تحصیلی غیرمرتبط نیز بیان کرد: به هر حال قوانین و مقرراتی وجود دارد و ما نمی توانیم بر خلاف آن عمل کنیم. اما کوچکترین روزنه ای که بتوانیم در قوانین و مقررات پیدا کنیم ، مساله را حل می کنیم.

به گزارش پانا نیوز، نازیلا عاکفیان در این نشست با بیان اینکه با توجه به تاکید دکتر سلحشور، مرکز پاسخگویی و اطلاع رسانی به ارباب رجوع در ارتباط با منابع انسانی در حوزه معاونت وی ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: پیش از برگزاری این نشست، فرم هایی بین کارکنان توزیع شده است که متقاضیان می توانند با مکتوب کردن درخواست خود و دریافت یک کد رهگیری ، پاسخ پرسش و یا درخواست خود را از طریق سامانه اطلاع رسانی معاونت منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت دریافت کنند.

مدیرکل دفتر بهره وری و بهبود کارآفرینی وزارت نفت در ادامه تعداد درخواست های مکتوب شده را بالغ بر 200 درخواست ذکر کرد و گفت: از نظر ماهیت به دو دسته تقسیم می‌شوند که یک دسته از درخواست ها مربوط به کارکنان رسمی است که بیشترین تقاضا را در خصوص استخدام یکی از فرزندان خود دارند و دسته دیگر مربوط به مساله تبدیل وضعیت نیروهای پیمانکاری است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر