اخباروگزارشات کارگری3تیرماه1391

- فراخوان به گردهم آیی اعتراضی  درپاریس
- بلاتکلیفی 9 تن از بازداشت‌‌شدگان مجمع عمومی کمیته‌ی هماهنگی!
- آخرین اخبارازفعالین کارگری بازداشت شده کرج وزندانی در اداره اطلاعات رشت
- مردم زیر بار این ذلت نخواهند رفت!
- اعتراض اتحادیه کارگران مواد غذایی، کشاورزی و هتل در سراسر جهان به دستگیری فعالین کارگری در کرج
- گزارش تظاهرات لندن در اعتراض به دستگیری فعالین کارگری در کرج
- احضار محمد عبدی پور به اداره اطلاعات سقز
- تحصن کارگران شهرداری ارومیه در اعتراض به خصوصی‌سازی
- تجمع اعتراض آميز در مقابل سازمان هدفمندي يارانه‌ها
- شاپور احسانی راد درگفتگو با سایت اتحاد
پیکار کارگران بر علیه گرانی ، بیکاری و نا امیدی
- نجات سه‌زندگی در تصادف مرگبار کارگر زحمتکش
فراخوان به گردهم آیی اعتراضی  درپاریس
-برای اعتراض به هجوم وحشیانه جمهوری اسلامی ایران به مجمع عمومی سالیانه کمیته هماهنگی درکرج وبازداشت،آزار وشکنجه فعالین کارگری
-برای اعتراض به اعدام
-برای اعتراض به تحت فشارقراردادن فعالین کارگری،دانشجویی واجتماعی
-برای آزادی بی قید وشرط کلیه بازداشت شدگان کرج
-برای آزادی تمامی فعالین کارگری،دانشجویی واجتماعی زندانی
-برای آزادی بی قید وشرط کلیه زندانیان سیاسی
 ما تمامی نهادهای مدافع آزادی وحقوق انسانی وتمامی انسان های متعهد وآزاده را به یک گردهم آیی اعتراضی درپاریس فرا می خوانیم.
زمان گردهم آیی:سه شنبه 26ژوئن ازساعت 19تا21
مکان گردهم آیی:میدان تروکادرو(متروتروکادرو)
23ژوئن2012
انجمن دفاع از زندانیان سیاسی وعقیدتی ایران-پاریس
جمعیت کردهای مقیم فرانسه
همبستگی سوسیالیستی با کارگران ایران –پاریس
اتحادبین المللی درحمایت ازکارگران درایران -پاریس
بلاتکلیفی 9 تن از بازداشت‌‌شدگان مجمع عمومی کمیته‌ی هماهنگی!
پس از گذشت 9 روز از بازداشت اعضای شرکت‌کننده در مجمع عمومی سالیانه‌ی کمیته‌ی هماهنگی در 26 خرداد ماه 1391 در کرج، هنوز 9 نفراز این عزیزان همچنان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می برند و هیچ پاسخ روشنی درباره‌ی وضعیت آنان به خانواده هایشان داده نشده است.
6 تن از آنان تحویل نیروهای امنیتی رشت شده‌اند و طی تماسی تلفنی با خانواده های خود گفته‌اند که در بازداشت اداره اطلاعات رشت هستند. «مسعود سلیم‌پور» و «فرامرز فطرت‌نژاد» دارای سابقه‌ی بیماری حاد هستند و خانواده و دوستان این دو عزیز به شدت نگران سلامتی‌آنان می باشند.
همچنین سرنوشت جلیل محمدی ، ریحانه انصاری، علیرضا عسگری  که در کرج نگهداری می‌شوند نیز نامعلوم است. پیشتر نیروهای امنیتی گفته بودند که روز  شنبه (3 تیرماه) به دادگاه کرج مراجعه کنید، پرونده‌ها یشان را به آن‌جا فرستاده‌ایم. اما امروز که خانواده‌ی این 3 تن به دادگاه شهرستان کرج مراجعه کردند با این جواب روبرو شدند که هیچ پرونده‌ای برای ما فرستاده نشده و آن‌ها هنوز در مرحله‌ی بازجویی هستند و فعلاً به این‌جا مراجعه نکنید.  "علیرضا عسگری" و "ریحانه انصاری" با خانواده‌های‌شان تماس گرفته‌اند ولی تا کنون "جلیل محمدی" هیچ تماسی با خانواده خود نداشته است. در ضمن امروز خواهر جلیل محمدی که همراه دیگر اعضای خانواده جلیل محمدی  جهت پیگری پرونده نامبرده  به دادگاه مراجعه کرده بودن با توهین و تحقیر و بی حرمتی شدید مامورین روبرو شدند و به شیوه ای غیر انسانی با خواهر و بستگان جلیل محمدی برخورد شده است .
ما اعضای کمیته‌ی هماهنگی  ضمن محکوم کردن هتک حرمت و توهین و تهدید به خانواده  جلیل محمدی ، ادامه بازداشت  این 9 نفر را غیر قانونی دانسته  و سریعا و بدون هیچ قید و شرطی خواهان آزادی  فوری این عزیرن از زندان می باشیم. ما از تمامی تشکل ها ، نهاد ها کارگری و تمامی کسانی که دل در گرو رهایی جنبش کارگری دارند می خواهیم به ادامه  این بازداشت های اعتراض  کرده و خواستار آزادی آنان شوند.
کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری - 3 تیرماه 1391
آخرین اخبارازفعالین کارگری بازداشت شده کرج وزندانی در اداره اطلاعات رشت
بنا برآخرین اخباررسیده ازمنابع موثق:
-پس از یک هفته بی خبری، روز پنجشنبه اول تیرمیترا همایونی، سعید مرزبان و سیروس فتحی موفق به برقراری تماس  تلفنی کوتاهی با خانواده هایشان شدند.
-  طی  روزهای گذشته، خانواده های مسعود سلیم پور و فرامرز فطرت نژاد بعد از مراجعات مکرر و بحث وجدل های زیاد با مامورین زندان موفق شدند زندانبانان را راضی به دریافت داروها موردنیازعزیزانشان کنند.
خاطرنشان می شودکه مسعود سلیم پور و فرامرز فطرت نژادسخت بیماروتحت درمان می باشندونیازشدید به مصرف منظم دارودارند.
این فعالین کارگری زندانی دررشت،پس از گذشت9روز هنوز نتوانسته اند ملاقات حضوری با خانواده هایشان داشته باشند .
امروزشنبه3تیر زندانبانان برای ممانعت از حضور مستمر خانواده های بازداشت شدگان مقابل دادسرا واقع در پل عراق رشت ازخانوادها خواستندفعلامراجعه نکنندچون بازداشت شدگان حداقل تا 5شنبه میهمان هستد !!!
لازم به یادآوری است که  این فعالین کارگری تا به امروزهیچ گونه تفهیم اتهام نشده اند وازحق داشتن وکیل برخوردارنیستند.
زندانبانان قبلا گفته بودند که  اینا تا شنبه دربازداشت خواهندبود. امروز گفتند تا پنج شنبه بایدبمانند. انگار دارند خانواده ها را می پیچونند تاتجمع نکنند ودست ازپیگیریشان بردارند.  بهر صورت طولانی شدن بازداشت وکشیده شدنش به هفته دوم به نگرانی می افزاید!!!!
اخباروگزارشات کارگری-3تیرماه1391
مردم زیر بار این ذلت نخواهند رفت!
وضع حکومت به ویژه در ماه های اخیر به گونه ای شده است که حتی تحمل کمترین و ابتدایی ترین آزادی های مردم را از دست داده است. این وضع، حالت کسی را به ذهن متبادر می کند که خود را درمعرض خطری بزرگ می بیند اما پیشدستی می کند تا از وقوع آن جلوگیری کند. مجازات اعدام - اعم از اعدام مجرمان و مخالفان سیاسی - تشدید می شود. کارگران در مقیاس چندصد نفری اخراج می شوند. زنان به علت «بدحجابی» بیش از گذشته مورد حمله قرار می گیرند. سانسور صوتی- تصویری از طریق هجوم به منازل مردم و درهم شکستن آنتن های ماهواره ای شدت بیشتری می یابد. نویسندگان به علت مخالفت با سانسور و فعالیت برای آزادی بیان و یا مصاحبه دربارۀ مسائل اقتصادی چون حذف یارانه ها و گرانی دستگیر و روانه زندان می شوند. مجوز نشر ناشران مستقل به دلایل واهی لغو می شود. حتی از مراسم تشییع و تدفین هنرمندان مشهور یا ختم افراد وابسته به فعالان سیاسی - چه رسد به مراسم یادبود کشته شدگان اعتراض های اخیر - جلوگیری می شود. و بالاخره گردهمایی علنی و مسالمت آمیز چند ده فعال کارگری در کرج، آن هم در مکانی پرت و در عین حال سرپوشیده، به وحشیانه ترین و توهین آمیزترین شکل سرکوب می شود.
چنان که گفته شده است، بی تردید این اعمال سرکوبگرانه بر اساس نظریۀ «النصرُ بالرعب» (نصرت و پیروزی درگرو ترساندن مخالفان است) انجام می گیرد. بدیهی است که سرکوب کامل اعتراضات مردم در اثر مرعوب شدن آنان، دست کم به صورت موقتی، به هیچ وجه منتفی نیست. می توان تصور کرد که روزی برسد که مردم تسلیم فقر مطلق و استبداد توحش آمیز شوند و دم برنیاورند. از سوی دیگر، دامنۀ جرم و جنایت - که بسیاری از اعدام ها ظاهراً با هدف کاهش آن انجام می گیرد - نه تنها کاهش نیافته بلکه کاملاً افزایش یافته است، و همین امر امکان تشدید مجازات اعدام با هدف ایجاد رعب و وحشت بیشتر در جامعه را افزایش می دهد. با این همه، با قطعیت می توان گفت که اکنون مردم معترض ایران مرعوب اعمال سرکوبگرانۀ حکومت نشده اند. دامنۀ اعتراض های مردم ممکن است به علت شدت سرکوب محدود شده باشد، اما با اطمینان می توان گفت که مردمِ معترض - اعم از زندانیان سیاسی، فعالان کارگری، زنان «بدحجاب»، نویسندگان، ناشران، انبوه میلیونیِ استفاده کنندگان از ماهواره، برگزارکنندگان مراسم کشته شدگان اعتراض های اخیر و سرانجام، و از همه مهم تر، خیل ده ها میلیونیِ مردمِ معترض به گرانی سرسام آور کالاها - مرعوب حکومت نشده اند. هرچه باشد، مردم از خودِ این حکومت یاد گرفته اند که زیر بار ذلت نروند: هیهات مِنَ الذلّه!
از ناپولئون نقل می کنند که گفته است حکومت ها گاه به وضعی دچارمی شوند که دست به هر کاری می زنند به ضد خودش بدل می شود. در این گفته، به دو مسئلۀ مهم اشاره شده که تأمل دربارۀ آن ها به شناخت اوضاع سیاسی کنونی ایران کمک می کند، یکی وضعیت حکومت و دیگری نتیجۀ معکوس اعمال او. وضعیت حکومت چنان است که در بالا به آن اشاره کردیم. اما مسئلۀ دوم، یعنی نتیجۀ معکوس اعمال سرکوبگرانۀ دولت، صرفاً معلول خودِ این اعمال نیست بلکه مستلزم وجود اعتراض به این اعمال است که، همان گونه که گفتیم، در جامعه حضور دارد و کاملاً ملموس است. بر بستر وجود همین روحیۀ اعتراضی است که می توان تحقق نکتۀ دوم در گفتۀ ناپولئون، یعنی تبدیل اعمال سرکوبگرانۀ حکومت به ضد خودِ او، را یک امکان واقعی و کاملاً قابل پیش بینی دانست.
کمیتۀ هماهنگی برای ایجاد تشکل کارگری
٣/۴/١٣٩١
اعتراض اتحادیه کارگران مواد غذایی، کشاورزی و هتل در سراسر جهان به دستگیری فعالین کارگری در کرج
روز جمعه 15 ژوئن ٢٠١٢ حدود 60 نفر از فعالین کارگری توسط پلیس دستگیر شدند. پلیس مسلحانه به فعالین کارگری را که در یک جلسه سالانه کمیته هماهنگی در شهر کرج شرکت کرده بودند، حمله و آنها را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داد.
اکثر دستگیر شدگان ظرف 24 ساعت آزاد شدند، اما ٩ نفر از آنها هنوز در بازداشتگاه اداره اطلاعات به سر می‌برند.
محمود صالحی، یکی از بنیانگذاران سندیکای خبازان شهر سقز در میان دستگیر شدگان بود که بارها در طول فعالیتش دستگیر و زندان شده است.
فعالین کارگری بازداشت شده از وضعیت جسمی مناسبی برخوردار نیستند. این دستگیری‌ها در صورتی روی می‌دهد که رضا شهابی از فعالین کارگری و عضو سندیکای اتوبوس رانی تهران حکم شش سال زندان را سپری می‌کند و رسول بداقی عضو انجمن معلمان همچنان در زندان است.
این فعالین به همبستگی و حمایت نیاز دارند. برای حمایت از دستگیر شدگان و فرستادن نامه‌های اعتراضی به دولت ایران، اینجا را امضا کنید و خواستار آزادی بدون قید و شرط آنان شوید.
رون اوسوالد
دبیر کل اتحادیه کارگران مواد غذایی، کشاورزی و هتل در سراسر جهان
گزارش تظاهرات لندن در اعتراض به دستگیری فعالین کارگری در کرج
 عصر روز پنحشنبه  21 ژوئن 2012 تظاهراتی در مقابل ساختمان عفو بین الملل در لندن  در اعتراض به  دستگیری اخیر اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به  ایجاد تشکل های کارگری  برگزار شد. این تظاهرات همزمان بود با چهارمین روز دادگاه بررسی کشتار دستجمعی زندانیان سیاسی توسط رژیم اسلامی در دهه شصت که در همان محل برگزار می شد . تظاهرات در ساعت پنج و نیم عصر هنگامی که شرکت کنندگان، سالن دادگاه را ترک می کردند آغاز شد . در ابتدا ایوب رحمانی از سوی اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران با اشاره به علت برگزاری تظاهرات و شرح هجوم نیروهای امنیتی رژیم اسلامی  به  مجمع عمومی کمیته هماهنگی و ضرب و شتم و دستگیری اعضای این کمیته، از همه کسانی که  در حال ترک سالن دادگاه بودند، دعوت کرد که برای اعلام همبستگی با کارگران دستگیر شده، به تظاهرات به پیوندند. شرکت کنندگان در دادگاه که اکثیر قریب به اتفاق آنان زندانیان سیاسی  دهه شصت و یا از بازماندگان قربانیان جنایت دهه شصت بودند، به تظاهرات پیوستند.  ایوب رحمانی در ادامه سخنان خود یاد آوری کرد که سرکوب فعالین کارگری  توسط  همان رژیمی انجام می شود که  جنایت بزرگ دهه شصت را در پرونده خود دارد. او گفت هجوم اخیر رژیم اسلامی به مجمع عمومی کمیته هماهنگی و بطور کلی به تشکل های مستقل کارگری بیش از آنکه نشانه قدرت این رژیم باشد حاکی از ترس و وحشت  آن از تشکل یابی کارگران است.
 سخنران بعدی، بهرام رحمانی بود  که برای شرکت در دادگاه بررسی جنایات رژیم اسلامی به لندن آمده بود . او ضمن حمایت از برگزاری تظاهرات و محکوم کردن سرکوب فعالین کارگری توسط جمهوری اسلامی، به لزوم حمایت بین المللی  و گسترده از فعالین کارگری در ایران تاکید کرد  و گفت وهمه ما باید در این راه  کوشش کنیم .
 تظاهرات با سخنرانی علی اشرافی ادامه یافت. او که از سوی شورای همبستگی با مبارزات مردم ایران- بریتانیا سخنرانی می  کرد با اشاره به تدوام جنایت و سرکوب توسط رژیم جمهوری اسلامی و یاد آوری کشتار دستجمی زندانیان سیاسی در دهه شصت، گفت که تاریخ این رژیم با خون و جنایت نوشته شده است. او با تاکید بر وحشت  رژیم از اگاهی و  تشکل یابی ، گفت: سرکوب و دستگیری فعالین کارگری در کرج و نیز  سرکوب دیگر تشکل های مستقل مانند کانون نویسندگان ایران نشانگر وحشت رژیم از اگاهی و تشکل است.
آخرین سخنران تظاهرات، سعید آرمان از حزب کمونیست کارگری حکمتیست  بود. او در سخنان خود با اشاره به ماهیت سرکوب گر رژیم جمهوری اسلامی و محکوم کردن دستگیری فعالین کارگری در کرج، بر لزوم حمایت از مبارزات کارگران در ایران تاکید کرد.
تظاهرات کنندگان سپس با سر دادن شعار هایی  علیه جمهوری اسلامی و اعتراض به دستگیری فعالین کارگری ، خواهان آزادی بدون قید شرط کارگران زندانی و همه زندانیان سیاسی شدند.
این تظاهرات با فراخوان مشترک اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران – بریتانیا-  و شورای همبستگی با مبارزات مردم ایران- بریتانیا ،  و نیز  با فراخوان و شرکت حزب اتحاد کمونیسم کارگری  و حزب کمونیست کارگری حکمتیست، بر گزار شده بود
 22 ژوئن 2012
اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران- بریتانیا
احضار محمد عبدی پور به اداره اطلاعات سقز
امروز شنبه 3 تیر ماه 1391 محمد عبدی پور، یکی از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری به ادراه اطلاعات سقز احضار شد.
مامورین اداره اطلاعات از ساعت 9 صبح تا ساعت  12 با ایجاد فضای رعب و و حشت و باز جویی چند ساعته به او گفته بودند  که باید اواز عضویت کمیته هماهنگی استعفاء داده و ایشان حق ندارد با هیچ رسانه ای مصاحبه نماید در غیر اینصورت به شدت با او برخورد خواهد شد. محمد عبدی پور  در جواب ضمن دفاع ازحقانیت خود و کمیته هماهنگی یاد آور شده بود که  وظیفه خود می داند که از حقانیت  خود و دیگر کارگران دفاع نماید و هیچ وقت تسلیم این گونه فشار ها نخواهد شد.
ما اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری بارها اعلام کرده ایم و اعلام خواهیم کرد که ما کارگران و فعالین کارگری متشکل در کمیته هماهنگی وظیفه انسانی و طبقاتی خود می دانیم که از منافع خود و دیگر کارگران در برابر مناسبات سرمایه داری دفاع کنیم وبا اینگونه فشار های پلیسی  به مبارزه به حق خود پایان نخواهیم داد. ما  ضمن محکوم کردن احضار و تهدید اعضای کمیته هماهنگی  خواستار آن هستیم که میترا همایونی ، فرامرز فطرت نژاد، ریحانه انصاری ، سعید مرزبان ، مسعود سلیم پور ، مازیار مهرپوز، سیروس فتحی،جلیل محمدی و علیرضا عسگری هر چه سریعتر از  زندان آزاد شوند
کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری
سوم تیر ماه 1391
تحصن کارگران شهرداری ارومیه در اعتراض به خصوصی‌سازی
به گزارش3تیر فارس،صبح امروز تعداد زیادی از کارگران شهرداری ارومیه در مقابل ساختمان شهرداری واقع در میدان ایالت ارومیه دست به تحصن زدند...
 بنا بهمین گزارش، گفته می‌شود صد‌ها تن از کارگران شهرداری ارومیه در اعتراض به خصوصی سازی در واحد‌های مختلف شهرداری این شهر، در مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند.
کارگران در این تجمع اعتراضی اعلام کردند: «به دستور ریاست محترم جمهوری به هیچ عنوان برای بخش خصوصی کار نمی‌کنیم. حقوق و مزایای خود را مستقیما از شهرداری می‌خواهیم.»
تجمع اعتراض آميز در مقابل سازمان هدفمندي يارانه‌ها
به گزارش ایلنا بتاریخ 3تیر،هنوز چند روز از مصاحبه دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها مبنی بر عدم پرداخت یارانه ۲۸ هزار تومان نان به ۴ میلیون نفر از خانوارها نگذشته که تجمع اعتراض آمیزی مقابل سازمان هدفمندی یارانه‌ها از صبح امروز برگزار شده است.
برپایه این گزارش، افرادی که یارانه ۲۸ هزار تومان یارانه نان به حسابشان واریز نشده از صبح امروز مقابل سازمان هدفمندی یارانه‌ها، تجمع اعتراض آمیز برگزار کرده‌اند.
از زمانی که دولت در پیچ و خم‌های نحوه پرداخت یارانه آن هم ناشی از کمبود نقدینگی مواجه شده، برای چندمین بار متوالی است که مردم در مقابل سازمان هدفمندي يارانه ها تجمع می‌کنند. این بار تجمع کنندگان به عدم دریافت یارانه نان به نشانه اعتراض و اینکه چرا از ليست دریافت کنندگان حذف شده‌اند، مقابل سازمان هدفمندی جمع شدند.
نکته جالب توجه آنکه مسؤولان سازمان هدفمندی، مانند گذشته در جمع تجمع کنندگان حاضر نشده و کار‌شناسان خود را برای پایان دادن به این تجمع با وعده‌هایی به میان معترضان فرستاده‌ است.
این گزارش حاکیست،یکی از معترضان در این زمینه گفته که سازمان هدفمندی تا سه هفته‌ دیگر به حساب آن‌ها یارانه ۲۸ هزار تومان نان را واریز خواهد کرد.
این در حالی است که دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها در مقابل رسانه‌ها عملا از عدم پرداخت یارانه نان به افرادی که ۲۸ هزار تومان یارانه نقدی دریافت نکرده‌اند خبر داده بود.
حال اين مساله كه سازمان هدفمندی به ۴ میلیون نفری که از دریافت یارانه ۲۸ هزار تومانی باز مانده‌اند یارانه نقدی پرداخت می‌کند!؟ پرسشی است که باید سازمان هدفمندی و ستاد هدفمندی یارانه‌ها پاسخ دهند.
شاپور احسانی راد درگفتگو با سایت اتحاد
پیکار کارگران بر علیه گرانی ، بیکاری و نا امیدی
شاپور احسانی راد در گفتگو با سایت اتحاد گفت:اگر تا دیروز کارگران برای داشتن تشکل مستقل کارگری، برای اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، برای اجرای طرح بازنشستگی20 ساله و 25 ساله و بر علیه بی حقوقی و مطالبات صنفی تجمع و اعتصاب می کردند امروزتجمع و اعتصاب آنها نه تنها برای حقوق های معوقه یا جهت جلوگیری از اخراج و بیکاری صورت می گیرد بلکه در ابعاد اجتماعی بر علیه گرانی ، تورم و ناامیدی به مبارزه بی امان برخاسته اند .
همچنان نماینده ی اخراجی نورد پروفیل ساوه افزود در شهرهای مهم استان مرکزی در اراک و ساوه که کارخانه های تولیدی مهمی وجود دارد از آغاز سال 1391 تا کنون اخباراعتراض ها ، اعتصابات ، تجمعات کارگری به گوش می رسد.کارگران کارخانه چینی سازی اسپیداربیش از 8 ماه حقوق نگرفته اند و چندین دفعه راه پیمایی و تجمع آنها تاکنون منجر به نتیجه ای مشخص نشده است. اگرچه فرمانداری و فرمانده نیروی انتظامی قول مساعد برای پیگیری مطالبات آنها داده اند کارگران ریخته گری آسیا بیش از 6 ماه حقوق نگرفته اند و در این مدت 50 نفر از کارگران اخراج شده اند کارخانه بهینه تکنیک از اول سال تاکنون بیش از300 نفر از کارگران خود را اخراج کرده است و نزدیک به سه ماه از حقوق کارگران را پرداخت نکرده است. کارخانه پارس چدن از اول سال تاکنون در یک مرحله 90 نفر و در یک مرحله دیگر40 نفر از کارگران را اخراج کرده است کارخانه پاک وش در چندین مرحله با اعتصاب و تجمع کارگران به علت حقوق معوقه روبرو بوده است و تعداد زیادی از کارگران خود را نیز اخراج کرده است. کارخانه کاریزخودرو از عید تاکنون بیش از 40 نفر از نیروی کار خود را اخراج کرده است کارگران مس کاوه توانسته اند با توجه و اعتصاب در چندین مرحله حق افزایش تولیدخود را بعد از سالها به دست بیاورند این کارگران به دنبال طرح کارهای سخت و زیان آورو طرح طبقه بندی مشاغل هستند و با تازگی برای چند نفر از کارگران این شرکت برگه های بازنستگی سخت و زیان آور از طرف بیمه صادر شده است.
  کارخانجات نورد و پروفیل ساوه و صفا نزدیک به 4 ماه حقوق کارگران را پرداخت نکرده است و به همین دلیل برخی از کارگران به صورت انفرادی یا دسته جمعی با توافق کارفرما اخراج می شوند شهرصنعتی کاوه در شهرستان ساوه با بیش از 500 واحد تولیدی ریز و درشت که از اول سال 91 تاکنون حدود 40% این واحدهای تولیدی به طور کلی تعطیل و ورشکسته شده اند و بقیه این واحدهای تولیدی با 30% راندمان خود تولید می کند. کارخانه ای مثل لاستیک پارس در حال حاضر عملاً تولید ندارد فقط کارگران به سر کار حاضر می شوند و حداقل حقوق خود را دریافت می کنند تعدادی از نیروهای این کارخانه اخراج شده اند.
شاپور احسانی راد در ادامه به  افزایش شدید بهای برق، آب ، گاز و مواد اولیه نداشتن تکنولوژی نوین ، وجود باند های مافیایی که با تعطیلی کارخانجات می توانند از واردات سود سرشار ببرند  اشاره کرد و گفت :تمام این عوامل دست به دست هم داده اند و باعث تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران شده انداین درحالی است که کارگران بیکار و اخراجی یا کارگرانی که ماهها حقوق نگرفته اند باگرانی نان این قوت لایموت مواجه می شوند و نان از سر سفره شان بریده می شوند آیا امروزکارگران می توانند در یک جبهه وسیع هم با گرانی و بیکاری و فقر و فلاکت و هم با غول ناامیدی مبارزه کنند و لبخند شادی بر چهره کودکانشان بنشانند.
اتحادیه آزاد کارگران ایران            تاریخ: 3/4/1391
نجات سه‌زندگی در تصادف مرگبار کارگر زحمتکش
مرد 35ساله که در اثر خواب آلودگی با تیرچراغ برق تصادف کرده بود دچار مرگ مغزی شد و پزشکان با رضایت خانواده‌اش اعضای بدن وی را به بیماران نیازمند اهدا کردند.
این مرد جوان دوشنبه‌شب، وقتی از محل کارش در کیانمهر کرج بیرون آمد تا به سمت خانه‌اش برود نمی‌دانست حادثه‌ای تلخ در انتظارش است.
سمیه نصیری، همسر قربانی درباره جزئیات حادثه گفت: شوهرم کارگر شرکت بتن‌ریزی بود. زمان استراحتش کم بود و بیشتر وقتش را کار می‌کرد تا پیش من و بچه‌هایمان شرمنده نباشد. ساعت کاری‌اش از چهارصبح شروع می‌شد و به خاطر مخارج سنگین زندگی مجبور بود اضافه‌کاری کند. بعضی از روزها اصلا او را نمی‌دیدم چرا که در تاریکی از خانه بیرون می‌رفت و 12شب زمانی که بچه‌ها خواب بودند به خانه برمی‌گشت.
وی ادامه داد: روز حادثه، مبعث حضرت رسول اکرم(ص) بود. روز تعطیل بود اما بهرام تصمیم گرفت که به محل کارش برود. از او خواستم روز تعطیل استراحت کند اما او نپذیرفت. صبح زود از خانه خارج شد و به محل کارش رفت. آن روز چندین بار با هم تلفنی صحبت کردیم و گفت شب به خانه برمی‌گردد. از او خواستم که زودتر بیاید تا بچه‌ها را به پارک ببریم.
او هم پذیرفت. شب ساعت 10 با من تماس گرفت و گفت که کارش تمام شده، اما بعد از گذشت یک ساعت به خانه نیامد. در حالی‌که چشم انتظارش بودم و مرتب ساعت را نگاه می‌کردم با موبایلش تماس گرفتم اما خاموش بود. نگرانی‌ام بیشتر شد چون از کیان‌مهر تا خانه‌مان در ماهدشت کرج فاصله‌ای نبود که او بخواهد دیر به خانه بیاید. دیگر طاقت نیاوردم، با خانواده شوهرم تماس گرفتم و گفتم که نگران بهرام هستم و از آنها خواستم که به محل کارش برویم و دنبالش بگردیم.

آن شب به محل کار بهرام رفتیم اما گفتند که او آنجا را ترک کرده است. بعد به کلانتری کیان‌مهر رفتیم و در آنجا بود که متوجه شدیم بهرام تصادف کرده و در بیمارستان بستری است. در گزارش پلیس آمده بود که بهرام در کیان‌مهر هنگام بازگشت به خانه در حالی‌که سوار خودروی پژو آردی‌اش بود به تیر چراغ‌برق برخورد کرده و کارشناسان علت حادثه را خواب‌آلودگی او اعلام کرده‌اند.
شوهرم در اثر خستگی هنگام رانندگی در یک لحظه خوابش برده و این حادثه تلخ برایش اتفاق افتاده بود. وقتی از ماجرا باخبر شدیم فورا به اورژانس رفتیم. پزشکان به‌علت وخیم‌بودن حال بهرام، او را به بیمارستان شهید مدنی کرج فرستاده بودند. ضربه‌ای که به سرش خورده بود به حدی بود که او را به قسمت‌ آی‌سی‌یو بیمارستان بردند اما شوهرم به کما رفت.
وقتی پزشکان اعلام کردند که او دچار مرگ مغزی شده و امیدی به برگشت وی نیست دنیا روی سرم خراب شد. من مانده بودم با یک دختر 11ساله و یک پسر شش‌ساله. من و بهرام 13سال پیش در روز مبعث حضرت رسول(ص) با هم ازدواج کرده بودیم و حالا درست در همان روز این اتفاق برای همسرم افتاد.
پزشکان بعد از دو‌روز اعلام کردند که بهرام دچار مرگ مغزی شده و اگر ما رضایت دهیم اعضای بدن او را به بیماران نیازمند اهدا خواهند کرد. می‌دانستم با امضای رضایتنامه هم روح همسرم در آرامش است و هم به چند بیمار دیگر امید دوباره برمی‌گردد، به همین خاطر با همفکری خانواده شوهرم به اهدای اعضای بدن او رضایت دادیم. ساناز دهقانی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضا در بیمارستان سینا نیز درخصوص این حادثه گفت: عصر چهارشنبه بهرام را به بیمارستان سینا انتقال دادند و ظهر پنجشنبه عمل اهدای عضو انجام شد. وی افزود: با رضایت خانواده بهرام اشراقی، کلیه‌ها و کبد وی به سه بیمار نیازمند اهدا شد.
منبع:همشهری-2تیر
سوم تیرماه1391

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر