اخبار کارگری 28 ژوئن 2012

تجمع خانواده های بازداشت شدگان در مقابل دادسرای رشت

بر اساس گزارش رسیده، روز پنج شنبه 8 تیر ماه 1391، خانواده های بازداشت شدگان اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری در مقابل دادسرای رشت دست به تجمع زدند.

این تجمع با حضور اعضای خانواده‌ی بازداشت شدگان و دیگر فعالین کارگری برگزار شد که بعد از چند ساعت تجمع، مسئولین دادسرا به تجمع کنندگان اعلام کردند که تا روز شنبه به وضعیت کارگران زندانی رسیدگی خواهد شد. بر اساس همین خبر، تا کنون میترا همایونی در زندان لاکان، جلیل محمدی، ریحانه انصاری و علیرضا عسگری در زندان رجایی شهر با خانواده های خود ملاقات نداشته اند.
ما اعضای کمیته هماهنگی ضمن محکوم کردن ادامه بازداشت عزیزان در بند، خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط آنان بوده و ضروری است که به هر شکل ممکن به این بازداشت ها اعتراض کنیم.
" کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری "

تظاهرات گسترده كارگران ساختمانی در كره جنوبی

كارگران طی تظاهرات امروز با دادن شعارهایی علیه دولت، به بی توجهی مسئولین به شرایط سخت كاری آنان و فقدان پوشش بیمه ی درمانی و ایمنی برای كلیه كارگران اعتراض كردند.
ايلنا: هزاران تن از كارگران ساختمانی در كره جنوبی روز پنجشنبه با برپایی تظاهرات گسترده خواستار پرداخت دستمزد معوقه و نیز شرایط بهتر كاری خود شدند.
به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، تظاهرات كارگران معترض در مقابل ساختمان شهرداری سئول، پایتخت كره جنوبی كه به گفته ی پلیس حدود 9 هزار نفر در آن شركت دارند یك روز پس از برگزاری اعتصاب عمومی دراین كشور صورت می گیرد كه طی آن كارگران عضو اتحادیه ی كارگری كره جنوبی با 30 هزار نفر عضو، دراعتراض به پرداخت نشدن حقوق ماهیانه خود دست از كار كشیدند.
كارگران طی تظاهرات امروز با دادن شعارهایی علیه دولت، به بی توجهی مسئولین به شرایط سخت كاری آنان و فقدان پوشش بیمه ی درمانی و ایمنی برای كلیه كارگران اعتراض كردند.
براساس این گزارش، بیشتر كارگران در كره جنوبی از سوی شركت های عظیم ساختمانی بطور موقت و بدون برخورداری از امكانات بیمه و پرداخت حقوق مناسب به كار گرفته می شوند.
این درحالی است كه رانندگان كامیون در كره جنوبی نیز روز دوشنبه با برپایی تظاهرات اعتراض آمیزی خواستار افزایش 30 درصدی دستمزدشان و نیز كاهش مالیات بر سوخت در این كشور شدند.

پایان تابستان با لشکر بیکاران مواجه می‌شویم

به رغم اینکه بعضي مسئولان بحرانی شدن وضعیت واحدهای بحرانی را به مسائل تحریم ارتباط می‌دهند اما هم اکنون شاهدیم که علت عمده مشكلات واحدهای بحرانی کشور به دلیل اعمال مدیریت نا صحیح است.
ایلنا: عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران اعلام کرد: در پایان سه ماهه فصل تابستان با افزایش بی‌سابقه نرخ بیکاری مواجه می‌شویم.
علی دهقان‌کیا با انتقاد از نحوه حمايت از واحدهاي توليدي کشور به ايلنا گفت: واردات بی‌رویه کالاهای چینی و عدم حمایت کافی از واحدهای تولیدی موجب بروز بحران بیکاری شده است.
عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران از افزایش تعداد واحدهای بحرانی در کشور خبر داد و گفت: به رغم اینکه برخی از مسئولین بحرانی شدن وضعیت واحدهای بحرانی را به مسائل تحریم ارتباط می‌دهند اما هم اکنون شاهدیم که علت عمده مشكلات واحدهای بحرانی کشور به دلیل اعمال مدیریت نا صحیح است.
او با انتقاد از ارائه آمارهای نا‌صحیح در زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در کشور تصریح کرد: وقتی نرخ رشد اقتصادی به صورت دقیق مشخص باشد می‌توان در مورد نرخ بیکاری صحبت و تحليل کرد.
دهقان کیا در ادامه یاد آور شد: برای اینکه بخواهیم آمار و اطلاعات درستی از بیکاری و اشتغال در استان‌ها داشته باشیم لازم است تا ادارات کل کار و همچنین سازمان‌ تامین اجتماعی در این زمینه بررسی‌های علمي و واقعی را انجام دهند.
عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران با بیان اینکه در این بخش باید از خانوار‌ها پرسید که چند نفر از آن‌ها بیکار و در جستجوی کار هستند، گفت: وقتی بتوانیم چنین آماری را داشته باشیم آن وقت می‌توان گفت که با یک آمار واقعی و روشنی از بیکاری و اشتغال در کشور مواجه هستیم. در این میان باید گفت ایجاد اشتغال و فرصت‌های جدید شغلی نیازمند حرکت در مسیر جهاد اقتصادی و تدوین برنامه‌هایی اجرایی از طریق شناخت نیازهای واقعی بازار کار است.

امنیت شغلی کارگران پارس سرام تهديد مي‌شود

۴۵۰ کارگران کارخانه پارس سرام قرچک نسبت به قطع اضافه کاری‌شان معترض بوده و در طول این مدت بارها با برگزاري چندین تجمع در داخل کارخانه خواستار محاسبه اضافه کاری خود بوده‌اند.
ایلنا: يك فعال كارگري در ورامین اعلام کرد: ۴۵۰ کارگر کارخانه پارس سرام در خصوص قطع اضافه کاری و سایر مزایای جانبی خود از سوی کارفرما معترض‌اند.
حیدر مظاهری با اشاره به اينكه روند نامنظم توليد و تعطيلي‌هاي مكرر کارخانه پارس سرام امنیت شغلی کارگران را تهديد مي‌كند، به ايلنا گفت: بعد از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و قطع یارانه‌های بخش تولید مدیران کارخانه پارس سرام به بهانه افزایش مشکلات اقتصادی کارخانه از پرداخت اضافه کاری و سایر مزایای کارگران خوداری می‌کنند و این درحالیست که پارس‌سرام مشکلی در خصوص فروش محصولات خود و تهیه مواد اولیه تولید ندارد.
او گفت: ۴۵۰ کارگران کارخانه پارس سرام قرچک نسبت به قطع اضافه کاری‌شان معترض بوده و در طول این مدت بارها با برگزاري چندین تجمع در داخل کارخانه خواستار محاسبه اضافه کاری خود بوده‌اند.
این فعال کارگری در توضيح دليل اعتراض كارگران اظهار داشت: به دلیل اینکه از قدیم کارگران پارس سرام مزایای جانبی و اضافه کاری معادل پايه دستمزدشان دریافت می‌کردند با حذف این مزایا کارگران دچار مشکلاتي شده‌اند.
او با اشاره به اینکه رایزنی‌هایی در خصوص مطالبات این کارگران با مسئولان صورت گرفته است عنوان کرد: مسئولان کارخانه در ابتدا پاداش و اضافه‌کاری کارگران قراردادی را حذف کردند و امسال نیز اعلام کرده‌اند با افزایش هزینه‌های کارخانه توان پرداخت اضافه کاری کارگران رسمی را ندارند.
گفتني است کارخانه پارس سرام تولید کننده لوازم بهداشتی در منطقه قرچک ورامین است.

اخراج معلم های مخالف دولت در گرجستان

به گزارش آران نیوز به نقل از گرجستان تایمز ، تنها در شهر شیدا کارتلی ۲۱ معلم به دلیل اینکه خانواده های آن ها حامی حزب رویای گرجستان بزرگترین حزب مخالف دولت هستند را از کار اخراج کرد.
گیگوری برواشویلی کارمند سابق یک بانک خصوصی در شیدا کارتلی از کار خود اخراج شد تنها به این دلیل که خواهر و مادر او در میتینگ سیاسی حزب رویای گرجستان شرکت کرده بودند.
گیگوری گفت: او یکی از بهترین کارمندهای بانک بوده و هیچ دلیلی برای اخراجش وجود نداشته است اما یک روز بعد از ملاقات ، به او گفته شد که اخراج است، زیرا اعضای خانواده وی مخالف دولت هستند.
بر اساس این گزارش ، تسینا جاواکشویلی معلم ساده زیست تنها به دلیل نظر متفاوتی که داشت اخراج شده است اما دولت گرجستان دلیل رسمی اخراج وی را کم تجربگی عنوان کرده است .
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گرجستان با فرار از بیان حقیقت گفت : این وزارت خانه در مورد چنین موضوعاتی نظر نمی دهد

فراخوان علی پیچگاه برای شرکت در تظاهرات اعتراضی 30 ژوئن در شهر استکهلم

مردم آزادیخواه و حق طلب!
روز 15 ژوئن ماموران رژیم اسلامی بطور وحشیانه ای به مجمع عمومی "کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل های کارگری" یورش برده و آنها را مورد شتم و ضرب قرار داده و تعداد زیادی را زحمی کردند. بر اثر ضربه مامورین کمر محمود صالحی از فعالین پیگیر و فداکار کارگری شکسته است. رژیم همه شرکت کنندگان در مجمع عمومی را دستگیر کرد و هنوز تعداد 9 نفر آنان در زندان اند.
واقعا جرم این کارگران آگاه و فداکار چیست؟ جز تجمع برای تبادل نظر و چاره اندیشی برای بهبود زندگی خود و همکارانشان؟ در مملکتی که مجرمین واقعی نه تنها راست راست می گردند بلکه بر مسند قدرت می نشینند به چه حقی کارگر آگاه و مبارز را روانه زندان می کنند؟ این بی عدالتی محض و توهین به انسانها تا کی؟
در دفاع از حقوق انسانی و در دفاع از حق آزادی بیان و تشکل و با خواست آزادی همه زندانیان سیاسی تقاضای من از همه شما این است که در تظاهرات اعتراضی که در 30 ژوئن برگزار می شود شرکت کنید! اجازه ندهیم جمهوری اسلامی هر بلایی که خواست بر سر انسانهای معترض و مبارز بیاورد!
مکان : میدان سرگل استکهلم
زمان : 30 ژوئن، ساعت 12
27 ژوئن
علی پیچگاه
عضو سابق شورای مرکزی کارکنان نفت ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر