اخباروگزارشات کارگری9تیرماه1391

- خبر آسیب دیدگی شدید محمود صالحی و دیگر اعضای کمیته هماهنگی در مجمع عمومی اخیر
- از تظاهرات اعتراضی در دفاع از کارگران زندانی حمایت میکنیم.
- صادق حمیدی یکی از کارگران سد ژاوه، در اثر عارضه قلبی در محل کار درگذشت
- اعتصاب وتجمع اعتراضی کارگران کارخانه پژو- سیتروئن(پ.اس.آ)برای جلوگیری ازبستن کارخانه وبیکارشدن 3000کارگر
خبر آسیب دیدگی شدید محمود صالحی و دیگر اعضای کمیته هماهنگی در مجمع عمومی اخیر
مطابق اخباری که پیش تر منتشر شد، در جریان حمله نیروهای امنیّتی به مجمع عمومی کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، اکثر بازداشت شدگان به صورت جدّی مضروب شده و آسیب دیده اند. از جمله سید خالد حسینی که به شدّت از ناحیه گوش صدمه دیده و شنوائی خود را از دست داده است وهمچنین محمود صالحی که از ناحیه لگن دچار شکستگی و آسیب جدّی شده است.
 امروز پس از تحمّل چندین روز درد شدید و دشواری های حرکتی، با مراجعه به پزشک و طی کردن مراحل عکس برداری، مشخص شد که لگن محمود صالحی در اثر حمله نیروهای امنیتی و صربات وارده بر وی شکسته شده است. سایر افراد حاضر در نشست مجمع عمومی کمیته هماهنگی نیز به نحوی دچار جراحت و کوفتگی و آسیب های فیزیکی شده اند و این تعرّض به جسم و جان کارگران و فعالین کارگری غیر قابل تحمّل و بخشش است.
کمیته‌ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری - 8 تیر 1391
بیانیه  48-از تظاهرات اعتراضی در دفاع از کارگران زندانی حمایت میکنیم.
ظرفیت اعمال مشترک ما باز هم می تواند بیشتر شود
ضمن حمایت از فراخوان  تظاهرات  اعتراضی در روز 30 ژوئن و روز های دیگر، نبست به محکومیت سرکوب کارگران و بخصوص دستگیری اخیر در شهر کرج ، از تمامی رفقا ، نیرو های انقلابی و آزادی خواه می خواهیم در هر شهری که زندگی می کنند به نزدیکترین تظاهرات پیوسته و در دفاع از مبارزات روز افزون کارگران و فعالین کارگری وظایف خود را به انجام رسانند.
در حالی که جمهوری اسلامی تلاش می کند با سرکوبهای شدید و روز افزون خود از رشد و گسترش جنبش کارگری جلو گیری کند و در حالی که نیرو های پیشرو بدون ترس از عواقب فعالیت و خواست مطالبات خود هم چنان می رزمند ، وظیفه هر کدام از ما در مقطع کنونی تاریخ مبارزات طبقه کارگر صد چندان شده است . امروز باید فعالیت و تلاش خود را در قالب برنامه های دقیق و هرچه متحدانه تر در نقاط مشترک بیشتر و بیشتر کنیم . و از روابط خارجی خود در این جهت هر چه بیشتر استفاده نماییم تا بتوانیم با صرف کمترین انرژی و هزینه، بیشترین دست آورد را داشته باشیم .
از تمامی رفقای فعال و انقلابی می خواهیم هرچه بیشتر بطور مشخص و ملموس برنامه ریزی های مشترک، در نقاط مشترک داشته باشند . البته با دیدن و خواندن فراخوانهای مشترک و شنیدن فعالیت های مشترک که هم اکنون در جریان هستند بسیار شاد و مسرور می شویم . حرکت های اخیر عملا" نشان می دهند که نیروها و تشکیلات های فعال ظرفیت فعالیت های مشترک بیشتری را در خود دارند . ضمن ابراز شادی و تشکر از این نزدیک شدنها، اعلام می داریم : رفقا هنوز هم امکانات بسیار زیادی داریم که می توانیم هر چه بیشتر در کنار هم برنامه ها و اعمال مشترک و متحدانه ای داشته باشیم .
به یاد داشته باشیم که با هر بهانه کوچک و بزرگ به عنوان اصول یا غیر، می توان از عملکرد مشترک در نقاط مشترک شانه خالی کرد که نه تنها هیچ هنری نیست بلکه هر انسان ضعیف و پاسیوی می تواند چنین کند، همچنین به یاد داشته باشیم ، که پیدا کردن نقاط مشترک ، بر نامه ریزی و سازماندهی اعمال مشترک ، گام بر داشتن در جهت همبستگی طبقاتی است که وظیفه هر فرد یا تشکیلات مدعی و انقلابی است . و باز به یاد داشته باشیم که مبارزات امروزی طبقه کارگر از ما می خواهد با شناخت نقاط اختلاف و اشتراک میان خودمان،و به رسمیت شناختن اختلافات آگاهانه در جهت هموار کردن عرصه و مسیر همبستگی طبقاتی گام بر داشته، موانع را از سر راه  سراسری شدن مبارزات جنبش کارگری بر داریم . که البته برخی از اعمال خورده کاری و انفرادی ما جزء موانع است.
زنده باد اتحاد                زنده باد عمل مشترک
زنده باد همبستگی طبقاتی
پیش بسوی اتحاد بیشتر، برای فشار بیشتر!!
پیش بسوی اعتراضات گسترده و متحدانه با شعار :
کارگر زندانی ، زندانی سیاسی آزاد باید گردد.
کمیته حمایت از شاهرخ زمانی -
10/4/1391
صادق حمیدی یکی از کارگران سد ژاوه، در اثر عارضه قلبی در محل کار درگذشت
بر اساس گزارش رسیده، صبح روز چهارشنبه مورخ 31 خرداد ساعت 11 صبح، صادق حمیدی یکی از کارگران سد ژاوه بر اثر عارضه قلبی در محل کار درگذشت.
صادق حمیدی 57 ساله و ساکن میاندوآب، در قسمت برق شرکت ژیان یکی از پیمانکاران پروژه سد ژاوه، مشغول به کار بود. وی در حین کار به دلیل عارضه قلبی دچار مشکل شد و به دلیل نبود وسایل ایمنی و امکانات پزشکی در محل کار، تا جابجائی وی به بیمارستان، متاسفانه در بین راه در گذشت.
لازم به ذکر است که این وضعیت در شرایطی برای کارگران این شرکت پیش می‌آید که حدود 400 نفر از کارگران، چندین ماه است که دستمزدها و عیدی و سنوات خود را دریافت نکرده‌اند.
کمیته‌ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری - 9 تیر 1391
اعتصاب وتجمع اعتراضی کارگران کارخانه پژو- سیتروئن(پ.اس.آ)برای جلوگیری ازبستن کارخانه وبیکارشدن 3000کارگر
به گزارش سایت ث.ژ.ت، کارگران کارخانه پژو- سیتروئن(پ.اس.آ)روز28ژوئن با اعتصاب وتجمع اعتراضیشان نگرانی وخشمشان رادررابطه با تعطیلی کارخانه پژو-سیتروئن درحومه پاریس بنمایش گذاشتند.
بنا به گزارش شاهدان عینی،در روز 8 تیر (28 ژوئن) حدود 1500 نفر از کارگران اتومبیل سازی پژو، سیتروئن و سندیکالیست های فرانسوی در اعتراض به بسته شدن کارخانه پژو در شهراولنه، استان سن سنت دنی واقع درحومه پاریس و اخراج کارگران، در مقابل دفتراین کارخانه در پاریس دست به تجمع زند. این تجمع که ازطرف سندیکاهای فرانسه (SIA – CGT – SUD – CFDT – CFTC – FO) سازماندهی شده بود از ساعت 10 تا 12:30 دقیقه به طول انجامید.
براساس این گزارش،در ادامه ی سیاست های ضد کارگری کارخانه اتومبیل سازی پژو- سیتروئن، تا کنون 600 نفر از کارگران اتومبیل سازی پژو اخراج شدند و امنیت شغلی نزدیک به 10 هزار کارگر و کارمند به خطر افتاده است.
این گزارش حاکیست،اعتراض کنندگان ضمن ابراز همبستگی سوسیالستی خود با کارگران این شرکت، در شعارهای خود بیان داشتند که بحران به وجود آمده سهم آنها نیست بلکه کارفرمایان می باید هزینه ی آن را به دوش بکشند. و همینطور یک بار دیگر اعلام داشتند که قدرت کارگران در اعتصاب نهفته است.
حضور  نمایندگانی از سندیکاهای اسپانیا و آلمان و استراسبورگ در جمع کارگران معترض فرانسوی از نکات قابل توجه بود.
نهم تیرماه1391

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر