اخباروگزارشات کارگری7تیرماه1391

-مشخص شدن شعبه ی دادگاه تجدیدنظر رضا شهابی، اعتراض به تداوم بازداشت اعضای کمیته هماهنگی و کمیته دفاع از رضا شهابی
- در تظاهرات اعتراضی 30 ژوئن استکهلم شرکت کنید!
- در تظاهرات اعتراضی روز 30 ژوئن شهر استکهلم فعالانه شرکت می کنیم!
- گزارش گردهمایی اعتراضی  ۲۶ ژوئن در پاریس
-۵۰۰ کارگر «به پخش» بیکار شدند
- اعتصاب بخش هتلداری و گردشگری در یونان
اطلاعیه شماره 32 – مشخص شدن شعبه ی دادگاه تجدیدنظر رضا شهابی – اعتراض به تداوم بازداشت اعضای کمیته هماهنگی و کمیته دفاع از رضا شهابی
همانطور که در اطلاعیه های قبلی نیز عنوان شد پس از صدور حکم رضا شهابی، وکیل او در مهلت مقرر لایحه ی اعتراض به این حکم را تحویل شعبه ی 15 دادگاه انقلاب داد. پس از پیگیری های خانواده ی رضا و هنگامی که در تاریخ 3 تیرماه برای بار چندم به دادگاه تجدیدنظر مراجعه کردند، سرانجام به واسطه ی برگه ای به آنان ابلاغ شد که پرونده به شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر استان تهران مستقر در دادگاه انقلاب اسلامی استان تهران منتقل شده است.
نکته ی جالب این است که در این برگه عنوان اتهامی رضا "عضویت در دسته یا جمعیت هایی که در داخل کشور با هدف بر هم زدن امنیت کشور تشکیل شده" قید شده است! سؤال این جا است که آیا تشکیل یک سندیکای کارگری و دفاع از حق و حقوق کارگران امنیت کشور را به هم می زند؟! آیا سخن از حق و حقوق انسانی اکثریت تولیدکنندگان جامعه بر هم زدن امنیت کشور است؟ و اگر چنین است پس دستگاه قضایی باید رسماً و به صورت شفاف بیان کند که منظورش از امنیت کشور چیست!
همچنین کمیته دفاع از رضا شهابی شدیداً به تداوم بازداشت 9 تن از اعضای کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری که عضو این کمیته نیز می باشند اعتراض دارد و خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط آنان است.
کمیته دفاع از رضا شهابی – 7 تیرماه 1391
شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی، آقای محمود صالحی: 09357353412

مردم آزادیخواه و مبارز! در تظاهرات اعتراضی 30 ژوئن استکهلم شرکت کنید!
روز جمعه 15 ژوئن نیروهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی ایران با حمله به مجمع عمومی سالیانه "کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری" پس از کتک زدن و زخمی کردن تعدادی زیادی از شرکت کنندگان در این مجمع 57 نفر از آنان را دستگیر کردند. تاکنون 9 نفراز دستگیرشدگان به اسامی ریحانه انصاری، میترا همایونی، سیروس فتحی، علیرضا عسگری، جلیل محمدی، سعید مرزبان مقدم، مسعود سلیم‌پور، فرامرز فطرت نژاد و مازیار مهرپور همچنان در زندان  بسر می برند.
دراعتراض به سلب ابتدایی ترین حقوق انسانی و برای آزادی دستگیر شدگان 15 ژوئن و همه زندانیان سیاسی و در دفاع از حق آزادی بیان، تجمع و تشکل شما را فرا می خوانیم در در تظاهرات اعتراضی  که در شهر استکهلم برگزار می شود شرکت نمایید.
مکان : میدان سرگل استکهلم
زمان : شنبه 30 ژوئن، ساعت 12
کمیتۀ برگزاری تظاهرات 30 ژوئن- استکهلم
2012/6/26
در تظاهرات اعتراضی روز 30 ژوئن شهر استکهلم فعالانه شرکت می کنیم!
نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی ایران در روز جمعه ۲۶ خرداد ماه ۱۳۹۱ بطور وحشیانه ای به مجمع عمومی سالیانه  "کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری" در شهر کرج حمله کرده و پس ازتوهین و ضرب و شتم و زخمی کردن تعداد زیادی از فعالین کارگری، شرکت کنندگان در این مجمع عمومی را که 57 نفر بودند دستگیر و زندانی کردند. تاکنون 9 نفر از دستگیرشدگان به اسامی ریحانه انصاری، میترا همایونی، سیروس فتحی، علیرضا عسگری، جلیل محمدی، سعید مرزبان، مسعود سلیم‌پور، فرامرز فطرت نژاد و مازیار مهرپور همچنان در زندان  بسر می برند.
در حالی که گرانی در ایران بیداد میکند، کارگران دسته دسته اخراج می شوند و دستمزدهای ناچیز کفاف تامین ابتدایی ترین نیازهای زندگی را نمی دهد، در حالی که فساد و رشوه و اختلاس جزئی لاینفک از نظام جمهوری اسلامی شده است، رژیم اسلامی دست سرمایه داران را در حمله هر چه بیشتر به سطح معیشت کارگران بازتر گذاشته و همزمان کارگران آگاه و معترض را زندانی میکند. به این یورش غیر انسانی و وحشیانه باید اعتراض کرد. نباید اجازه داد سلب ابتدایی ترین حقوق انسانی به امری عادی در جامعه ایران تبدیل شود.
در روزهای اخیر کارزاری بین المللی در داخل و خارج از ایران برای آزادی بی قید و شرط و فوری کلیه دستگیر شدگان در جریان است. در شهر استکهلم نیز روز شنبه 30 ژوئن تظاهراتی اعتراضی از طرف " کمیتۀ برگزاری تظاهرات 30 ژوئن- استکهلم" برگزار می شود.
ما همه شما را به شرکت در این تظاهرات فرا می خوانیم.
مکان: استکهلم، میدان سِرگِل
زمان: روز شنبه 30 ژوئن ساعت 12
اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران - سوئد
27  ژوئن 2012
گزارش گردهمایی اعتراضی  ۲۶ ژوئن در پاریس
بدنبال فراخوان انجمن دفاع از زندانیان سیاسی وعقیدتی ایران،جمعیت کردهای مقیم فرانسه،همبستگی سوسیالیستی با کارگران ایران-پاریس واتحادبین الملل حمایت از کارگران درایران،دهها فعال کارگری،اجتماعی وسیاسی عصرسه شنبه ۲۶ژوئن درمیدان تروکادروی پاریس(صحن حقوق بشر)گردهم آمدندواعتراض .نفرتشان را نسبت به رژیم اسلامی ایران وسیاست های سرکوبگرانه وضدانسانیش بنمایش گذاشتند.
حضور فعالین کارگری وسیاسی فرانسوی،ترک، سوری، لبنانی، سودانی و... ازویژه گی این تجمع اعتراضی بود.این همبستگی جهانی با فعالین کارگری،اجتماعی وسیاسی ایران شوری دربین حاضرین ایجادکرده بود وشعارزنده باد همبستگی جهانی بارها ازطرف سخنرانان وبرگزارکنندگان این گردهمایی سرداده شد.
برگزارکنندگان درآغازگزارش کوتاهی ازاعدام های اخیرجمهوری اسلامی ایران ازجمله اعدام چهارنفردرخوزستان، سرکوب فعالین کارگری، دانشجویی وتمامی فعالین اجتماعی طی ماههای اخیر، کارگران وفعالین کارگری زندانی وحمله اخیربه مجمع عمومی کمیته هماهنگی کمک برای ایجادتشکل های کارگری درایران وبازداشت فعالین کارگری درکرج وآخرین وضعیتشان درزندان کرج ورشت دادند.
تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی علیه اعدام ها درایران،علیه اذیت وآزارودستگیری وزندانی کردن فعالین کارگری،دانشجویی،زنان و....ضمن محکوم کردن جمهوری اسلامی حمایتشان را از قطع اعدام ها،آزادی تمامی زندانیان سیاسی،آزادی فوری و بدون قیدوشرط تمامی فعالین کارگری واجتماعی منجمله فعالین کارگری بازداشت شده درکرج را اعلام داشتند.
شعارسرنگون باد جمهوری اسلامی ایران نیزبارها ازطرف اجتماع کنندگان داده شد.
ازکلکتیو سندیکاهای فرانسوی حمایت کننده ازجنبش کارگری ایران نمایندگان سندیکاهای ث.اف.د.ت، ث.ژ.ت وسولیدردراین گردهمایی شرکت داشتند ونمایندگان دوسندیکای اف.اس.یوواونساضمن اعلام همراهی وهمدلی با اجتماع کنندگان خبردادندکه امکان حضورندارند.
فیلیپ روو یکی از مسئولین بخش بین الملل سندیکای ث.اف.د.ت ازجمله سخنرانان این گردهمایی بود.وی درسخنانش ازجمله گفت:
ما سندیکاهای فرانسوی نسبت به فعالین کارگری وسندیکایی درایران حساس هستیم واین حساسیت ما ازسرکوب بی سابقه ای که ازطرف رژیم ایران اعمال می شودنشئت می گیرد.
وی همچنین اظهارامیدواری کردکه همراه با دیگرسندیکاهای فرانسوی بتوانندعملا ازفعالین کارگری وسندیکایی درراه ایجادتشکل های مستقلشان حمایت نمایند.
آلن بارون ازسندیکای سولیدرازدیگرسخنرانان بود که طی سخنانی کوتاهی کارنامه کلکتیوسندیکاهای فرانسوی درحمایت از کارگران درایران از بدوتشکیل تا به امروز,ازجمله برگزاری آکسیون های اعتراضی درژنوهمزمان با برگزاری اجلاس سالیانه سازمان جهانی کارامسال وسال گذشته وبرپایی شب همبستگی با کارگران ایران درماه مارس سال جاری و...را به سمع حاضرین رساندودرپایان اظهارامیدواری کردکه این همبستگی جهانی ادامه دارباشد.
پس از این پیام ممدو دیوف دبیرکنفدراسیون سندیکاهای مستقل سنگال توسط یکی ازبرگزارکنندگان قرائت شد.
دراین پیام ممدو دیوف همبستگی خود وکنفدراسیون سندیکاهای مستقل سنگال را با فعالین کارگری ایران اعلام داشت.
گردهمایی با نطق کوتاه ،سلامه کیوله مارکسیست وزندانی سیاسی سوری که اخیرا اززندان رژیم سوریه رهایی یافته است، ادامه یافت.
 آقای سلامه ضمن حمایت از مبارزات کارگران ایران درراستای احقاق حقوقشان افزود:بایدبین جنبش های کشورهای مختلف منطقه همبستگی برقرارشودوهمبستگی رالازمه پیروزی درآینده دانست.
وی ضمن یادآوری این امر که هیچ توهمی نسبت به رژیم های دیکتاتوری نباید داشت  اظهار امیدواری کردکه درآینده نزدیک ، شاهد بهارواقعی جنبش کارگری وانقلابی درمنطقه خاورمیانه باشیم.
مصطفی از حزب کمونیست لبنان نیزبا ایرادسخنانی با دفاع ازمبارزات کارگران ایران همبستگی جهانیش را نشان داد.
مهری زندازفعالین زنان آخرین سخنران این گردهمایی بودکه گزارش کوتاهی از وضعیت زنان در ایران داد .
وی ازمحرومیت فردی واجتماعی زنان ایران ، ازتبعیض جنسیتی که درمورد آنان روا می شود ، فشارهائی که به آنان وارد میآید وچگونگی اذیت آزاروسرکوب مستمرشان توسط رژیم ایران سخن گفت .
همزمان با برگزاری این گردهمایی اعتراضی،درضلع دیگرمیدان تروکادرو تجمع اعتراضی دیگری علیه رژیم ترکیه و برای آزادی دانشجویان زندانی درترکیه جریان داشت.دراین تجمع که ازطرف فعالین سیاسی ترکیه ودانشجویان فرانسوی سازمان داده شده بوددههافعال دانشجویی وسیاسی ترک وفرانسوی شرکت داشتند.قبل از راهپیمایی این تجمع کنندگان بطرف سفارت ترکیه،هیئتی از طرفشان درگردهمایی اعتراضی ما حضوربهم رسانیدن وباپخش تراکت وگفتگوبا برگزارکنندگان گردهمایی ضمن اطلاع رسانی ازاهداف تجمع وراهپیماییشان ،بامبارزات کارگران،دانشجویان وفعالین اجتماعی وسیاسی درایران ابرازهمبستگی کردند.برگزارکنندگان گردهمایی هم ضمن سپاسگزاری ازخواسته انهامبنی برآزادی دانشجویان زندانی درترکیه حمایت کرده ورژیم ترکیه را محکوم کردند.
گزارش خبری این گردهمایی از طرف رادیوندا، رادیوبین المللی فرانسه،رادیوفردا(بخش صبحانه با خبر)،تلویزیون تیشک وتلویزیون صدای آمریکا پخش شد.
پیوندها :
گزارش راديو ندا از گردهمائي اعتراضي ايرانيان در پاريس در گفتگو با عليرضا نوائي، بهروز فراهاني و عزيز ماملي
- رادیوبین المللی فرانسه:
-رادیوفردا:صبحانه باخبربخش دوم-چهارشنبه27ژوئن

اتحادبین المللی درحمایت ازکارگران درایران- پاریس
همبستگی سوسیالیستی با کارگران ایران – پاریس
 ۲۷ژوئن ۲۰۱۲
۵۰۰ کارگر «به پخش» بیکار شدند
به گزارش 7تیرایلنا، 55 نفر از كاركنان شركت «به پخش» با ارسال نامه‌اي خطاب به وزير اقتصاد و دارايي از مشكلاتي كه به تبع انتصاب يكي از اعضاي هيئت مديره براي اين واحد بزرگ خدماتي به وجود آمده است انتقاد كردند.
بنا بهمین گزارش، در اين نامه كه به امضاي 55 نفر از كاركنان اين واحد خدماتي رسيده است، امضا كنندگان مدعي شده‌اند كه انتصاب يك كارمند ساده به عنوان عضو جديد هيات مديره عامل مشكلاتي است كه اين شركت اكنون با آن دست به گريبان است.
امضاكنندگان مدعي شده‌اند اين انتصاب «فاميلي» نه تنها موجب اخراج و تعديل 500 كارگر، كارشناس و مدير اين شركت شده است بلكه شركتي را كه روند سود دهي مناسبي داشته با كاهش سود قابل توجهي در سال جاري مواجه خواهد شد.
در اين نامه هشدار داده شده است كه سوء مديريت در اين مجموعه بزرگ امنيت شغلي 1000 كارگر و كارشناس ديگر را نيز تهديد مي‌كند.
اعتصاب بخش هتلداری و گردشگری در یونان
به گزارش 7ژوئن یورونیوز، کارکنان بخش گردشگری و هتلداری در یونان دست به یک اعتصاب بیست و چهار ساعته زدند.
کارمندان این بخشها به کاهش دستمزد خود که نتیجه اعمال اقدامات ریاضت اقتصادی در یونان است اعتراض دارند.
قوانین تازه تصویب شده در یونان دست کارفرمایان را برای کاهش حقوق و اخراج کارمندان در این بخشها بازتر کرده است.
یکی از اعتصاب کنندگان می گوید: “آنها می خواهند حقوق ما را کاهش دهند و اکنون که خیلی از همکاران ما بیکار شده اند، از ما توقع دارند با کار بیشتر این کمبود را جبران کنیم.”
بخش گردشگری و هتلداری، یکی از مهمترین منابع مالی دولت یونان را تشکیل می دهد.
صنعت گردشگری این کشور در سال 2011 برای 18.4 درصد جمعیت فعال این کشور اشتغال زایی کرده و 15.7 درصد تولید ناخالص داخلی آنرا تشکیل داده است.
فدراسیون گردشگری یونان در نظر دارد فراخوان دیگری برای اعتصاب در روز 11 ژوئیه سال جاری بدهد.
هفتم تیرماه1391

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر