ادامه بی‌خبری و بلاتکلیفی 9 فعال کارگری بازداشت‌شده در کرج

9 تن از فعالان کارگری بازداشت‌شده در شهر کرج، هم‌چنان در زندان و تحت بازجویی قرار دارند. به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، بنابر آخرین اخبار رسیده، مسعود سلیم‌پور، فرامرز فطرت‌نژاد، میترا همایونی، مازیار مهرپور،سعید مرزبان، علیرضا عسگری،ریحانه انصاری، سیروس فتحی و جلیل محمدی افرادی هستند که با وجود گذشت 9 روز، هنوز از علل بازداشت و اتهامشان اطلاعی در دست نیست.
پیش‌تر شش تن از بازداشت‌شدگان به نام‌های سیروس فتحی، مازیار مهرپور، فرامرز فطرت‌نژاد، مسعود سلیم‌پور، میترا همایونی و سعید مرزبان در تماس با خانواده‌هایشان، اعلام کردند که در اختیار اداره اطلاعات " رشت" قرار دارند.

خانواده‌های بازداشت‌شدگان، امروز با مراجعه به دادگاه انقلاب شهر کرج، با عدم پاسخگویی مسئولین روبرو شدند.

روز جمعه 26 خردادماه، 60 تن از اعضای شرکت‌کننده در مجمع عمومی سالیانه‌ی "کمیته‌ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری"، توسط مأموران امنیتی بازداشت شدند.

در این بازداشت که با حمله ناگهانی شمار زیادی از افراد لباس شخصی و نیروی انتظامی همراه بود، نیروهای امنیتی اقدام به تیراندازی و ضرب و شتم شدید حاضران در جلسه کردند. به گفته‌ی شاهدان عینی، "تیراندازی مأموران منجر به سوراخ شدن لوله‌های آب آپارتمان شده و همسایگان با تعجب از مأموران می‌پرسیدند که چه خبر شده است.؟.."

مأموران امنیتی نیز برای جلوگیری از بروز اعتراض همسایگان و مردم، با اعلام اینکه افراد بازداشت‌شده " مجرم" هستند، آنها را به بازداشتگاه منتقل کردند.

بر اساس گزارش‌ها، مأموران در این حمله، زنان حاضر در جلسه را نیز مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

به گفته‌ی شرکت‌کنندگان در این جلسه، 5 نفر از بازداشت‌شدگان همان شب آزاد شده و حدود 50 نفر نیز یک روز بعد آزاد شده‌اند.

گفته می‌شود از میان افراد بازداشت‌شده،" جلیل محمدی"، تاکنون هیچ تماسی با خانواده‌اش نداشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر